Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mam nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A to propozycja na dzisiaj:
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszam Was do wspólnej zabawy muzyczno-ruchowej „Hyc, tup, klap”
https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc
2.„Zwierzęta mówią” – zabawa logopedyczna, usprawnianie aparatu mowy, rozwijanie zainteresowania czytaniem.
Oto ilustracje zwierząt, które są Wam dobrze znane.
Przeczytajcie razem z rodzicem jakie odgłosy wydają te zwierzęta.
A następnie dopasujcie z rozsypanki odgłosy wydawane przez zwierzęta do właściwych ilustracji (wg wzoru).
KO-KO SSSS MU
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną – „Wiosenna gimnastyka”
Zakręćcie kołem – https://wordwall.net/pl/resource/1253854/gimnastyka/wiosenna-gimnastyka
i wykonajcie ćwiczenia.
4.„Co czujesz?” – zajęcia o emocjach
– Gdy ci smutno… – wysłuchajcie i porozmawiajcie z rodzicami nt. wiersza.
Dominika Niemiec
Gdy ci smutno…
Gdy ci smutno, gdy ci źle,
przyjaciel zawsze wesprze cię.
On cię przytuli, otrze z twarzy łzy.
Pomoże nawet wtedy, gdy
nie wie do końca, skąd ten smutek w tobie,
lecz razem dacie z nim radę sobie.
Bo wasze serca czują tak samo,
a to właśnie kiedyś empatią nazwano.
Zastanówcie się i odpowiedzcie na poniższe pytania:
Kiedy jest Ci smutno ?;
Kto może pomóc Tobie, gdy jest Ci smutno ?;
W jaki sposób może pomóc przyjaciel, jak może wesprzeć ?;
Co to jest empatia ?
– „Jak pomóc?” – ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi.
Zastanówcie się i powiedzcie, jak można w prezentowanych na ilustracjach sytuacji komuś pomóc.
– „Pociesz przyjaciela” – zabawa dramowa.
Wylosujcie karteczkę z pudełka, na której jest zadanie – treść zdarzenia odczyta Wam rodzic (np. dziecko biegło, przewróciło się, stłukło kolano i płacze; dziecko bawiło się różnymi zabawkami i gdzieś zgubiło swojego ulubionego misia). Rodzic odegra wylosowane zdarzenie, a Wy okażcie mu wsparcie i go pocieszcie.
– „Przytulę Cię” – rodzinna zabawa w kole.
Wszyscy uczestnicy zabawy siedzą w kole. Do koła wchodzi jedna osoba, siada na środku i udaje smutek. Pozostali uczestnicy zabawy mówią wierszyk (używając odpowiedniego imienia):
Siedzi smutna / -y […] pośrodku koła.
Chcemy, żeby jej / jego buzia znów była wesoła.
– Co się stało […], powiedz szybko mi.
Jestem twoim przyjacielem, więc pomogę ci.
Dziecko siedzące w kole wybiera z koła jedną osobę, która będzie jego przyjacielem. Podchodzi do niej i podaje powód swojego smutku (musi go wymyślić).
Osoba, do której podeszło dziecko,odpowiada:
Przytulę cię mocno, nie jesteś sam,
w kłopocie przyjaciel pomoże i humor wróci sam.
Następnie wybrana osoba wchodzi do środka i zabawa jest kontynuowana.
5.„Pocieszanka” – praca plastyczno – techniczna, kształtowanie sprawności manualnej oraz empatii.
Stwórzcie wesołe buzie według własnych pomysłów.
Następnie schowajcie swoje prace i w odpowiednim momencie wręczcie je komuś, kto potrzebuje pocieszenia.
Oto moje propozycje. Ciekawe jakie Wy macie pomysły na pocieszankę.
6.Labada – zabawa rodzinna kołowa, poznanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem.
Tańczymy labada, labada, labada.
Tańczymy labada, labada, małego walczyka.
Tańczą go harcerze, harcerze, harcerze.
Tańczą go harcerze i małe zuchy też.
https://www.youtube.com/watch?v=pvZkbqz68c4
Trzymacie się za ręce, chodzicie w kole, śpiewacie piosenkę.
Rodzic pyta: Za dłonie się trzymaliśmy?,
dziecko odpowiada: Tak.
Rodzic: To teraz głowy – każdy uczestnik kładzie dłoń na głowie swojego sąsiada.
Koło porusza się i wszyscy śpiewają.
Rodzic.: Dłonie były, głowy były, to teraz… (ramiona, brzuchy, kolana).
Po zabawie podzielcie się swoimi uczuciami, jak się teraz czujecie.
7.Rock and roll – taniec na poprawę humoru. Poznanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem.
https://www.youtube.com/watch?v=qntcCa8o_44
Zapraszam Was do tańca. Tańczycie swobodnie, samodzielnie lub w parach.
Po tańcu podzielcie się swoimi uczuciami, jak się teraz czujecie.
Pozdrawiam : )
Aneta Snowacka-Bartkowiak