BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 14 maja 2020 r.

Witajcie  Rodzice i Dzieci 

 Dzisiaj jest czwartek. Na naszych dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o tym jak dbać i szanować książki.

 

Zachęcam  Rodziców i dzieci do dzielenia się swoimi działaniami z domu  😉 ( przypominam , że działa nasz grupowy mail : gwiazdki2020@gmail.com ) i tam możecie napisać co u Was słychać i  przysyłać np. zdjęcia  prac dzieci ).

Dziękujemy  za już przysłane relacje- Brawo dla Was!!!

 

Zapraszam Was na nasze zajęcia- jeżeli jesteście gotowi, to zaczynamy!!!

 

Temat : Jak powstaje książka?  Szanujemy książki.

 

 

1 Powitanie i rozgrzewka  na dobry dzień – Przybijcie sobie piąteczkę

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

i jeszcze nasza ulubiona piosenka – Taniec Zygzak – https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

2. Wysłuchanie wierszyka – Smutna książeczka ( 0. Adamowicz)

Smutna książeczka

Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jedna książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/Smutna-ksi%C4%85%C5%BCeczka-tekst.pdf

  • obejrzyjcie wspólnie z rodzicami Wasze książeczki. Rodzic zachęca dziecko do swobodnych wypowiedzi. Zwróćcie uwagę na umiejętne obchodzenie się z książkami i ich szanowanie
  • popatrzcie na plansze edukacyjne – możecie je wykorzystać do zilustrowania wierszyka

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/smutna-ksi%C4%85%C5%BCeczka1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/smutna-ksi%C4%85%C5%BCeczka2.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/smutna-ksi%C4%85%C5%BCeczka3.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/smutna-ksi%C4%85%C5%BCeczka4.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/smutna-ksi%C4%85%C5%BCeczka5.pdf

 

3. Zabawa orientacyjno – porządkowa.

Dziecko trzyma przed sobą książki. Rodzic włącza muzykę, a dziecko swobodnie biega po pokoju. Na hasło „Książki na miejsce” dziecko podchodzi do swojej biblioteczki i odkłada książkę na swojej półce.

 

4. Poznajcie zasady dbania o książki

  • obejrzyjcie plansze edukacyjne – poproście Rodziców, aby przeczytali Wam krótkie wierszyki , które są na planszach
  • postarajcie się zapamiętać te zasady i oczywiście je   przestrzegać
  • możecie tez obejrzeć filmik edukacyjny – Zasady korzystania z książek , aby utrwalić swoje wiadomości

https://www.youtube.com/watch?v=tHdRBdO-mV8

 

 

5 . Zabawa ,,Pamięć”- Rodzic gromadzi różne rodzaje książek, prezentuje je dziecku  i rozkłada na stole. Następnie chowa jedną i zadaje pytanie ,,Której książki brakuje?”  Następnie zmienia kolejność ułożonych książek i powtarza zabawę (  a teraz zamiana – Rodzic zapamiętuje i odgaduje ) . Powodzenia

 

6.  Zabawa matematyczna – Jesteśmy w księgarni

Proszę ustawcie mały stolik lub krzesełka, a na nich połóżcie książki – małe i duże. To miejsce to księgarnia. Rodzic będzie sprzedawcą czyli księgarzem, a Wy będziecie kupować. Na dywanie połóżcie misia. Poproście rodzica o 5 klocków (koralików, fasolek lub monety do zabawy).

Głośno przeliczcie swoje klocki. Możecie kupić 1 książkę za 1 klocek. Kupioną książkę możesz zanieść swojemu misiowi. Kupując książki określcie dokładnie, które chcecie kupić. Nie zapomnijcie także o zwrotach grzecznościowych: proszę, dziękuję. Kupione książki układacie przed misiem. Sprzedawca wrzuca koraliki na tackę lub do pudełka. Gdy wszystkie klocki wydacie, siadacie przy swoich misiach i liczycie, ile książek kupiliście. Czy to tyle samo, ile mieliście klocków? A teraz określcie, jakie książki kupiliście – małe czy duże? Posegregujcie je. Na jednej stronie  połóżcie książki małe, a na drugiej duże. Których jest więcej? Możecie się zamienić rolami.

 

7. Praca w książce – Tropiciele Pięciolatka ( część 4)

  • otwórzcie książki – Tropiciele ( karty pracy – cz. 4 , zadanie str. 3

Zadanie :  Na dolnej półce regału po lewej stronie nalep 4 książki. Policz wszystkie książki na tym regale. Na półkach regału z prawej strony nalep tyle książek, by wszystkich razem było 9. Ile książek zostało nalepionych na górną półkę, a ile – na dolną półkę? W ramkach narysuj tyle kresek, ile jest książek na każdym regale.

  • pokoloruj dziewięć misiów. Drugiemu, piątemu i dziewiątemu dorysuj obok garnek z miodem. Licz misie od lewej strony.

Dla chętnych dzieci – dodatkowe zadanie : policz wszystkie oczka na każdej kostce domina. Połącz kostki z pętelkami, w których jest tyle samo elementów.

 

8. Piosenka – kołysanka – do odpoczynku

Jesteście już zmęczeni? Proponuję na zakończenie piosenkę o książeczce.

  • połóżcie się wygodnie, zabierzcie swoją ulubioną poduszkę i  posłuchajcie piosenki – kołysanki

https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U

 

 

 

Do zobaczenia jutro

Trzymajcie się ciepło – Pani Kasia

 

P.S.

Zachęcam Was również do wspólnego czytania z Rodzicami. Polecam też programy Telewizji Polskiej – TVP ABC- Zwierzaki  Czytaki.

„Zwierzaki Czytaki” – to edukacyjny program dla najmłodszych widzów TVP ABC.
Tytułowe zwierzaki to Rysia – ruda kotka i Szymek – szop pracz. Mieszkają razem z Michałem, który ma z nimi nie lada kłopoty, bowiem są niesforne i bardzo pomysłowe … Ich szalone koncepcje i wesołe usposobienie sprawiają, że nikt nie będzie się nudził.
Nadchodzi jednak taki moment, kiedy w mieszkaniu zapada cisza…
To czas, kiedy Michał czyta swoim zwierzakom książki.