BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 9 czerwca 2020 r.

 

DZIEŃ DOBRY RODZICE, DZIEŃ DOBRY „SŁONECZKA” 🙂 DZISIEJSZA PROPOZYCJA ZAJĘĆ DOTYCZY MIESZKAŃCÓW NAJGORĘTSZEGO KONTYNENTU NA NASZYM GLOBIE – AFRYKI.

 

„Waka Waka”- improwizacja ruchowa do piosenki Shakiry.

 

 

Słuchanie wiersza pt. „DLA DZIECI” – I. SALACH

 

DLA DZIECI

 

W KAŻDEJ STRONIE ŚWIATA

ZAWSZE SŁOŃCE ŚWIECI.

W RÓŻNYCH WIOSKACH, W RÓŻNYCH MIASTACH,

LECZ DLA WSZYSTKICH DZIECI.

 

DLA AFRYKANINA – CO MA SKÓRĘ

JAK KAKAO,

DLA CHIŃCZYKA I DLA CHINKI

Z MIASTA MAO MAO.

NAWET SŁABE ŚWIATŁO SŁONKA

ŚWIECI ESKIMOSOM,

A INDIANOM W AMERYCE

GRZEJE STOPY BOSE.

 

W KAŻDEJ STRONIE ŚWIATA

ZAWSZE SŁOŃCE ŚWIECI…

… DLA WSZYSTKICH DZIECI.

 

Przykładowe pytania do treści wiersza:

 

„KOGO ODWIEDZIŁO SŁONKO?”

„CZY DLA WSZYSTKICH DZIECI ŚWIECIŁO TAK SAMO? DLACZEGO?”

„JAKIE CECHY WSPÓLNE MAJĄ WSZYSTKIE DZIECI?”

„CZYM SIĘ OD SIEBIE RÓŻNIĄ?”

 

Określanie cech charakterystycznych wyglądu Afrykanina: kolor skóry, włosy, ubiór.

 

 

Określanie miejsca zamieszkania Afrykanów oraz zwierząt kojarzonych z tym kontynentem.

– Afryka – kraj w którym jest zawsze ciepło i nie pada tam nigdy śnieg.

– mieszkają w lepiankach: budowla mieszkalna, albo gospodarcza wykonana z niewypalanej gliny, mułu.

– jakie pożywienie kojarzy się z Afryką? – banany.

Spotkanie z egzotycznymi zwierzętami: lew, słoń.

Dzieci poznają zwierzęta egzotyczne – podział nazw zwierząt na sylaby, przeliczanie sylab.

 

Zabawa ruchowa ,,Tratwy” (sprawdzenie umiejętności reagowania na sygnał).

Dzieci poruszają się w rytm muzyki, na umówiony sygnał ustawiają się na tratwie- gazetach.
W trakcie zabawy tratwa zmniejsza się, dzieci dbają o to, aby wszyscy się na niej zmieścili.

 

Masażyk afrykański.

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła )
Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie ( małe koła )
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie ( naśladowanie chodu słonia )
Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie ( drapanie )
A ja  przytulam się mocno do mojego taty ( gest objęcia partnera )
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy  (uderzanie pięściami )
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła ( rysowanie chmur )
Cała nasza grupa w namiocie się skryła. ( rysowanie trójkąta ).

 „Afrykańska spódniczka” – praca manualna ( dla dziewczynek ).

Dorosły wycina pasek brystolu o długości równej obwodowi pasa dziecka.
Następnie tnie bibułę na paski o szerokości np. 3 cm.
Zadaniem dziecka jest przyklejenie kolorowych pasków bibuły do brystolu.
Spódniczka gotowa 🙂

„Afrykanin”- praca plastyczna.

Do wykonania pracy potrzebne nam będą:
– kawa/ kulki kakaowe,
– płatki śniadaniowe,
– klej Magic,
– płatki kosmetyczne.

Życzymy Wam miłego dnia i dobrej zabawy – pani Ewa i pani Monika