DZIEŃ DOBRY RODZICE, DZIEŃ DOBRY „SŁONECZKA” 🙂 DZISIEJSZA PROPOZYCJA ZAJĘĆ DOTYCZY MIESZKAŃCÓW NAJGORĘTSZEGO KONTYNENTU NA NASZYM GLOBIE – AFRYKI.
„Waka Waka”- improwizacja ruchowa do piosenki Shakiry.
Słuchanie wiersza pt. „DLA DZIECI” – I. SALACH
DLA DZIECI
W KAŻDEJ STRONIE ŚWIATA
ZAWSZE SŁOŃCE ŚWIECI.
W RÓŻNYCH WIOSKACH, W RÓŻNYCH MIASTACH,
LECZ DLA WSZYSTKICH DZIECI.
DLA AFRYKANINA – CO MA SKÓRĘ
JAK KAKAO,
DLA CHIŃCZYKA I DLA CHINKI
Z MIASTA MAO MAO.
NAWET SŁABE ŚWIATŁO SŁONKA
ŚWIECI ESKIMOSOM,
A INDIANOM W AMERYCE
GRZEJE STOPY BOSE.
W KAŻDEJ STRONIE ŚWIATA
ZAWSZE SŁOŃCE ŚWIECI…
… DLA WSZYSTKICH DZIECI.
Przykładowe pytania do treści wiersza:
„KOGO ODWIEDZIŁO SŁONKO?”
„CZY DLA WSZYSTKICH DZIECI ŚWIECIŁO TAK SAMO? DLACZEGO?”
„JAKIE CECHY WSPÓLNE MAJĄ WSZYSTKIE DZIECI?”
„CZYM SIĘ OD SIEBIE RÓŻNIĄ?”
Określanie cech charakterystycznych wyglądu Afrykanina: kolor skóry, włosy, ubiór.
Określanie miejsca zamieszkania Afrykanów oraz zwierząt kojarzonych z tym kontynentem.
– Afryka – kraj w którym jest zawsze ciepło i nie pada tam nigdy śnieg.
– mieszkają w lepiankach: budowla mieszkalna, albo gospodarcza wykonana z niewypalanej gliny, mułu.
– jakie pożywienie kojarzy się z Afryką? – banany.
Spotkanie z egzotycznymi zwierzętami: lew, słoń.
Dzieci poznają zwierzęta egzotyczne – podział nazw zwierząt na sylaby, przeliczanie sylab.
Zabawa ruchowa ,,Tratwy” (sprawdzenie umiejętności reagowania na sygnał).
Dzieci poruszają się w rytm muzyki, na umówiony sygnał ustawiają się na tratwie- gazetach.
W trakcie zabawy tratwa zmniejsza się, dzieci dbają o to, aby wszyscy się na niej zmieścili.
Masażyk afrykański.
Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła )
Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła )
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie ( naśladowanie chodu słonia )
Przy palmie siedzi małpa po głowie się drapie ( drapanie )
A ja przytulam się mocno do mojego taty ( gest objęcia partnera )
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie pięściami )
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła ( rysowanie chmur )
Cała nasza grupa w namiocie się skryła. ( rysowanie trójkąta ).
„Afrykańska spódniczka” – praca manualna ( dla dziewczynek ).
Dorosły wycina pasek brystolu o długości równej obwodowi pasa dziecka.
Następnie tnie bibułę na paski o szerokości np. 3 cm.
Zadaniem dziecka jest przyklejenie kolorowych pasków bibuły do brystolu.
Spódniczka gotowa 🙂
„Afrykanin”- praca plastyczna.
Do wykonania pracy potrzebne nam będą:
– kawa/ kulki kakaowe,
– płatki śniadaniowe,
– klej Magic,
– płatki kosmetyczne.
Życzymy Wam miłego dnia i dobrej zabawy – pani Ewa i pani Monika