BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że miło spędziliście weekend i jesteście gotowi do kolejnych wspólnych zajęć.

W tym tygodniu będziemy świętować dzień dziecka. Będziemy mówić także o prawach, obowiązkach i marzeniach oraz o wspólnych zabawach dzieci z innych krajów.

A to propozycja na dzisiaj:

1.„Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy do wspólnej zabawy z Fruzią:

https://www.youtube.com/watch?v=47jquUszRas

2.„Nasze zabawki”– kształtowanie umiejętności klasyfikowania za względu na jedna lub dwie cechy.

„Zabawki”– zabawa ruchowa naśladowcza. Rodzic mówi:

Co to za zabawka: Kół ma bez liku i pędzi jak na wyścigu. (dzieci naśladują samochody, swobodny bieg, ręce ułożone tak, jakby trzymały kierownice);

Co to za zabawka: Choć nie płacze wcale. Raz zakładasz pieluszkę, a raz korale. (dzieci naśladują lalki- marsz na sztywnych nogach)

Co to za zabawka: Lubi grać w nogę, lubi grać w rękę. Gdy chcesz ja złapać, ucieka prędko. (dzieci naśladują piłeczki: podskoki obunóż, uginanie kolan)

„Nasze zabawki”- rodzic prosi dziecko, aby wzięło dowolna zabawkę i usiadło z nią na dywanie. Dziecko opowiada o tej zabawce. Następnie rodzic prosi aby dziecko poszukało i przyniosło zabawkę:

(jedna cecha) w kolorze czerwonym/ duże/ małe/ te, które mają głowę/ do układania;

(dwie cechy) małe i z kołami/ małe do układania/ duże i plastikowe/ miękkie i brązowe. Dzieci zawracają uwagę, czy zabawka spełnia kryteria wymienione przez rodzica.

3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:

Zakręć kołem https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

4.„Zabawa- nasze prawo”zapoznanie z wierszem W. Szwajkowskiego, poznawanie swoich praw.

Zabawa- nasze prawo”

Witold Szwajkowski

Dzieci maja różne prawa,

ale głównym jest zabawa,

więc popatrzmy w lewo, w prawo,

jaką zająć się zabawą.

Z kolegami albo sami,

Bez zabawek, z zabawkami,

czy w mieszkaniu, czy na dworze,

każde z nas się bawić może.

Kto się bawi, ten przyznaje,

że zabawa radość daje,

i czas przy niej szybko leci,

więc się lubią bawić dzieci.

Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:

– Co dzieci lubią robić?

– Czym jest zabawa?

– W co Wy lubicie się bawić?

– Z kim lubicie się bawić?

Rodzic mówi, że każde dziecko ma swoje prawa i pyta dziecko: Co to znaczy mieć prawo do zabawy?

Co to są prawa dziecka?

Janusz Korczak powiedział kiedyś: „Nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. „Dziecko to także człowiek, tylko że jeszcze mały…”. Przecież każdy dorosły kiedyś również był dzieckiem. Tak więc, podobnie jak każdy dorosły, dziecko jest właścicielem pewnych praw i wolności. Nazywają się one prawami człowieka. Źródłem tych praw jest godność człowieka, zwana również człowieczeństwem. W Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zapisana jest ona w art. 30 (w: http://brpd.gov.pl/prawa-dziecka ).

Rodzic mówi: Oto Wasze prawa. Pokazuje dzieciom planszę edukacyjną lub tworzy planszę razem z dziećmi, naklejając obrazki przedstawiające: rodzinę, zabawę, wizytę u lekarza, serce, uczące się dziecko, grupę zaprzyjaźnionych dzieci. Dzieci opowiadają o swoich prawach na podstawie ilustracji.

https://i.pinimg.com/originals/1c/8c/54/1c8c5434ce37fda363b7f6d13067652d.jpg

5.„Moja zabawa”– zabawa rytmiczna z tekstem.

Dzieci mają różne prawa,

ale głównym jest zabawa,

więc popatrzmy w lewo, w prawo,

jaką zająć się zabawą.

Dzieci wyklaskują tekst, wytupują, idąc po dywanie, mówią tekst cicho i głośno, szybko i wolno, na wydechu, z pozycji kucnej, zaczynają cicho, powoli wstają, kończą w pełnym wyproście głośno.

6.„Tomek zaprasza do zabawy”– kształtowanie postaw koleżeńskich, czerpanie radości z uczestnictwa we wspólnych zabawach. Rodzic czyta dziecku list od Tomka:

Cześć, Przedszkolaki,

dobrze znowu być troszkę z Wami, bardzo lubię zabawy w Waszym przedszkolu, np. fajne są kolorowe, duże klocki, z których można postawić wielki mur, albo układanka z samochodem,trochę tam za dużo elementów, ale na pudełku samochód jest dla mistrza. Dzisiaj jest Wasze święto, życzę Wam, abyście zawsze radośnie się bawili. Z okazji Dnia Dziecka mam dla Was kilka pomysłów na zabawę, wszystko przekazałem Waszej Pani. Bawcie się wesoło.

Machaczki łapaczki

Tomek”

Zapraszamy do wspólnej zabawy z Rodzicami i rodzeństwem:

„Kostka lodu” – każdy uczestnik zabawy otrzymuje plastikowy kubeczek z kostką lodu, zabawę wygrywa ta osoba, która poprzez swe kreatywne działania sprawi, że jego kostka rozpuści się najszybciej.

Wyścigi w kartonowych butach” – uczestnicy mają na nogach kartonowe pudełka (np. pudełka po dziecięcych butach, ich dolna część z nacięciem, przez które można wsunąć stopę). Zabawa polega na pokonaniu toru przeszkód: slalom, przejście po krążkach, przejście nad linkami.

Bączki z guzików” – każdy otrzymuje duży guzik. Na twardej powierzchni wprawia guzik w ruch obrotowy – tak jak bączki. Wygrywa ta osoba, którego guzik najdłużej się kręcił.

Łaskotki” –dobieramy się w pary, każda z nich ma piórko w prawej ręce. Trzymając się za lewe ręce, łaskoczą się wzajemnie po twarzach. Zwracamy uwagę na delikatność w zabawie.

Banieczki z pięści” – każdy uczestnik zabawy zanurza dłoń w płynie do baniek, zwija dłoń w luźną pięść i dmucha.

Obrazy z baniek” – przyczepiamy do ściany duże kartony, płyn do baniek rozdzielamy do trzech pojemników i zabarwiamy barwnikami spożywczymi. Uczestnicy zabawy zanurzają słomki w płynie, dmuchają bańki tak, aby rozprysły się na kartonie.

7.Wiosenny spacer– wybierzcie się na spacer z rodzicami 🙂

8.„Kotki i piłeczki” zabawa z elementem czworakowania.

Dziecko otrzymuje miękką piłeczkę, naśladuje koty: w pozycji na czworakach bawią się piłką, toczą ją przed sobą; kładą się na grzbiecie, toczą piłkę pomiędzy łapkami; wykonują koci grzbiet, gdy piłka jest pod nimi, przeciągają się; siedzą na piętach, opierają dłonie o piłkę, przesuwają piłkę jak najdalej od siebie, ciągle ją trzymając.

9.„Co do czego pasuje?”– tworzenie własnych kolekcji, klasyfikowanie według podanej cechy.

Rodzic rozkłada bardzo dużo obrazków przedstawiających artykuły spożywcze, ubrania i zwierzęta. Ilustracji powinno być przynajmniej po trzy dla dziecka. Rodzic prosi dziecko, aby wybrało obrazki, które do siebie pasują (minimum trzy). Przeznaczony czas na zabawę to 3-5 minut. Dzieci prezentują swój wybór i opowiadają o swoich kolekcjach.

Rodzic rozkłada trzy obręcze na dywanie, przy jednej jest przymocowany obrazek talerza, przy drugiej– szafy, przy trzeciej – napis zoo. Mówi: Popatrzcie na swoje obrazki: gdzie one będą pasowały?.

Dzieci tworzą kolekcje w oparciu o pojęcia nadrzędne: coś do jedzenia, ubrania, zwierzęta.

Wszystkim Obłoczkom życzymy wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka

Pozdrawiamy,

p. Magda i p. Aneta