DZIEŃ DOBRY RODZICE, DZIEŃ DOBRY DZIECI 🙂 MIŁO ZNÓW SIĘ SPOTKAĆ. ZAPRASZAM WAS DZISIAJ DO WIOSENNEGO OGRODU DOBRYCH SŁÓW.
Witam się z Wami piosenką na dzień dobry 🙂
A teraz wysłuchajcie wiersza Cz. Janczarskiego „PIĘKNE ZWYCZAJE”
„PIĘKNE ZWYCZAJE”
SŁONKO MA BARDZO
PIĘKNE ZWYCZAJE:
MÓWI „DZIEŃ DOBRY”,
GDY RANO WSTAJE.
A DRZEWA, LŚNIĄCE
ROSĄ NAD RANEM,
SZUMIĄ: „DZIEŃ DOBRY,
SŁONKO KOCHANE”.
GDY SŁONKO CHMURA
ZASŁONI SIWA,
MÓWI „PRZEPRASZAM”
POTEM ODPŁYWA.
GDY CIEPŁYM DESZCZEM
SYPIE DOKOŁA,
„DZIĘKUJĘ” SZUMIĄ
TRAWY I ZIOŁA.
SŁONKO DZIEŃ CAŁY
PO NIEBIE CHODZI.
„DOBRANOC” MÓWI,
KIEDY ZACHODZI.
MROK SZARY WKOŁO,
TRAWY I DRZEWA
„DOBRANOC” SZUMIĄ
Z PRAWA I LEWA.
Po przeczytaniu utworu Dorosły zachęca dziecko do odpowiedzi na pytania:
„JAKIE DOBRE ZWYCZAJE MA SŁONKO?”
JAKICH MAGICZNYCH SŁÓW UŻYWA SŁONKO?”
„W JAKICH SYTUACJACH MÓWIMY: DZIEŃ DOBRY, PRZEPRASZAM, DZIĘKUJĘ, DOBRANOC?”
„DLACZEGO MÓWI SIĘ TAKIE SŁOWA?”
Proponuję Wam teraz zabawę „ZASTOSUJ ODPOWIEDNIE SŁOWO”. Dorosły czyta tekst, a dziecko wypowiada odpowiednie słowo
Wietrzyk porwał mój kapelusz biegnę za nim, już go chwytam,
ale wietrzyk porwał znowu a kapelusz dalej zmyka…
Pobiegł Tomek co sił w nogach z wiatrem wcale nie był w zmowie,
Zręcznie złapał mój kapelusz, już go niesie. Co mu powiem? ( DZIĘKUJĘ )
Bartek w biegu trącił Gosię bo chciał bardzo złapać Krzysia.
Gosia była obrażona i na Bartka i na Krzysia.
Bartek jednak się zatrzymał – Nie płacz Gosiu, wina nasza,
Ja za Krzysia i za siebie bardzo, bardzo Cię… ( PRZEPRASZAM )
Obiad dziś jest bardzo smaczny, bo jem ulubiony groszek.
Mam ochotę zjeść go więcej więc do mamy mówię… ( PROSZĘ )
Ser kupuję, świeże bułki,
proszę panią ekspedientkę o dwie śmietankowe rurki.
Pani cienki papier bierze, pyszne rurki już pakuje,
pięknie pachną tak jak lubię, pani mówię więc …. ( DZIĘKUJĘ )
Skacze Ania na kanapie i na brata właśnie spada.
Brat się krzywi, prawie płacze – co powiedzieć mu wypada?… ( PRZEPRASZAM )
Mam nadzieję, że Wy również używacie magicznych słów na co dzień i od święta „DZIEŃ DOBRY”, „DO WIDZENIA”, „PROSZĘ”, „DZIĘKUJĘ”, „PRZEPRASZAM” 🙂
„DOBRE I ZŁE ZACHOWANIE” – praca z obrazkiem. Popatrz na obrazki i powiedz: „NA KTÓRYCH OBRAZKACH DZIECI ZACHOWUJĄ SIĘ WŁAŚCIWIE, A NA KTÓRYCH NIEWŁAŚCIWIE?” „DLACZEGO TAK UWAŻASZ?”
Na zakończenie zachęcam Was do kolorowania. Możecie wykorzystać poniższe karty pracy „DOBRE ZACHOWANIE”
https://fenek.pl/img/pdf/kolorowanka_dobrezachowanie.pdf
Dziękuję Wam za uwagę i do zobaczenia – pani Ewa 🙂