30.03.2020- Gdzie budować gniazdo?- praca zdalna
4,5, 6 latki
Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesna wiosną- skowronka, bociana, czajki i szpaka. Dzieci oglądają zdjęcia ptaków( internet), albumy o zwierzętach. Omawiają ich wygląd- różnice i podobieństwa. Dzielenie nazwy tych ptaków na sylaby. Słuchanie wiersza „Boćki i żaby”
Przyleciały boćki zza dalekich mórz, klekotały głośno: wróciłyśmy już! kle kle kle! kle kle kle!
A nad stawem w trawie padł na żabki strach- boćki przyleciały! och, och, ach, ach, ach! kum kum kum! kum! kum! kum!
Lecą boćki z szumem na łąki po łup, jakie długie nogi!, jaki ostry dziób! kle kle kle! kle kle kle!
Żabki przestraszone hyc! do wody- hyc! boćki chodzą, brodzą, nie znalazły nic! kum kum kum! kum kum kum! kle kle kle! kle kle kle!
Skąd przyleciały bociany? Gdzie wylądowały bociany? Jak wygląda bocian? Jakie ma nogi, a jaki dziób? Jakiego koloru jest bocian? Jak wygląda żaba? Naśladowanie głosu bociana- zabawa .
6-latki wykonanie wydzieranki z kolorowego papieru- bocian
Omówienie budowy bociana ( nogi, głowa, szyja, skrzydła, tułów, ogon), określane kolorów poszczególnych części bociana.
Wyrywanie z papieru poszczególnych części bociana i przyklejania ich na kartce, dorysowywanie trawy, słońca, chmur, wspólne oglądanie wykonanej pracy, porządkowanie przez dziecko miejsca pracy.
4- latki ćwiczenia grafomotoryczne – przygotowany szablon bociana, dziecko na sztywnym kartonie odrysowuje go ołówkiem, pogrubia kontur ptaka czarnym mazakiem, ozdabiamy pastelami.
ćwiczenia spostrzegawczości- Którego ptaka brakuje?, zdjęcia kilku ptaków np. bocian , jaskółka, skowronek, dziecko zamyka oczy, a my zabieramy jedno zdjęcie, dziecko odgaduje, który ptak odfrunął, możemy zwiększać liczbę zdjęć.
Zabawy ruchowe- kolorowe krążki to-” gniazdo”, dziecko porusza się między krążkami, na uderzenie w bębenek, przykuca w gnieździe, dwa uderzenia w bębenek sa sygnałem do ponownego poruszania się.