DZIEŃ DOBRY RODZICE, DZIEŃ DOBRY „SŁONECZKA” 🙂 DZIŚ PROPOZYCJA KOLEJNYCH ZAJĘĆ O DZIECIACH Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA.
Na początek zachęcam Was do zabawy ruchowej przy muzyce
Słuchanie wiersza „Jestem Li-long” A. Bober
Jestem Li-long, chłopiec Azjata,
W pagodzie mieszkam i sypiam na matach.
Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Jak słońce ciało moje wygląda.
Na świat skośnymi oczkami spoglądam.
Specjalny strój mam na uroczystości,
Kimonem wszystkich zachwycam gości.
Jest nas najwięcej na całym świecie,
Co jeszcze wiedzieć o mnie chcecie?
Rozmowa na temat treści wiersza w oparciu o treść i ilustracje.
– Jak nazywał się bohater wiersza?
– Skąd pochodził chłopiec?
– Czym i co jadał Li-long?
– Jakiego koloru jest skóra Li-longa?
– Jak wglądają jego oczy?
Poznajemy zwyczaje i życie mieszkańców Japonii i Chin– praca z obrazkiem.
– Dom w którym mieszkają Chińczycy i Japończycy (Azjaci) nazywa się pagoda.
– Spośród ciekawych przedmiotów, kojarzonych z krajami azjatyckimi, wymienić należy składany wachlarz japoński. Używano ich podczas różnych ceremonii (np. podczas ceremonii picia herbaty).- Najpopularniejszym pokarmem w krajach azjatyckich jest ryż jedzony przy użyciu drewnianych pałeczek.
– Najbardziej popularnym i znanym zwierzęciem Chin są pandy wielkie.
Wykonujemy wachlarze i czapeczki chińskie.Rozwijanie małej motoryki.
Poznanie zabaw dzieci azjatyckich.
Czyj to dom?- karta pracy
Zapraszam także do odwiedzenia bloga Kreatywnym Okiem.
Życzymy miłego dnia i pozdrawiamy – pani Ewa i pani Monika