Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Na dzisiejsze popołudnie proponuje następujące zadania i zabawy:
- „Zabawy kotów”- zabawa ruchowa
Rodzic daje dziecku piłkę. Na hasło: Kotki się bawią! Dzieci w pozycji na kolanach toczą piłkę raz jedna ręką, raz drugą ręką. Na hasło: Kotki odpoczywają! Dzieci zatrzymują się, kładą się na dywanie i zwijają w kłębek. Zabawę można powtórzyć kilkukrotnie.
- „Kot”- praca plastyczno-techniczna.
Zadaniem dziecka jest ozdobienie sylwetki kota różnymi kawałkami materiałów dostępnych w domu, doklejenie oczu, wąsów z włóczki, nosa. Można przymocować patyczki do sylwet kotów tak, aby powstały kukiełki, które możecie wykorzystać do zabawy lub teatrzyku.
- „Misiowa opowieść matematyczna”
Spróbujcie dokończyć opowieść. Można zmodyfikować początek bajki, by dostosować ją do wieku dzieci, a także przygotować zabawki, pacynki, ilustracje i w ten sposób uatrakcyjnić tworzenie opowieści. Spróbujcie również zaprojektować misiowe liczmany z dostępnych materiałów w domu. Powodzenia!
Mały Miś obudził się o siódmej rano i przeciągnął się, ziewając (o której obudził się miś?). Zamruczał sam do siebie: Ale jestem śpiący… Wstaję…Wstaję…ale zostanę jeszcze w łóżku dziesięć sekund (policzcie do dziesięciu). Włożył miękkie pantofle i ciepły szlafrok, na którym wyszyte były trzy kaczuszki (ile kaczuszek było wyszytych na szlafroku misia?). Misiowa Mama zawołała go na śniadanie. Przygotowała mu jedną, pyszną kanapeczkę. Na kromce chleba położyła jeden plasterek szynki, dwa mniejsze plasterki sera i trzy plasterki pomidora (z czego Misiowa Mama zrobiła kanapkę?). Tymek przypomniał sobie, że musi wziąć do przedszkola dziesięć, jednakowych przedmiotów, które będą służyć w przedszkolu jako liczmany. Mama rozejrzała się po kuchni i podała synkowi garść plastikowych zakrętek. Cała rodzina zbierała je, aby pomóc ciężko chorej dziewczynce. Świetnie! – ucieszył się Tymek i zaczął je liczyć. Jeden, dwa, trzy…. Ależ mamusiu, tu jest dziewięć nakrętek! Mamusia zapytała: ile ci brakuje? (ile nakrętek brakuje?) i dodała dziecku brakującą nakrętkę. Kiedy Tymek liczył ponownie swoje nakrętki Miś wpadł na genialny pomysł – zrobi swoje własne, misiowe liczmany.
……………………………………………………………………………………………………………………………………….
Co mogło się potem wydarzyć? Jakie liczmany wymyślił Mały Miś?
Zadania do wykonania:
– Wspólnie wykonajcie misiowe liczmany.
– Spróbujcie wymyślić dalszą część historii.
– Prześlijcie zdjęcia dzieci z wykonanymi zadaniami na e-mail grupy Obłoczki
Drodzy Rodzice,
Jeżeli wyrażacie zgodę, aby fotografię Waszych dzieci wykonujących prace plastyczne lub inne ich działania były zamieszczone na stronie internetowej przedszkola w zakładce „Obłoczki”- Wydarzenia, to bardzo prosimy o przesłanie ich na adres poczty elektronicznej „Obłoczki” (obloczki2019@wp.pl). Z przesłanych zdjęć stworzymy galerię.
Drogie Dzieci,
Wykonane prace zachowajcie, gdyż po powrocie do przedszkola zrobimy w naszej sali wystawę Waszych prac.
Pozdrawiam 🙂
Magdalena Bartkowiak