Witajcie 🙂
Na dzisiejszych zajęciach rytmiki pójdziemy do prastarego lasu, gdzie czekają na nas drzewa i przygoda.
Dzisiejsza lekcja będzie spokojna ponieważ jak wiecie, w lesie nie wolno hałasować.
1. Na początek marszowa rozgrzewka – maszerujemy przy muzyce w miejscu lub po mieszkaniu (załącznik – Marsz), na przerwę w muzyce (słowa „nagle stop„) wykonamy trudną figurę na jednej nodze – drzewo (jak na załączonej fotografii) i policzymy do 4, po przerwie ponownie marsz.
2.Teraz chwila oddechu. Zatrzymujemy się i oddychamy spokojnie leśnym powietrzem przy muzyce (załącznik-Leśna kołysanka). Ręce w górę wdech (przez nos), ręce w dół wydech (przez usta), nie spieszymy się.
3.Pobawimy się w echo. Usiądziemy na polanie – siad skrzyżny, spróbujmy wyklaskać wszystkie rytmy jak na załączonym video. Bawimy bez talerzyków, owoców. Rytmy z załączonego filmu rodzice wyklaskują jako pierwsi, a dzieci również klaszcząc powtarzają po rodzicach jak echo w lesie.
https://www.facebook.com/archi1977/videos/10219302317801223/
4.Piosenka „Las” – posłuchajmy i oglądajmy uważnie. Akompaniament piosenki zachęca do rytmicznego klaskania – klaszczemy jak podpowiada muzyka.
Zadania:
Jakie zwierzątka pokazały się nam w lesie? Czy wszystkie zapamiętaliście? (wymieniamy – zając, niedźwiedź, dzik, wiewiórka, lis). Jaki ptak schował się w dziupli drzewa? Jeśli dzieci nie będą wiedziały od razu to w tym momencie możemy zadać zagadkę:
Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … .
5.Leśne kino. Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego dla dzieci pt. Co to jest las?
Do widzenia dzieci, do zobaczenia…
p. Kornelia – nauczyciel rytmiki