BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 5 maja 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A to propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

Zapraszam do wspólnego rodzinnego „Tańca Połamańca”.

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

 

2.”Dymek” – słuchanie i nauka wierszyka E.M. Minczakiewicz; rozwijanie umiejętności rozumienia wiersza poprzez rysunek oraz umiejętności liczenia.

Elżbieta Maria Minczakiewicz

Dymek

Leci dymek przez kominek,

a tuż za nim trzeci dymek!

Lecą razem przez kominek!

 

Rodzic rysuje to, co recytuje, a dzieci powtarzają za nim.

 

3.„Moje miasto” – zabawa dydaktyczna; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie poczucia przynależności do miejsca zamieszkania.

Oto zdjęcia charakterystycznych miejsc Poznania.

Obejrzyjcie zdjęcia, spróbujcie określić, jakie miejsca przedstawiają i opowiedzcie, czy odwiedziliście je z rodzicami.

 

Moje ulubione miejsce – opowiedzcie o swoim ulubionym miejscu w Poznaniu.

 

4.„Kolorowe miasteczko” – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania.

Wysłuchajcie wiersza D. Gellnerowej czytanego przez rodzica.

„Kolorowe miasteczko”

Nad kolorową rzeczką,

jest kolorowe miasteczko.

Domy są w nim zielone,               (rodzic rozkłada pięć zielonych kwadratów)

a dachy ciemnoczerwone.             (rodzic nad kwadratami kładzie ciemnoczerwone trójkąty)

Koty – niebieskie,

pomarańczowe są pieski,

a gęsi, barwne jak pawie,

pływają po kolorowym stawie.

A gdzie jest takie miasteczko ?

Nad kolorową rzeczką.

 

Podczas recytacji wiersza rodzic układa pięć domków z figur geometrycznych:

zielone kwadraty, ciemnoczerwone trójkąty, białe koła (okna)

 

Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza:

Gdzie znajdowało się miasteczko?;

Jakie kolory miały domy i ich dachy?;

Jakie były tam zwierzęta?;

Jakiego koloru były koty i psy?

 

Policzcie, ile jest ułożonych domów nad rzeczką;

Policzcie wszystkie dachy i okna;

Policzcie ile jest kwadratów, trójkątów, kół;

 

Opowiedzcie, jak wyglądałoby Wasze wymarzone miasteczko.

 

5.Koła, kwadraty i trójkąty – próby podawania nazw figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności liczenia

Odszukajcie na obrazku koła, kwadraty i trójkąty. Następnie policzcie je i pokolorujcie zgodnie z instrukcją :

koła – pokolorujcie na żółto

kwadraty – pokolorujcie na zielono

trójkąty – pokolorujcie na czerwono.

6. Mój dom

Obejrzyjcie filmik, a następnie spróbujcie sami narysować dom.

https://www.youtube.com/watch?v=iTvX96BPppY

 

7.Spacer po okolicy.

Na spacerze rodzic zwraca dziecku uwagę na nazwy ulic, charakterystyczne budowle, sklepy, punkty usługowe, parki itp. Po przyjściu do domu zachęca dziecko do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

 

Pozdrawiam : )

Aneta Snowacka-Bartkowiak