Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Zapraszam do wspólnej zabawy.
1.„Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery
Zapraszam do wspólnej zabawy przy piosence „Maszeruje wiosna”
2.„Wiosenna zabawa” – zabawa dydaktyczna (ćwiczenie spostrzegawczości, odszukiwanie takich samych obrazków)
Bierzecie po kolei karteczki z oznakami wiosny. Przyglądacie się obrazkowi, który wybraliście, mówicie daną nazwę sylabami i wybieracie spośród pozostałych kartoników taki sam.
3.„Jak to wiosną bywa” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej (ćwiczenie narządów artykulacyjnych).
Wykonajcie ćwiczenia buzi i języka.
Rodzic wymienia zwiastuny wiosny, a Wy wykonujecie określone czynności:
Słońce – uśmiechacie się;
Chmury – nadymacie policzki;
Wiatr – wciągacie powietrze nosem, wydychacie ustami;
Budzący się niedźwiedź – ziewacie, rozciągając się;
Kapiąca woda z sopli – kląskacie.
4.Zestaw ćwiczeń ruchowych. – rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych
– „Bociany” – poruszacie się po obwodzie koła, naśladując bociany. Unosicie kolana wysoko, klaszczą w dłonie prostymi rękami i krzyczą „kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
– „Żabki” – ustawiacie się na linii, wykonujecie przysiad, ręce umieszczacie między stopami, naśladujecie skaczące żabki.
– „W poszukiwaniu wiosny” – siedzicie, na hasła rodzica., np. Motylek, Mucha, Myszka poruszacie się lub wydajecie głos jak zwierzę, którego nazwę usłyszycie.
– „Skaczące koniki polne” – naśladujecie skaczące koniki, wykonujecie duże susy.
5. Hej, zielona żabko – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence
6. „Wiosenne memory”
Pozdrawiam
Aneta Snowacka-Bartkowiak