BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 3 kwietnia 2020 r.

Witam serdecznie. Mam nadzieję, że dobrze spaliście.

 

Dziś zapraszam na naukę piosenki o sprzątaniu,

https://www.youtube.com/watch?v=B4jmkwQNsX8

Usiądźcie na kanapie albo na dywanie i posłuchajcie uważnie.

Po wysłuchaniu nagrania proszę, żeby dorosły czytał tekst całej piosenki, a Wy powtarzajcie.

Najpierw proponuję nauczyć się refrenu:

ref: „ Ja krasnalek hopla- hopla,

Na wiosnę w sowim domku sprzątam

i wirusom powiem stop,( pokazujemy z rąk literkę V)

Niech idą sobie stąd!

zwrotka 1. Wiosną porządki

robi wiewiórka,

a w gniazdkach

ptaszki sprzątają piórka.

I w moim domku

czysto być musi

a sio zarazki, a sio wirusy!

 

Zagadki o sprzętach do sprzątania :

 

Zagadka nr 1

Choć robi trochę hałasu,

pożytek z niego jest duży.

Podłogę, dywan,

kanapę chętnie ci

zaraz odkurzy.

 

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-kobieta-odkurzacza_8073.html

 

https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-no-noo-teletubisie-znak%C3%B3w_10895.html

 

Zagadka     nr 2

Postawiona w kąt

chętnie łyka prąd ,

a gdy wody nabierze,

to się kręci i pierze

 

Zagadka nr 3

Stoi w kuchni szafka,

ten kto jej używa,

wie, że jest przydatna,

bo wszystko pozmywa.

 

Zagadka nr 4

Na górze – drewniane ramię,

na dole – gęsta czupryna.

Znikają z podłogi śmieci,

gdy taniec rozpoczyna   (miotła)

 

Na popołudnie zapraszam do obejrzenia bajki o ŚWINCE PEPIE   pt” PORZĄDKI”, po obejrzeniu spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego trzeba sprzątać zabawki po zabawie?

https://www.youtube.com/watch?v=kC0NqSKqQr0

 

Zabawa rozwijająca uwagę i refleks:

Środki dydaktyczne: łapki na muchy (z jednej strony przyklejona jest taśma dwustronna); małe i duże pomponiki w różnych kolorach.

Rodzice z dziećmi albo dzieci siadają naprzeciwko siebie. Jedna osoba z dwójki otrzymuje łapkę na muchy, która w tej zabawie pełni rolę odkurzacza. Druga dostaje pomponik i układa je na środku jednej linii. Jedna z osób dorosłych włącza   dzisiejszą piosenkę, na ciszę w piosence mówi kolor pomponika i wielkość, jeśli pary otrzymały małe i duże pomponiki. Osoba trzymająca „odkurzacz” jak najszybciej zabiera wskazany pomponik, przesuwając go łapką w swoją stronę, a druga próbuje go zabrać, zanim zostanie „odkurzony”. Następnie pomponik wraca na dywan. Osoby w parach zamieniają się rolami, a prowadzący odtwarza piosenkę dalej i zabawa jest kontynuowana. ( z „ BLIŻEJ PRZEDSZKOLA” )

 

Życzę miłej zabawy – Pani Monika