Witam serdecznie. Mam nadzieję, że dobrze spaliście.
Dziś zapraszam na naukę piosenki o sprzątaniu,
https://www.youtube.com/watch?v=B4jmkwQNsX8
Usiądźcie na kanapie albo na dywanie i posłuchajcie uważnie.
Po wysłuchaniu nagrania proszę, żeby dorosły czytał tekst całej piosenki, a Wy powtarzajcie.
Najpierw proponuję nauczyć się refrenu:
ref: „ Ja krasnalek hopla- hopla,
Na wiosnę w sowim domku sprzątam
i wirusom powiem stop,( pokazujemy z rąk literkę V)
Niech idą sobie stąd!
zwrotka 1. Wiosną porządki
robi wiewiórka,
a w gniazdkach
ptaszki sprzątają piórka.
I w moim domku
czysto być musi
a sio zarazki, a sio wirusy!
Zagadki o sprzętach do sprzątania :
Zagadka nr 1
Choć robi trochę hałasu,
pożytek z niego jest duży.
Podłogę, dywan,
kanapę chętnie ci
zaraz odkurzy.
https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-kobieta-odkurzacza_8073.html
https://www.kolorowankimalowanki.pl/kolorowanka-no-noo-teletubisie-znak%C3%B3w_10895.html
Zagadka nr 2
Postawiona w kąt
chętnie łyka prąd ,
a gdy wody nabierze,
to się kręci i pierze
Zagadka nr 3
Stoi w kuchni szafka,
ten kto jej używa,
wie, że jest przydatna,
bo wszystko pozmywa.
Zagadka nr 4
Na górze – drewniane ramię,
na dole – gęsta czupryna.
Znikają z podłogi śmieci,
gdy taniec rozpoczyna (miotła)
Na popołudnie zapraszam do obejrzenia bajki o ŚWINCE PEPIE pt” PORZĄDKI”, po obejrzeniu spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego trzeba sprzątać zabawki po zabawie?
https://www.youtube.com/watch?v=kC0NqSKqQr0
Zabawa rozwijająca uwagę i refleks:
Środki dydaktyczne: łapki na muchy (z jednej strony przyklejona jest taśma dwustronna); małe i duże pomponiki w różnych kolorach.
Rodzice z dziećmi albo dzieci siadają naprzeciwko siebie. Jedna osoba z dwójki otrzymuje łapkę na muchy, która w tej zabawie pełni rolę odkurzacza. Druga dostaje pomponik i układa je na środku jednej linii. Jedna z osób dorosłych włącza dzisiejszą piosenkę, na ciszę w piosence mówi kolor pomponika i wielkość, jeśli pary otrzymały małe i duże pomponiki. Osoba trzymająca „odkurzacz” jak najszybciej zabiera wskazany pomponik, przesuwając go łapką w swoją stronę, a druga próbuje go zabrać, zanim zostanie „odkurzony”. Następnie pomponik wraca na dywan. Osoby w parach zamieniają się rolami, a prowadzący odtwarza piosenkę dalej i zabawa jest kontynuowana. ( z „ BLIŻEJ PRZEDSZKOLA” )
Życzę miłej zabawy – Pani Monika