DZIEŃ DOBRY DRODZY RODZICE, WITAJCIE MOJE KOCHANE „SŁONECZKA”. PO TEJ STRONIE PANI EWA. CIESZĘ SIĘ BARDZO, ŻE MOGĘ GOŚCIĆ W WASZYCH DOMACH. WRÓCIŁAM DO WAS I WIERZĘ, ŻE ZA JAKIŚ CZAS SPOTKAMY SIĘ W NASZYM PRZEDSZKOLU. TĘSKNIĘ ZA WAMI I POZDRAWIAM WAS I WASZYCH NAJBLIŻSZYCH. PANI EWA :-).
1.”Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe. Dziecko obserwuje pogodę za oknem. Osoba dorosła zadaje pytania: „Jaką mamy dziś pogodę?”; „Co dzieje się za oknem?”; „Jak wyglądają drzewa?”; „Jak wygląda trawa?”; „Czy widać już wiosnę, a może lato?”; „Jakie ubrania mają przechodnie?”.
2.Zabawy ruchowe. „Papierowe kule” – gniecenie gazet w kulki, rozwijanie i ponowne gniecenie. Zabawę można powtórzyć kilka razy. „Celowanie do kosza” – zabawa ruchowa z elementami rzutu i celowania. Do zabawy dziecko wykorzystuje kule z gazety zrobione wcześniej. Dorosły umieszcza pusty kosz na śmieci, a dziecko rzuca kulami do kosza. Po skończonej rundzie dziecko zabiera swoje kule i zabawa rozpoczyna się od nowa. Dla utrudnienia można powiększyć odległość dziecka od kosza.
3.”Rzeka” – słuchanie wiersza J. Wanatowicz.
Jestem sobie rzeką. Kto powącha ten ucieka. Czemu? – zapytacie pewnie. Co się stało, że tak płaczę rzewnie? Byłam piękna, byłam czysta, lecz nie trwało to zbyt długo. Co się stało moi mili? Po prostu mnie zanieczyścili. Po wysłuchaniu dorosły zadaje dziecku pytania dotyczące treści: „O czym był ten wiersz?”; „Dlaczego rzeka rzewnie płakała?”; „Jaki zapach miała rzeka?”; „Jak myślisz, kto zanieczyścił rzekę? Zwrócenie uwagi dziecka w trakcie rozmowy spontanicznej na problem: „Jak czystość rzek wpływa na nasze zdrowie?”
4.”Zakręcamy krany” – zabawa naśladowcza. Dorosły czyta wiersz i pokazuje, co dziecko ma robić. Dziecko naśladuje dorosłego.
„Zakręcamy krany” – E. Raczek.
Z kranu kapie, kap, kap, kap (dziecko klaszcze rytmicznie w ręce). Woda leci chlup, chlup, chlup (dziecko na słowo chlup, tupie rytmicznie nogami). Każdy przedszkolak ratuje przyrodę i zawsze zakręca lecącą wodę (dziecko naśladuje zakręcanie kranów – pracuje nadgarstek).
5.” W łazience” – wykorzystanie wiadomości w praktyce. Dorosły razem z dzieckiem udaje się do łazienki i kuchni i wspólnie sprawdzają, czy krany są zakręcone, czy nigdzie nie kapie woda.
6.”Życie w wodzie” – praca plastyczna. Dziecko komponuje pracę wg własnego pomysłu.
pani Ewa