BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 16 kwietnia 2020 r.

Witajcie Rodzice i dzieci 

 

Dzisiaj jest czwartek i kolejny dzień naszych zajęć związanych z gospodarstwem wiejskim. Zastanawialiście się kiedyś co było najpierw jajko czy kura? Dzisiaj właśnie taki temat.

 

Zachęcam  Rodziców i dzieci do dzielenia się swoimi działaniami z domu  😉 ( przypominam , że działa nasz grupowy mail : gwiazdki2020@gmail.com ) i tam możecie napisać co u Was słychać i  przysyłać np. zdjęcia  prac dzieci ).

 

Temat : Od jajka do kury.

 

  1. Powitanie i rozgrzewka do dobry dzień – Przybij piątkę

https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo

2. Obejrzyjcie film edukacyjny – Jak z jajka powstaje kura?

https://www.youtube.com/watch?v=LsrRsxF0teE

  • swobodna rozmowa na temat obejrzanego filmu – co zapamiętałeś?
  • obejrzyjcie prawdziwe jajko i zastanówcie się z czego się składa ?
  • może poprosicie Rodziców i rozbijecie jajko i sprawdzicie jak wygląda w środku?( nie zapomnijcie umyć jajko)

3. Zabawa ruchowa do piosenki – Gdacze kura : ko ko ko

https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168

  • wysłuchajcie piosenki (  tekst jest poniżej)
  • zabawcie się razem z Rodzicami przy piosence – naśladujcie poruszanie się kury , a może gdaczcie jak kura: kokoko
  • może uda Wam się zaśpiewać refren
  • jeżeli macie w domu np. piórka , to możecie na nie dmuchać w trakcie piosenki ( ćwiczenia oddechowe)

Kura czy jajo? – tekst piosenki

Na swej grzędzie siadła kura,

Zamyślona czesze pióra.

O swych przodkach pomyślała,

Skąd się wzięła, jak powstała ?

                        Ref.     Co było pierwsze:  kura czy jajo?

                                   Kto zna odpowiedź – niech mówi śmiało.

                                   Jajo czy kura? Kura czy jajo?

                                   Kto zna odpowiedź – niech mówi śmiało.

To pytanie ją nurtuje,

Męczy, dręczy, irytuje.

Pełna myśli kury głowa,

A odpowiedź nie gotowa.

                        Ref.     Co było pierwsze:  kura czy jajo?

                                   Kto zna odpowiedź – niech mówi śmiało.

                                   Jajo czy kura? Kura czy jajo?

                                   Kto zna odpowiedź – niech mówi śmiało.

Tak siedziała i myślała,

Aż trzy jajka wysiedziała.

I nie chciała myśleć dalej,

Bo to trudne jest zadanie.

 

4. Ułóż historyjkę obrazkową – Ułóż cykl życia kury

  • wytnij obrazki  i ułóż  cykl życia kury ( pomiędzy  obrazkami możesz narysować strzałki ( wyjaśnienie dla dzieci – cykl czyli coś , co się powtarza)
  • jeżeli nie możecie wydrukować obrazków , to może sami narysujecie na kartce  cykl życia kury. Powodzenia!!!

 

5. Zabawa logopedyczna – Sześć jajeczek

http://blog.mimowa.pl/wp-content/uploads/2014/11/wierszyk.pdf

  • Rodzice czytają wierszyk
  • zadaniem dzieci jest dokładne wypowiadanie głosek , które są w wierszyku ( a,o,u, e……)
  • dodatkowo dzieci mogą rozpoznać emocję , na buźkach, które są zamieszczone na dole wierszyka .

 

6. Proponuję obejrzyjcie filmiku  edukacyjnego – Wylęganie kurczaków- popatrzcie jak wylęgają się małe kurczaczki

https://www.youtube.com/watch?v=6AL3nv8v7xI

 

7. Praca w książce Tropiciele

Praca w książce Tropiciele

  • otwórzcie książki – Tropiciele ( karty pracy ) cz. 3 , zadanie str. 25 – wprowadzenie liczebnika głównego i porządkowego 8.
  • otaczanie piskląt pętlami, przeliczanie , kolorowanie.
  • zadanie dodatkowe dla chętnych dzieci  – ozdabianie cyfry 8, tworzenie zbiorów ośmioelementowych (8 jaj na każdej półce).

Powodzenia!!!

8. Eksperymenty domowe– Jak zrobić jajko unoszące się na wodzie ?

Do tego doświadczenia będziecie potrzebować:

  • jajko, przeźroczyste naczynie np. słoik, wodę , sól, lejek

Napełnij naczynie do połowy wodą. Wsyp kilka łyżek soli i dokładnie wymieszaj. Wrzuć jajko do wody z solą.  Popatrz co się dzieję.

Teraz dodaj zwykłej wody tak, aby nie wymieszała się ze słoną ( tu będzie potrzebny lejek i trzeba lać wodę po ściankach  naczynia).

I to już koniec eksperymentu.

Po zakończeniu Waszego eksperymentu możecie obejrzeć poniższy filmik) . Powodzenia!!!

Wyjaśnienie doświadczenia:Jajko ma większą gęstość od wody przez co tonie. Sól dodana do wody zagęszcza ją tak, że przekracza ona wartość gęstości jajka, dlatego jajko pływa na jej powierzchni. Po dodaniu czystej wody jajko utrzymuje się pomiędzy warstwą słonej i zwykłej wody.

https://www.youtube.com/watch?v=bGI2X3hsgbg

 

9. Kącik kulinarny – Wesołe kurczaczki – kanapeczki

 

Składniki:

  • chleb lub okrągłe ryżowe wafle
  •  masło
  • ser żółty
  •  rzodkiewka
  • pomidor lub czerwona papryka
  •  ziarenka czarnuszki na oczka

Jak zrobić kanapki – kurczaczki:

Jeżeli robisz kanapki z chleba, to wytnij z niego okręgi i posmaruj masłem. Połóż żółty ser i dotnij do wymiarów chleba. Teraz już możesz zrobić skrzydełka z plasterków rzodkiewki, nóżki i grzebień z papryki lub pomidora oraz oczka z ziarenek czarnuszki. I gotowe!

 

Smacznego !!!

Do zobaczenia jutro

Trzymajcie się ciepło – Pani Kasia

 

 

P.S

Jeżeli ktoś z Was chce , to może popołudniu  zrobić różne prace plastyczne . Oto kilka propozycji (może będą pasowały Wam do makiety wiejskiego podwórka).