BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 28 kwietnia 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A to propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

Zapraszam Was do wspólnej zabawy z DJ Miki

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

 

2.„Moja biblioteczka” – uważne oglądanie książek z domowej biblioteczki; dostrzeżenie w książkach tekstu i ilustracji; wzbudzanie zainteresowania książkami; rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się pod względem gramatycznym.

Wybierzcie sobie dowolną książkę z Waszej domowej biblioteczki. Teraz uważnie przyjrzyjcie się książce, otwórzcie ją, przejrzyjcie kartki. Następnie odpowiedzcie na pytania.:

 Jak wygląda książeczka?;

Jest duża czy mała, gruba czy cienka?;

Czy ma ilustracje?;

Co widać na ilustracjach?

 

3.Kot – wysłuchanie wierszyka E.M. Skorek połączone z zabawą ruchową (aktywne uczestniczenie w zabawie naśladowczej).

Rodzic czyta wiersz, jednocześnie rysując na dużej kartce.

Ewa Małgorzata Skorek

Kot

Miły pyszczek, uszka małe,

tu dwa oczka, a tu wąsy daję.

Wyprężony grzbiet, nogi,

teraz ogon długi.

Oto kot, co myszki lubi.

 

                 KOT

(Rodzic głośno odczytuje napis – KOT, następnie dziecko czyta globalnie wyraz kot)

 

Rodzic jeszcze raz recytuje treść wiersza, a Wy palcem na dywanie rysujecie kota.

 

A teraz wykonajcie wg poleceń rodzica czynności:

Kotki biegają – poruszacie się na czworakach;

Kotki robią koci grzbiet – robicie koci grzbiet;

Kotki piją mleczko z miseczki – układacie dłonie w kształt miseczki i naśladujecie picie mleka;

Kotki oblizują się i miauczą – oblizujecie wargi i miauczycie jak koty

 

4.„Jaka to bajka?” – zabawa dydaktyczna; uważne słuchanie utworu; układanie historyjki

obrazkowej według chronologii zdarzeń; budowanie wypowiedzi na zadany temat.

 

Spójrzcie na poniższy obrazek i odpowiedzcie na pytanie :

W jakiej bajce występuje ten kot?

 

Rodzic opowiada lub czyta dziecku treść bajki.

Dzieci mogą też obejrzeć bajkę https://www.youtube.com/watch?v=B7Ofrdarzb0

 

Ułóżcie obrazki zgodnie z kolejnością zdarzeń i opowiedzcie bajkę o „Kocie w butach”.

 

 

5.„Czy kot chodzi w butach?” – zabawa badawcza; rozwijanie spostrzegawczości; budowanie wypowiedzi poprawnych gramatycznie; odróżnianie świata bajkowego od rzeczywistości.

Oto ilustracje kotów i kot z bajki „Kot w butach”.

             

     

Na podstawie ilustracji kotów i książki odpowiedzcie na pytanie :

Czy koty chodzą w butach?.

(Dzieci odróżniają elementy świata bajkowego od rzeczywistości).

Opiszcie wygląd kotów.

Następnie jeżeli jest taka możliwość rodzic może postawić przed dzieckiem zakryty pojemnik z kawałkami materiałów o różnej fakturze. Zadaniem dziecka jest wyszukanie materiału, który będzie przypominał w dotyku sierść kota. Dziecko opisuje fakturę materiałów.

 

6.Wytężcie wzrok

Znajdźcie 7 różnic pomiędzy tymi dwoma obrazkami bawiących się kotów.

 

7.Jak narysować kota ?

Obejrzyjcie film, a następnie spróbujcie sami lub z pomocą rodzica czy starszego rodzeństwa narysować kota. Powodzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=xSZ8nNKr_3U

 

8.”Kot w butach” – słuchowisko

A teraz czas na relaks. Połóżcie się wygodnie i posłuchajcie bajki „Kot w butach”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ap0T6brPSpo

 

Pozdrawiam : )

Aneta Snowacka-Bartkowiak