Witajcie Rodzice i dzieci
Witajcie Gwiazdki w nowym tygodniu. Mam nadzieję , że miło spędziliście weekend w domu.
W tym tygodniu proponuję Wam , żebyście stali się Badaczami Wody. W marcu obchodzimy Dzień Wody dlatego właśnie taki temat – bardzo ważny temat!!!
A więc do pracy Mali Badacze. Proponuję Wam , żebyście :
- zrobili sobie tabelkę z dniami tygodnia ( powtórka dni tygodnia) i jeżeli zrealizujecie temat związany z wodą , to narysujcie sobie jedną kropelkę wody.
- ubrali się na niebiesko
Temat : Bez wody nie ma życia .
Oto propozycje na dzisiejszy dzień:
- Powitanie i rozgrzewka na dobry dzień z Pippi ( załącznik)
- Rozwiążcie zagadkę :
Służy do mycia , służy do picia
Bez niej na Ziemi , nie byłoby życia
3. Zamieńcie się w Badaczy Wody: nalejcie wodę do przeźroczystej szklanki i :
– obserwujcie wodę / określcie jej kolor, wygląd, stanu skupienia – Rodzice na pewno Wam wytłumaczą co to znaczy,, stan skupienia”?/
– powąchajcie ją / określcie zapach /
– napijcie się wody / określcie smak /
4. Wysłuchajcie opowiadania :
Woda: Jestem woda, mokra pani, jestem w morzu, jestem w bali, i w jeziorze i w strumyku, małych kropel mam bez liku!
Wszyscy: Wodo, wodo mokra pani, przecież wszyscy ciebie znamy, małych kropel mnóstwo masz, które chętnie wszystkim dasz!
Kwiatek: Jestem kwiatek kolorowy, uśmiechnięty, piękny, zdrowy, lecz urodę moją dam, kiedy wodę co dzień mam!
Żabka: Jestem żabka zielona, do wody skoczyć gotowa, wodo, wodo kochana, chlupię się w niej od rana.
Ryba: A ja jestem ryba, która w wodzie pływa, która w wodzie żyje, nie tylko ją pije!
Drzewo: Jestem dąb prastary, mam dużo liści i mocne konary, ale siłę i moc i szyk, daje mi wody duży łyk!
Dzieci : A my małe przedszkolaki, koła, płetwy mamy, ale tylko w czystej wodzie chętnie popływamy!
Woda: Mnóstwo srebrnych kropel mam, które chętnie wszystkim dam!
Wszyscy: Wodo, wodo dziękujemy, wszyscy Cię potrzebujemy, czy do mycia, czy do picia, bo bez wody nie ma życia.
Porozmawiajcie z Rodzicami albo rodzeństwem na temat znaczenia wody.
– Czy woda jest potrzebna?
– Kto jej potrzebuje?
– Do czego potrzebują wodę rośliny, zwierzęta i człowiek?
– Jak możemy oszczędzać wodę ? Podajcie swoje przykłady.
Uświadomienie dzieciom, że woda to skarb, bez którego nie mogłoby istnieć życie na Ziemi i dlatego należy o nią dbać i ją oszczędzać.
5. Proponuję obejrzenie filmu edukacyjnego, w którym Paxi wyjaśni Wam co to jest obieg wody ( załącznik)
Woda krąży – woda wraca – poznajemy obieg wody w przyrodzie –( co to jest?)
– skąd się bierze woda na Ziemi
6. Praca plastyczna – spróbujcie narysować Panią Kropelkę, wytnijcie ją, a może nawet podpiszcie.
7.Ćwiczenia grafomotoryczne – rysuj po śladzie i pokoloruj ( załacznik)
- zabawy z literkami – utwórz wyraz
7. Wysłuchajcie piosenki pt.,, Mamo, tato wolę wodę ” nauczcie się refrenu i zatańczcie z Rodzicami i rodzeństwem wesoły taniec ( załącznik)
8. A na zakończenie zajęć proponuję Wam abyście się napili wody – Smacznego !!!
Trzymajcie się ciepło – Pani Kasia
Załączniki: PROPOZYCJA
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w- powitanka z Pippi
https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8 – obieg wody w przyrodzie
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-3-1.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-15.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=ICf1erETbZU– piosenka Mamo, tato wolę wodę