BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 28 maja 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy Was do zabawy muzyczno-ruchowej przy piosence „Marsz”

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0 (maszerujecie, zatrzymujecie się – stajecie, liczycie).

 

2.Piosenka „Tralala dla mamy i taty” – utrwalenie znajomości słów i melodii piosenki

Zaśpiewajcie piosenkę „Tralala dla mamy i taty”

https://www.youtube.com/watch?v=Iu10fUq1r_w

 

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną

Zakręćcie kołem https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka i wykonajcie wylosowane ćwiczenie.

 

4.„Co to za przedmioty?” – zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, rozwiązywanie zagadek literackich.

 

Rozwiążcie zagadki i wskażcie ich rozwiązania na ilustracjach

 

1)Ta czupryna na długim patyku

zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku. (mop)

 

2)Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.

Zetrze kurz szybciutko, bo to mała… (ścierka)

 

3)Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?

Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona. (odkurzacz)

 

4)Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.

Gdy wytrzesz w nią buty, będzie czyściutko. (wycieraczka)

 

5)Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie.

Jedna zmiecie piach, wyrzuci go druga. (zmiotka i szufelka)

Wyklaszczcie nazwy poszczególnych przedmiotów.

 

Te wszystkie przedmioty to przedmioty do sprzątania (utrzymania czystości).

 

5.„Co robię?” – zabawa z elementem pantomimy.

Spróbujcie naśladować czynności porządkowe (np. zamiatanie, odkurzanie, wycieranie butów itp.). Stwórzcie za pomocą ruchu zagadki dla rodziców lub rodzeństwa.

 

6.Jak możecie pomóc w domu swoim rodzicom w utrzymaniu czystości? (podajcie swoje pomysły )

 

7.„Porządki w pokoju” – ukazanie codziennych obowiązków domowych, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządki w domu.

Zróbcie dzisiaj porządek w swoim pokoju m.in. : ustawcie pojazdy, sprawdźcie porządek w klockach, ułóżcie gry na regale, ubierzcie lale itp.

 

8.Praca z kartą pracy – zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, usprawnianie czynności manualnych.

Połączcie sprzęty do sprzątania z ich cieniami. Powiedzcie do czego służą te przedmioty ?

 

9.Wiosenny spacer – wybierzcie się na spacer z rodzicami, może zauważycie ciekawe zmiany zachodzące w przyrodzie. Pamiętajcie o odpowiednim dostosowaniu ubioru do pogody.

 

10.„Po ścieżce” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.

Na dywanie (podłodze) rozłożone są szarfy (sznurki) (dziesięć sztuk), ułożone w linie oddalone od siebie o 30 cm.

Waszym zadaniem jest: przejść bez kroku dostawnego ponad szarfami; przeskoczyć obunóż przez szarfy.

To samo zadanie wykonajcie przy ułożeniu szarf   (sznurków) w koła (szarfy leżą w szeregu jedna przy drugiej bez przerw pomiędzy nimi).

 

11.„Tulipany” – rozpoznawanie i podawanie nazw części rośliny (łodyga, liście, kwiat), doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem.

Oto ilustracja przedstawiająca TULIPANA.

Omówcie z rodzicami jego wygląd, zwróćcie uwagę na jego części, delikatność płatków oraz zasadność trzymania kwiatów ciętych w wodzie.

Dzieci otrzymują koperty, a w nich elementy tulipana (3-4 elementy).

Ułóżcie obrazek, nazwijcie części tulipana, naklejcie tulipana na duży arkusz papieru i pomalujcie go.

 

12.Na jutrzejszych zajęciach będziecie tworzyć tulipany do ozdobienia Waszych pokoi. W tym celu już dzisiaj przygotujcie łodygi tych kwiatów, które będą zrobione z rolek papierowych. Pomalujcie rolki na kolor zielony.

 

Pozdrawiamy,

p. Aneta i p. Magda