BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 18 maja 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Na dzisiejsze popołudnie proponuje następujące zabawy:

 

1.Zabawa muzyczno-ruchowa „Hołki Połki”

Zapraszam Was do wspólnej zabawy przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=eMBjb2YCOXo

 

2.„Bocian i żaby” – zabawa orientacyjno-porządkowa, zachęcanie do przestrzegania zasad zabawy, zabawa rodzinna

Wybieracie spośród siebie bociana, pozostałe osoby są żabkami. W pokoju rozłożone są krążki (kartki w kolorze zielonym), dla każdej żabki jeden. Żabki siedzą na liściach-krążkach. Na sygnał rodzica skaczą pomiędzy listkami, na hasło: Bociek żabki uciekają na swoje liście, bocian nie może złapać żabki, która skryła się na liściu. Złapana żabka staje się bocianem.

https://www.youtube.com/watch?v=YdUCxKtMqTM

 

3.„Smok” – doskonalenie małej motoryki podczas rysowania według własnej wyobraźni.

 

1)Przypomnijcie sobie piosenkę o smoku, którą poznaliście 11.05 – zajęcia przedpołudniowe.

Zaśpiewajcie piosenkę „Kto się boi smoka

https://www.youtube.com/watch?v=1bdyveCtVSM

 

„Kto się boi smoka?”

sł. Małgorzata Nawrocka, muz. Michał Witecki

Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

i uciekać chce? (bieg w miejscu)

Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka? (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

Bo ja nie. (wskazujemy na siebie, zaprzeczamy głową)

Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie,

to za karę potem lodów nie dostanie.

Kto się boi smoka…

Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,

to mu nie pozwolę jeździć na rowerze.

Kto się boi smoka…

Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.

Kto dokona tego, ten dostanie brawa.

Kto się boi smoka…

 

2)A teraz spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań :

Jak wygląda smok?;

Po czym rozpoznajemy smoka?;

Jakie ma cechy charakterystyczne?;

Jak wygląda smok wesoły, jak smutny, a jak zły?; (pokaż ruchem, mimiką )

 

3)Co zrobisz, kiedy spotkasz kogoś smutnego, złego, wesołego?

4)Narysujcie smoka, tak jak sobie go wyobrażacie. Po skończonej pracy opowiedzcie o swoim smoku: „Mój smok jest (wesoły, smutny, zły), bo…”.

Drodzy Rodzice,

Jeżeli wyrażacie zgodę, aby fotografię Waszych dzieci wykonujących prace plastyczne lub inne ich działania były zamieszczone na stronie internetowej przedszkola w zakładce „Obłoczki”- Wydarzenia, to bardzo prosimy o przesłanie ich na adres poczty elektronicznej „Obłoczki” (obloczki2019@wp.pl). Z przesłanych zdjęć stworzymy galerię.

Bardzo dziękujemy Rodzicom, którzy dotychczas przesłali zdjęcia dzieci

Pozdrawiam : )

Aneta Snowacka-Bartkowiak