Drogie dzieci, Drodzy rodzice, Opiekunowie:)
Przesyłam pierwszą część materiału w ramach zajęć zdalnych #rytmika w domu ( 23-27.03.2020 r.)
1. Ponieważ przyszła do nas wiosna proponuję dwie przecudne piosenki o wiośnie:
„Maszeruje wiosna” dla najmłodszych oraz
„Idzie wiosna” dla nieco starszych przedszkolaków. Załączam teksty piosenek i pliki muzyczne. Posłuchajcie uważnie.
Zadania:
-Spróbujcie narysować lub namalować panią wiosnę – tę z piosenki lub kolorowe wiosenne kwiatki lub inną kolorową ilustrację może być abstrakcja.
– wspólnie z rodzicami nauczcie się jednej wybranej przez was piosenki lub jej fragmentu
– Czy w piosence „Idzie wiosna” słychać odgłosy ptaków?
– Zabawa paluszkowa „Ćwir-ćwir” (dłonie układamy jak na załączonej fotografii)
Ćwir-ćwir, ćwir-ćwir. Ptaszki śpiewają.
Fyr-fyr, fyr-fyr. Ptaszki fruwają.
2. Drugą propozycją jest zabawa muzyczno-ruchowa „Wąż grzechotnik”. Załączona animacja na kanale YTube doskonale podpowiada jak się bawić.
Piosenka do zabawy jest w innym języku ale zasady zabawy są takie same dla wszystkich dzieci całym świecie:)
Z niektórymi z was bawiliśmy się już na zajęciach. Zaproście do zabawy mamę, tatę i rodzeństwo. Im wąż staje się dłuższy tym weselej.
Opis zabawy:
Zabawę rozpoczyna jedna osoba – spaceruje w wolnym tempie, która zaprasza kolejne. Każda kolejna osoba powinna przejść przez tunel (szeroko rozstawione nogi ) na czworakach lub czołgając się potem wstaje i chwyta się poprzedniej osoby.
Zadania:
-Jak myślicie jaki instrument perkusyjny potrafi naśladować odgłos węża grzechotnika? (odp. potocznie – grzechotka, prawidłowa nazwa to marakas/y:).
-Jak zrobić marakasy? Do pustej i umytej butelki po jogurcie np. Actimel wsypujemy trochę ryżu lub kaszy, lub grochu. Zakręcamy i potrząsamy w rytm muzyki (załącznik mużyczny- „Soy una serpiente”). Marakasy ozdabiamy w dowolny sposób.
3. Kolejną propozycją jest masażyk do rytmizowanego wierszyka „Wąż” (dla dziecka i osoby dorosłej lub starszego rodzeństwa)
Wciąż i wciąż pełznie wąż.
Pełznie sobie polną dróżką,
przytupując jedną nóżką.
Opis masażu
Dziecko leży na brzuchu
Recytując powyższy wierszyk zewnętrzną krawędzią dłoni rysujemy na jego plecach linie faliste (1 i 2 wers).
W ostatnim wersie (3) delikatnie postukujemy palcem. Potem zamiana ról (dla starszych przedszkolaków).
Pozdrawiam Was
p. Kornelia – nauczyciel rytmiki