BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 4 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy Was do „Rytmicznej rozgrzewki w podskokach”

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

2.„Walka na kulki” – przestrzeganie zasad zabawy, rozróżnianie uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, ćwiczenia rozmachowe rąk.

Stańcie na przeciwko rodzica, każda osoba stoi w zaznaczonym skakanką miejscu. Każda osoba ma gazety pocięte na format A5 (dużo sztuk). Zadaniem zarówno rodziców jak i Waszym jest ugniatanie kulek i rzucanie w kierunku drugiej osoby, za linię oznaczoną skakanką. Nie wolno podnosić gotowych kulek, które dotarły blisko Was, za każdym razem trzeba ugnieść nową kulkę z gazety. Wygrywa ta osoba, której udało się wrzucić więcej kulek za skakankę przeciwnika. Po skończonej zabawie zbierzcie kulki i wrzućcie do worka, kulki przydadzą się do innych zajęć.

 

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną

Zakręćcie kołem https://wordwall.net/pl/resource/1253854/gimnastyka/wiosenna-gimnastyka i wykonajcie wylosowane ćwiczenie.

 

4.”Dyzio marzyciel” – swobodne wypowiedzi dzieci na temat marzeń Dyzia i swoich; kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchania innych.

Połóżcie się na dywanie na plecach i wysłuchajcie wiersza.

Julian Tuwim

„Dyzio marzyciel”

Położył się Dyzio na łące,

Przygląda niebu błękitnemu

I marzy…

Jaka szkoda, że te obłoczki płynące

Nie są z waniliowego kremu…

A te różowe, że to nie lody malinowe.

A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek…

I szkoda, że całe niebo

Nie jest z tortu czekoladowego…

Jaki piękny byłby wtedy świat.

Leżałbym sobie, jak leżę,

Na tej murawie świeżej,

Wyciągnąłbym tylko rękę

I jadł… i jadł… i jadł…

 

Podzielcie się z rodzicami swoimi spostrzeżeniami na temat wiersza.

Odpowiedzcie na pytania:

Co robił Dyzio na łące?;

O czym marzył?;

Co innego mogą przypominać chmury?.

 

A teraz ponownie połóżcie się na dywanie w wygodnej pozycji i podczas słuchania muzyki relaksacyjnej pomyślcie o swoich marzeniach.

https://www.youtube.com/watch?v=_E1f4imOJcA

Opowiedzcie o Waszych marzeniach rodzicom. A następnie posłuchajcie jakie rodzice mają marzenia.

Przygotujcie watę i niebieską kartkę. Ułóżcie marzenia z waty jak chmury na niebie.

 

5.„Poszukiwacze skarbów” – uwrażliwianie zmysłu dotyku, tworzenie pojęć nadrzędnych.

Rodziców prosimy o przygotowanie kartonu wypełnionego kulkami z gazety, wśród kulek prosimy ukryć skarby (np. przybory do malowania: pędzel gruby i cienki, farba w zamkniętym kubeczku, farba w tubce, warzywa: marchew, buraczek, pietruszka; przybory do mycia: mydło w kostce, szczoteczka do zębów, pasta, drobne zabawki: samochodziki, klocki, mały pluszaczek, zabawkowe przybory kuchenne, owoce, zabawkowe sztućce).

Odszukajcie skarby w kartonie, nie wysypując gazetowych kulek. Układajcie wylosowane skarby na podłodze. Spróbujcie podać nazwy przedmiotów pojęciem nadrzędnym.

6.Praca z kartą pracy – usprawnianie małej motoryki poprzez samodzielne rysowanie.

Narysujcie w chmurze wybrane marzenie Dyzia (na podstawie wcześniej wysłuchanego wiersza).

 

7.Rodzinny spacer lub jazda na rowerze (hulajnodze).

 

8.„Parking” – zabawa bieżna.

Krążki (plastikowe talerze) to Wasze kierownice. Swobodnie poruszacie po pokoju do piosenki „Będę kierowcą”. Na hasło rodzica: Parking powoli poruszacie się do tyłu, ustawiacie się wzdłuż ściany. Zabawę należy powtórzyć. Rodzic zwraca dzieciom uwagę na bezpieczne omijanie przeszkód w zabawie, a także ostrożne hamowanie biegu.

https://www.youtube.com/watch?v=3IoDTtafvfA

 

9.„Cztery lale” – stosowanie poprawnej formy gramatycznej liczebników porządkowych.

Oto lalki : lala w sukience w kropki, lala w białej bluzce, lala w czarnych bucikach, lala w sweterku na guziki.

Siedzą lale na tapczanie,

każda inne ma ubranie.

Pierwsza – sukienkę w kropki całą.

Druga ma bluzeczkę białą.

Trzecia ma czarne buciki.

Czwarta – sweter na guziki.

Pokażcie i określcie pierwszą, drugą, trzecią i czwartą lalkę. Ile jest lalek ?

 

A teraz zmiana układu lalek.

Siedzą lale na tapczanie,

każda inne ma ubranie.

Pierwsza – ma czarne buciki.

Druga sweter na guziki.

Trzecia ma bluzeczkę białą.

Czwarta – sukienkę w kropki całą.

Pokażcie i określcie pierwszą, drugą, trzecią i czwartą lalkę. Ile jest lalek ?

 

A teraz zmiana układu lalek.

Siedzą lale na tapczanie,

każda inne ma ubranie.

Pierwsza – ma bluzeczkę białą.

Druga sukienkę w kropki całą.

Trzecia sweter na guziki.

Czwarta czarne ma buciki.

 

Niezależnie od układu liczba lal nie zmienia się.

Pokażcie lalkę, która ma sukienkę w kropki.

Która to lalka na tapczanie? – druga.

Która lala ma czarne buciki? – czwarta.

Która lala ma białą bluzkę? – pierwsza.

Która ma sweter na guziki? – trzecia.

 

Pozdrawiamy,

p. Aneta i p. Magda