BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 9 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy. A oto propozycja na dzisiaj:

 

1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery

Zapraszamy Was do zabawy przy piosence „Idziemy do ZOO” https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

(spróbujcie naśladować ruchem zwierzęta występujące w piosence).

 

2.„Masażyk zoo” – przełamywanie bariery dotyku, obdarzanie uwagą innych.

 

Bolesław Kołodziejski

„ZOO”

Tutaj w ZOO jest wesoło,

Tutaj małpki skaczą w koło, (skoki dłonią po okręgu)

Tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie pleców wewnętrzną stroną dłoni)

Biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie dłońmi zwiniętymi w pięści)

Żółwie wolno ścieżką kłapią, (powolne lekkie przykładanie dłoni za dłonią do pleców)

W wodzie złote rybki chlapią, (pocieranie pleców raz wewnętrzną, raz zewnętrzną stroną dłoni)

Szop pracz, takie czyste zwierzę,

Ciągle sobie coś tam pierze. (pocieranie dłońmi pleców)

Struś dostojnie w koło chodzi,

Spieszyć mu się nie uchodzi, (powolne kroczenie po plecach dwoma palcami)

A w najdalszej części zoo,

Dwa leniwce się gramolą, (wolne przesuwanie dłoni z góry do dołu, z boku ku środkowi pleców)

Wolno wchodząc na dwa drzewa,

Gdzie się każdy z nich wygrzewa, (zatrzymanie dłoni)

I zapada w sen głęboki…

 

Połóżcie się na brzuchu. Rodzice masują i rozgrzewają swoje ręce, pocierając dłoń o dłoń. Następnie wykonują masaż zgodnie z instrukcją w wierszu. Teraz następuje zamiana ról – dzieci wykonują masaż rodzicom. : )

 

3.Przejrzyjcie książki, czasopisma prasę dziecięcą zgromadzoną w domu, wyszukajcie ilustracje zwierząt, które można spotkać w zoo. Podajcie ich nazwy, porozmawiajcie z rodzicami na temat pochodzenia zwierząt. Rodzic pomaga w uzupełnieniu wiedzy m.in. korzystając z dziecięcych encyklopedii o zwierzętach.

Prosimy rodziców o zwrócenie uwagi dzieciom na źródła wiedzy o zwierzętach: czasopisma, książki, zoo.

 

4.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

Zakręćcie kołem https://wordwall.net/pl/resource/1278676/zwierz%C4%99ta-z-zoo i wykonajcie wylosowane ćwiczenie.

 

5.Wirtualna wizyta w Poznańskim Ogrodzie Zoologicznym – prezentacja multimedialna.

Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo. Rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie gestem i ruchem wybranych zwierząt. Oglądanie zdjęć zwierząt, poznanie ciekawostek na temat ich życia: zwyczajów, pokarmu, wielkości, historii

https://www.youtube.com/watch?time_continue=24&v=aa1YfbZzTac&feature=emb_title

 

Rodziców prosimy o wydrukowanie ilustracji zwierząt i pokazanie dzieciom tylko fragmentu zwierzęcia ( tygrysa, lwa, papugi, słonia, osła, strusia, szympansa,zebry, tukana, pingwina, żyrafy), o wielkości fragmentu decyduje rodzic znający możliwości i wiedzę swojego dziecka. Dla ułatwienia zadania rodzice zadają dzieciom pytania np.:

Jakie zwierzę ma długą szyję?; żyrafa

Jakie zwierzę jest w paski?; zebra

Jakie zwierzę ryczy?; lew

Jakie zwierzę znosi duże jajka?; struś

Jakie zwierzę jest rude?; tygrys

Jakie zwierzę potrafi naśladować mowę człowieka?; papuga

Jakie zwierzę ma ogromny dziób?; tukan

Jakie zwierzę ma ogromne uszy?; słoń

Jakie zwierzę jest ptakiem, a nie potrafi latać?; pingwin

Jakie zwierzę lubi banany?; szympans

Jakie zwierzę woła i-a, i-a?. osioł

Dzieci z pomocą pytań odgadują zwierzęta. Każde odkryte zwierzę jest prezentowane w całości i układane na stole. Dzieci tworzą wystawę zwierząt, które mogą zamieszkiwać zoo.

        

 

„Parada zwierząt” –

Za pomocą wyliczanki wybierzcie zwierzę (pośród ilustracji), które będziecie naśladować ruchem.

Wyliczanka (wylicz, skandując i dotykając po kolei sylwety zwierząt):

Na me oczy.

Na me uszy.

Teraz w domu się poruszy… słoń, osioł itd.

Zaproponujcie sposoby naśladowania zwierząt.

 

6.„Grzywa” – usprawnianie małej motoryki, napięcia mięśni dłoni, koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Usiądźcie na dywanie i weźcie pięć klamerek, prawą ręką przyczepiacie klamerki do rękawa lewej ręki i odwrotnie. Tworzycie grzywę konia, poruszając ręką, sprawdzacie, jak grzywa się rusza.

 

7.„Lew” – praca plastyczna

Wykonajcie lwa za pomocą widelca i farbek w trzech kolorach: brązowym, pomarańczowym i żółtym. A oto sposób wykonania pracy :

 

8.Rodzinny spacer lub wycieczka do ZOO

 

9.„Konie” – zabawa z elementem podskoku.

Dobierzcie się parami, każda para ma skakankę. Osoby w parach tworzą zaprzęgi (skakanka wokół klatki piersiowej, pod pachami dziecka). Zaprzęgi ruszają, woźnica kieruje jazdą konia, reguluje jej szybkość: wio, prrr. Później następuje zamiana ról.

Skakanki rozłóżcie na dywanie, teraz jako konie poruszajcie się, kląskając. Omijajcie skakanki, unosząc wysoko kolana, na klaśnięcie rodzica konie pokonują skokiem przeszkodę-skakankę.

 

10„Dyrektor zoo” – uwrażliwianie zmysłu dotyku, nauka tworzenia pytań.

Jesteście dyrektorami zoo. Musicie przejść sprawdzian swych umiejętności. Macie zasłonięte oczy i losujecie z worka wybrane zwierzę (wszystkie zwierzęta w worku to pluszaki, figurki), za pomocą dotyku rozpoznajecie swojego podopiecznego. W razie potrzeby rodzice podpowiadają charakterystyczny szczegół wylosowanego zwierzęcia. Dyrektor zabiera wybranego zwierzaka do zabawy.

 

Pozdrawiamy,

p. Aneta i p. Magda