Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców – DZIEŃ DOBRY
Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A to propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszam Was do wspólnej porannej gimnastyki przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88&vl=pl
2.„Dbamy o książki” – rozmowa tematyczna; rozwijanie zainteresowania książkami; poznanie i przestrzeganie zasad korzystania z książek.
Proszę wyszukajcie z rodzicami w swojej domowej biblioteczce te książki, które wymagają naprawy.
Przyjrzyjcie się im : Czy kartki w tej książce powinny być zagięte?; Czy kartki mają być podarte?; Co możemy zrobić, by naprawić te książki?. Naprawcie książki.
Pamiętajcie z książkami należy obchodzić się delikatnie. Trzeba uważać, by ich nie poplamić i nie zaginać stron, ostrożnie odwracać strony, by ich nie porwać. Po obejrzeniu należy książkę odłożyć na miejsce. Gdy jakaś książka zostanie uszkodzona, należy powiedzieć o tym rodzicowi lub jak wrócimy do przedszkola pani.
3.Biblioteka
Zapraszam Was do obejrzenia bajki – „Świnka Peppa – Biblioteka! ”
https://www.youtube.com/watch?v=gDF1UPSlKs0
4.Kłopoty w bibliotece – słuchanie wiersza M. Przewoźniaka; rozmowa na temat utworu.
Posłuchajcie wiersza M. Przewoźniaka „Kłopoty w bibliotece”
Książkom w pewnej bibliotece (rodzic pokazuje ilustrację przedstawiającą bibliotekę, regały z książkami)
nudziło się tak dalece,
że ni z tego, ni z owego
zaczęły grać w chowanego.
„Calineczka” się schowała (rodzic pokazuje ilustrację z Calineczką lub książkę z tą bajką)
za ogromny atlas ryb.
Szuka krasnal Hałabała, (rodzic pokazuje obrazek krasnala Hałabały)
gdzie się przed nim Plastuś skrył? (rodzic pokazuje obrazek Plastusia)
Tak się wszystkie wymieszały,
że ta pani w bluzce w prążki
chodzi tutaj już dzień cały,
nie znajdując żadnej książki.
Porozmawiajcie z rodzicami na temat wysłuchanego utworu.
Dlaczego w bibliotece ważny jest porządek ?
Rodziców proszę o wyjaśnienie dzieciom różnicy między biblioteką a księgarnią.
Zapraszam Was na wirtualny spacer po bibliotece
https://www.biblioteka.krakow.pl/otwarcie-filii-51-biblioteki-krakow-na-os-kalinowym-4/
5.Zestaw ćwiczeń ruchowych; rozwijanie sprawności koordynacyjnej (równowagi, orientacji wzrokowo ruchowej).
– „Tajemnicza książka” – połóżcie sobie na głowę książkę i starajcie się utrzymać ją w tej pozycji, wykonując kolejno polecenia rodzica : obróć się, zatańcz, idź bokiem, ukucnij itp.
– „W księgarni” – zajmujecie dowolne miejsce na dywanie. Leżycie na boku z podkurczonymi nogami. Na hasło: Książki się otwierają przechodzicie do leżenia na wznak, wyciągając na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło: Książki się zamykają powracacie do pozycji wyjściowej. Na hasło: Książki stoją na półce przechodzicie do stania na baczność.
– „Bajkowy przyjaciel” – stańcie w parze z rodzicem. Teraz przejdźcie do leżenia na plecach. Dotykacie się stopami w taki sposób, aby nogi zgięte w kolanach tworzyły w powietrzu kąt prosty. „Siłujecie się” stopami, próbując wyprostować nogi.
– „Baba Jaga patrzy” – jedna osoba jest Babą Jagą np. rodzic, Wy stoicie w wyznaczonym miejscu (np. na linii). Baba Jaga jest odwrócona tyłem, zakrywa oczy rękami i powtarza słowa: „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie Wy biegniecie lub idziecie w jej stronę. Baba Jaga po tych słowach odwraca się. Musicie wtedy zatrzymać się w miejscu, do którego dobiegliście, i nie poruszacie się. Baba Jaga chodzi i patrzy, czy się nie ruszacie (może też Was rozśmieszać). Jeżeli się poruszycie, idziecie na początek (za linię), a jeżeli się nie poruszycie pozostajecie na swoim miejscu. Baba Jaga ponownie wypowiada formułkę. Jak dobiegniecie do Baby Jagi, wygrywacie.
6.Labirynt
Którą drogą Królewna dojdzie do zamku ?
I to już wszystkie propozycje na dzisiejsze przedpołudnie. DO WIDZENIA
Pozdrawiam : )
Aneta Snowacka-Bartkowiak