Witajcie Rodzicie i dzieci
Jak wiecie w tym tygodniu zajmujemy się tematem związanym z wodą . Pamiętacie zamieniliśmy się w Badaczy Wody.
Przygotujcie sobie swoją tabelkę z dniami tygodnia i za wykonanie dzisiejszego zadania narysujcie sobie kropelkę wody ( przypominam , że dzisiaj środa).
A więc zaczynamy Mali Badacze :
Temat : Oszczędzamy wodę.
- Powitanka i rozgrzewka na dzień dobry ( załącznik )
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
2. Wysłuchajcie wierszyka pt.,, Oszczędzaj wodę koleżanko i kolego ”
Kiedy Janek myje ręce,
Antek czeka już w łazience.
Kasia kąpiel chce też wziąć,
wannę pełną leje wciąż.
A gdy Piotruś myje zęby
woda leje się bez przerwy.
Wszyscy wodę potrzebują,
lecz jej wcale nie szanują.
Na to mały Filip rzekł:
- Czy wy nie wiecie,
że wody brakuje na świecie?
Że są dzieci gdzieś daleko,
i nie mają jej do picia,
gdzie bez wody trudne życie?
Więc oszczędzaj póki możesz,
póki woda z kranów leci.
Szanuj! Nie lej jej na próżno
póki jeszcze nie za późno!
3. Rozmowa – Jak oszczędzam wodę w domu ?
Porozmawiajcie z Rodzicami na temat wierszyka , wykorzystajcie obrazki zamieszczone w załączniku poniżej i zastanówcie się :
- Jak oszczędzać wodę , co mi to daje , dlaczego warto to robić? ( np. w kuchni , w łazience, w ogrodzie)
http://blizejzrodel.pl/blizej-ciebie/jak-oszczedzic-wodzie/
4. Obejrzyjcie filmik edukacyjny – ,,Niezwykła podróż kropelki „- Może stworzycie własne opowiadanie o kropelce
https://www.youtube.com/watch?v=Xmx2Yn5mutI
https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ
https://www.youtube.com/watch?v=_hTR6nZU34o
5.Zabawa ruchowa -zatańcz tak jak podpowiada Ci muzyka – wykorzystanie piosenki – ,,Oszczędzaj wodę ”
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin5/mod-9_5/index.html#top
6. Zabawa ze słowami – wzbogacamy swój zasób słów o nowe wyrazy z języku polskim i angielskim
http://tablit.wa.amu.edu.pl/bin4/mod-9_4/index.html#top
7. Wykonaj zadanie – Karty pracy – Oszczędzaj wodę. Poproś o pomoc Rodziców lub rodzeństwo – Powodzenia
http://ifa.amu.edu.pl/~tablit/5/Karty_pracy/9-Woda-kp-5.pdf
8. Praca plastyczna – Spróbujcie narysować , w jaki sposób Wy oszczędzacie wodę w domu ?
8 . Zabawa Badaczy Wody – Zimna woda – ciepła woda – wykonaj doświadczenie
Przygotujcie na stole substancje takie, jak: cukier, sól, kakao, herbata granulowana. Dzieci wybierają jeden składnik, wsypują go do pierwszej szklanki i zalewają zimną wodą. Następnie ten sam składnik dzieci wsypują do drugiej szklanki, którą rodzic zalewa ciepłą (ale nie gorącą) wodą. Dzieci porównują efekt rozpuszczania i wyciągają wnioski.
Do zobaczenia jutro Mali Badacze
Pozdrawiam – Pani Kasia
P. s Przypominam , że wszystkie prace , które robicie wkładajcie do specjalnej teczki