Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieje, że jesteście gotowi, bo przed nami kolejne zabawy.
A oto propozycja na dzisiaj:
1. „Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
Zapraszamy do wspólnej zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=OFYKw2GWgmg
2. „Razem z latem, Morskie przygody”– nauka piosenek wakacyjnych.
Morskie przygody
sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko
Już od dawna o tym marzę,
żeby dzielnym być żeglarzem
i popłynąć w świat nieznany
przez trzy wielkie oceany! (x 2)
Może spotkam gdzieś syrenkę
i zaśpiewam z nią piosenkę.
Latającą znajdę rybę,
pogawędzę z wielorybem. (x 2)
Ponurkuję z morskim żółwiem,
bo nurkować bardzo lubię.
A rekina minę grzecznie,
bo to zwierzę niebezpieczne. (x 2)
A gdy mama do mnie powie:
„Czas, by wrócił twój żaglowiec.”
Zaraz wrócę, daję słowo,
i popłynę jutro znowu! (x 4)
https://www.youtube.com/watch?v=yeeDt5CfkP0
3. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1173239/wiosenna-gimnastyka
4. „Wakacyjny niezbędnik” – zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów. Dzieci siedzą na dywanie. Pośrodku są ułożone rzeczy, przykryte nieprzezroczystą, opływową tkaniną: okulary przeciwsłoneczne, krem, czapka z daszkiem. Rodzic mówi zagadki, dzieci odgadują.
Mama w skórę moją ten specyfik wciera,
mam ochronę przed słoneczkiem teraz. (krem)
Gdy na głowę ją założę,
nic złego się stać nie może. (czapka z daszkiem)
One chronią moje oczy –
żaden promyk do oka nie wskoczy. (okulary przeciwsłoneczne)
Dzieci odkrywają przedmioty ochraniające przed słońcem. Pomyślcie i odpowiedzcie na pytania: Z jakiego powodu musimy używać tych rzeczy?; Co może zrobić nam letnie słońce?.
5. „Zamek z piasku” – rozwijanie kreatywności poprzez eksperymentowanie z materiałem plastycznym oraz materiałem naturalnym, zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej. Dzieci pokrywają całą powierzchnię zamku klejem i posypują kaszą manną, delikatnie ugniatają ręką. Niepotrzebną kaszę strzepują na tacę, obrazek wykańczają farbami. Rodzice aktywnie pomagają dzieciom podczas pracy.
6. „Kredowe obrazki” – malowanie kredą na świeżym powietrzu np. chodniku. Zachęcamy dzieci do tworzenia kredowych obrazów. Połóżcie krążek – to jest środek kwiatu, dzieci dorysowują płatki, łodygę i liście; dwa krążki – to koła auta, dzieci dokańczają rysunek; kilka krążków – rysują pociąg itp.
7. „Po wąskiej ścieżce”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Rozkładamy dwie skakanki, pomiędzy nimi jest dróżka – dzieci przechodzą. Rodzic kładzie szeroką taśmę – dzieci przechodzą po niej, stawiając stopę za stopą. Rodzic układa z szalika ścieżkę– dzieci przechodzą po niej. Asekurujemy i pomagamy dziecku 🙂
8. „Wycinanki” – doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Swobodne wycinanie różnorodnych form, zwrócenie szczególnej uwagi na bezpieczeństwo.
Pozdrawiamy,
p. Magda i p. Aneta