Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
Zapraszamy Was do „Rytmicznej rozgrzewki w podskokach”
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
2.„Walka na kulki” – przestrzeganie zasad zabawy, rozróżnianie uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, ćwiczenia rozmachowe rąk.
Stańcie na przeciwko rodzica, każda osoba stoi w zaznaczonym skakanką miejscu. Każda osoba ma gazety pocięte na format A5 (dużo sztuk). Zadaniem zarówno rodziców jak i Waszym jest ugniatanie kulek i rzucanie w kierunku drugiej osoby, za linię oznaczoną skakanką. Nie wolno podnosić gotowych kulek, które dotarły blisko Was, za każdym razem trzeba ugnieść nową kulkę z gazety. Wygrywa ta osoba, której udało się wrzucić więcej kulek za skakankę przeciwnika. Po skończonej zabawie zbierzcie kulki i wrzućcie do worka, kulki przydadzą się do innych zajęć.
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną
Zakręćcie kołem https://wordwall.net/pl/resource/1253854/gimnastyka/wiosenna-gimnastyka i wykonajcie wylosowane ćwiczenie.
4.”Dyzio marzyciel” – swobodne wypowiedzi dzieci na temat marzeń Dyzia i swoich; kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchania innych.
Połóżcie się na dywanie na plecach i wysłuchajcie wiersza.
Julian Tuwim
„Dyzio marzyciel”
Położył się Dyzio na łące,
Przygląda niebu błękitnemu
I marzy…
Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu…
A te różowe, że to nie lody malinowe.
A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek…
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego…
Jaki piękny byłby wtedy świat.
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł… i jadł… i jadł…
Podzielcie się z rodzicami swoimi spostrzeżeniami na temat wiersza.
Odpowiedzcie na pytania:
Co robił Dyzio na łące?;
O czym marzył?;
Co innego mogą przypominać chmury?.
A teraz ponownie połóżcie się na dywanie w wygodnej pozycji i podczas słuchania muzyki relaksacyjnej pomyślcie o swoich marzeniach.
https://www.youtube.com/watch?v=_E1f4imOJcA
Opowiedzcie o Waszych marzeniach rodzicom. A następnie posłuchajcie jakie rodzice mają marzenia.
Przygotujcie watę i niebieską kartkę. Ułóżcie marzenia z waty jak chmury na niebie.
5.„Poszukiwacze skarbów” – uwrażliwianie zmysłu dotyku, tworzenie pojęć nadrzędnych.
Rodziców prosimy o przygotowanie kartonu wypełnionego kulkami z gazety, wśród kulek prosimy ukryć skarby (np. przybory do malowania: pędzel gruby i cienki, farba w zamkniętym kubeczku, farba w tubce, warzywa: marchew, buraczek, pietruszka; przybory do mycia: mydło w kostce, szczoteczka do zębów, pasta, drobne zabawki: samochodziki, klocki, mały pluszaczek, zabawkowe przybory kuchenne, owoce, zabawkowe sztućce).
Odszukajcie skarby w kartonie, nie wysypując gazetowych kulek. Układajcie wylosowane skarby na podłodze. Spróbujcie podać nazwy przedmiotów pojęciem nadrzędnym.
6.Praca z kartą pracy – usprawnianie małej motoryki poprzez samodzielne rysowanie.
Narysujcie w chmurze wybrane marzenie Dyzia (na podstawie wcześniej wysłuchanego wiersza).
7.Rodzinny spacer lub jazda na rowerze (hulajnodze).
8.„Parking” – zabawa bieżna.
Krążki (plastikowe talerze) to Wasze kierownice. Swobodnie poruszacie po pokoju do piosenki „Będę kierowcą”. Na hasło rodzica: Parking powoli poruszacie się do tyłu, ustawiacie się wzdłuż ściany. Zabawę należy powtórzyć. Rodzic zwraca dzieciom uwagę na bezpieczne omijanie przeszkód w zabawie, a także ostrożne hamowanie biegu.
https://www.youtube.com/watch?v=3IoDTtafvfA
9.„Cztery lale” – stosowanie poprawnej formy gramatycznej liczebników porządkowych.
Oto lalki : lala w sukience w kropki, lala w białej bluzce, lala w czarnych bucikach, lala w sweterku na guziki.
Siedzą lale na tapczanie,
każda inne ma ubranie.
Pierwsza – sukienkę w kropki całą.
Druga ma bluzeczkę białą.
Trzecia ma czarne buciki.
Czwarta – sweter na guziki.
Pokażcie i określcie pierwszą, drugą, trzecią i czwartą lalkę. Ile jest lalek ?
A teraz zmiana układu lalek.
Siedzą lale na tapczanie,
każda inne ma ubranie.
Pierwsza – ma czarne buciki.
Druga sweter na guziki.
Trzecia ma bluzeczkę białą.
Czwarta – sukienkę w kropki całą.
Pokażcie i określcie pierwszą, drugą, trzecią i czwartą lalkę. Ile jest lalek ?
A teraz zmiana układu lalek.
Siedzą lale na tapczanie,
każda inne ma ubranie.
Pierwsza – ma bluzeczkę białą.
Druga sukienkę w kropki całą.
Trzecia sweter na guziki.
Czwarta czarne ma buciki.
Niezależnie od układu liczba lal nie zmienia się.
Pokażcie lalkę, która ma sukienkę w kropki.
Która to lalka na tapczanie? – druga.
Która lala ma czarne buciki? – czwarta.
Która lala ma białą bluzkę? – pierwsza.
Która ma sweter na guziki? – trzecia.
Pozdrawiamy,
p. Aneta i p. Magda