Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A to propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszam Was do wspólnej zabawy z DJ Miki
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
2.„Moja biblioteczka” – uważne oglądanie książek z domowej biblioteczki; dostrzeżenie w książkach tekstu i ilustracji; wzbudzanie zainteresowania książkami; rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się pod względem gramatycznym.
Wybierzcie sobie dowolną książkę z Waszej domowej biblioteczki. Teraz uważnie przyjrzyjcie się książce, otwórzcie ją, przejrzyjcie kartki. Następnie odpowiedzcie na pytania.:
Jak wygląda książeczka?;
Jest duża czy mała, gruba czy cienka?;
Czy ma ilustracje?;
Co widać na ilustracjach?
3.Kot – wysłuchanie wierszyka E.M. Skorek połączone z zabawą ruchową (aktywne uczestniczenie w zabawie naśladowczej).
Rodzic czyta wiersz, jednocześnie rysując na dużej kartce.
Ewa Małgorzata Skorek
Kot
Miły pyszczek, uszka małe,
tu dwa oczka, a tu wąsy daję.
Wyprężony grzbiet, nogi,
teraz ogon długi.
Oto kot, co myszki lubi.
KOT
(Rodzic głośno odczytuje napis – KOT, następnie dziecko czyta globalnie wyraz kot)
Rodzic jeszcze raz recytuje treść wiersza, a Wy palcem na dywanie rysujecie kota.
A teraz wykonajcie wg poleceń rodzica czynności:
Kotki biegają – poruszacie się na czworakach;
Kotki robią koci grzbiet – robicie koci grzbiet;
Kotki piją mleczko z miseczki – układacie dłonie w kształt miseczki i naśladujecie picie mleka;
Kotki oblizują się i miauczą – oblizujecie wargi i miauczycie jak koty
4.„Jaka to bajka?” – zabawa dydaktyczna; uważne słuchanie utworu; układanie historyjki
obrazkowej według chronologii zdarzeń; budowanie wypowiedzi na zadany temat.
Spójrzcie na poniższy obrazek i odpowiedzcie na pytanie :
W jakiej bajce występuje ten kot?
Rodzic opowiada lub czyta dziecku treść bajki.
Dzieci mogą też obejrzeć bajkę https://www.youtube.com/watch?v=B7Ofrdarzb0
Ułóżcie obrazki zgodnie z kolejnością zdarzeń i opowiedzcie bajkę o „Kocie w butach”.
5.„Czy kot chodzi w butach?” – zabawa badawcza; rozwijanie spostrzegawczości; budowanie wypowiedzi poprawnych gramatycznie; odróżnianie świata bajkowego od rzeczywistości.
Oto ilustracje kotów i kot z bajki „Kot w butach”.
Na podstawie ilustracji kotów i książki odpowiedzcie na pytanie :
Czy koty chodzą w butach?.
(Dzieci odróżniają elementy świata bajkowego od rzeczywistości).
Opiszcie wygląd kotów.
Następnie jeżeli jest taka możliwość rodzic może postawić przed dzieckiem zakryty pojemnik z kawałkami materiałów o różnej fakturze. Zadaniem dziecka jest wyszukanie materiału, który będzie przypominał w dotyku sierść kota. Dziecko opisuje fakturę materiałów.
6.Wytężcie wzrok
Znajdźcie 7 różnic pomiędzy tymi dwoma obrazkami bawiących się kotów.
7.Jak narysować kota ?
Obejrzyjcie film, a następnie spróbujcie sami lub z pomocą rodzica czy starszego rodzeństwa narysować kota. Powodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=xSZ8nNKr_3U
8.”Kot w butach” – słuchowisko
A teraz czas na relaks. Połóżcie się wygodnie i posłuchajcie bajki „Kot w butach”.
https://www.youtube.com/watch?v=Ap0T6brPSpo
Pozdrawiam : )
Aneta Snowacka-Bartkowiak