BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 20 maja 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mam nadzieję, że jesteście gotowi bo zaczynamy kolejne zabawy.

A to propozycja na dzisiaj:

1.„Powiatnka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszam Was do zabawy muzyczno-ruchowej „Ręce do góry”:

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy

2.Jak pozbyć się złych emocji?”– wysłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=DcI4zA9qxP0

3.„Krok do przodu, krok do tyłu”– przeliczanie w zakresie 1-5, utrwalenie kierunków: do przodu, do tyłu, doskonalenie pamięci poprzez naukę krótkich rymowanek.

Rodzic dzieli dywan za pomocą taśmy malarskiej na kilka pasów (np.6-8) o tej samej szerokości ok. 50cm. Dziecko ustawione jest wzdłuż pierwszego naklejonego pasa. Rzuca kostką, określa ile kroków należy zrobić. Rodzic obserwuje dziecko, podaje polecenie np. dwa kroki do przodu, jeden krok do tyłu. Przed rzuceniem kostki dziecko mówi rymowankę:

Ile kroków zrobić mam?

Kostka zaraz powie nam.

4.„Przytul stracha”– kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem, zachęcanie do rozpoznawania i określania emocji. Rodzic recytuje wiersz:

Przytul stracha”

Małgorzata Strzałkowska

Strach ma strasznie wielkie oczy,

strasznym wzrokiem wokół toczy…

Lecz gdy go za uszkiem głaszcze,

w śmieszny pyszczek zmienia paszczę.

Coś dziwnego z nim się dzieje –

łagodnieje i maleje,

mruży swoje kocie oczy

i w ogóle jest uroczy!

Strach ma strasznie wielkie oczy,

strasznym wzrokiem wokół toczy,

lecz ty dłużej się nie wahaj

i po prostu przytul stracha!

Zastanówcie się i odpowiedzcie na poniższe pytania:

  • Co to jest strach?;

  • Kiedy strach się pojawia?;

  • Jak wygląda?;

  • Czy w ogóle ma wygląd?;

  • Co czujecie, gdy pojawia się strach?;

  • Czego się boicie?;

  • Co robicie, gdy pojawia się strach?;

  • A co możecie teraz zrobić?

5.Strach na lachy”– zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem, doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rymowanek.

Gdy przychodzi strach i nie wiesz co robić powiedz rymowankę:

Strachu, strachu, rozchmurz się!

Strachu strachu, przytul się!

Czarno, ciemno znika już…

Słońce jasno jest tuż, tuż!

6.Bajka z serii Domisie pt.„Strach ma wielkie oczy”– dostrzeganie emocji u bohaterów bajki.

https://www.youtube.com/watch?v=QAkXFZ6-ciQ

7.Strach na wróble” – kolorowanie według własnego pomysłu.

Zadaniem dziecka jest pokolorowanie stracha na wróble według własnego pomysłu, zalepienie jego ust śmiechem. Następnie prezentują wesołego stracha.

https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2015/03/strach-na-wroble-kolorowanka.jpg

https://i.pinimg.com/564x/87/4b/40/874b403cf0ee15dea09eba4f471cd5f4.jpg

Pozdrawiam 🙂

Magdalena Bartkowiak