BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 24 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieje, że jesteście gotowi, bo przed nami kolejne zabawy.

A oto propozycja na dzisiaj:

1. „Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy do wspólnej zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=OFYKw2GWgmg

2. „Razem z latem, Morskie przygody”– nauka piosenek wakacyjnych.

Morskie przygody

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Już od dawna o tym marzę,

żeby dzielnym być żeglarzem

i popłynąć w świat nieznany

przez trzy wielkie oceany! (x 2)

Może spotkam gdzieś syrenkę

i zaśpiewam z nią piosenkę.

Latającą znajdę rybę,

pogawędzę z wielorybem. (x 2)

Ponurkuję z morskim żółwiem,

bo nurkować bardzo lubię.

A rekina minę grzecznie,

bo to zwierzę niebezpieczne. (x 2)

A gdy mama do mnie powie:

Czas, by wrócił twój żaglowiec.”

Zaraz wrócę, daję słowo,

i popłynę jutro znowu! (x 4)

https://www.youtube.com/watch?v=yeeDt5CfkP0

3. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1173239/wiosenna-gimnastyka

4. „Wakacyjny niezbędnik” – zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów. Dzieci siedzą na dywanie. Pośrodku są ułożone rzeczy, przykryte nieprzezroczystą, opływową tkaniną: okulary przeciwsłoneczne, krem, czapka z daszkiem. Rodzic mówi zagadki, dzieci odgadują.

Mama w skórę moją ten specyfik wciera,

mam ochronę przed słoneczkiem teraz. (krem)

Gdy na głowę ją założę,

nic złego się stać nie może. (czapka z daszkiem)

One chronią moje oczy –

żaden promyk do oka nie wskoczy. (okulary przeciwsłoneczne)

Dzieci odkrywają przedmioty ochraniające przed słońcem. Pomyślcie i odpowiedzcie na pytania: Z jakiego powodu musimy używać tych rzeczy?; Co może zrobić nam letnie słońce?.

5. „Zamek z piasku” – rozwijanie kreatywności poprzez eksperymentowanie z materiałem plastycznym oraz materiałem naturalnym, zachęcanie do tworzenia prac plastycznych o tematyce wakacyjnej. Dzieci pokrywają całą powierzchnię zamku klejem i posypują kaszą manną, delikatnie ugniatają ręką. Niepotrzebną kaszę strzepują na tacę, obrazek wykańczają farbami. Rodzice aktywnie pomagają dzieciom podczas pracy.

 

6. „Kredowe obrazki” – malowanie kredą na świeżym powietrzu np. chodniku. Zachęcamy dzieci do tworzenia kredowych obrazów. Połóżcie krążek – to jest środek kwiatu, dzieci dorysowują płatki, łodygę i liście; dwa krążki – to koła auta, dzieci dokańczają rysunek; kilka krążków – rysują pociąg itp.

7. „Po wąskiej ścieżce”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Rozkładamy dwie skakanki, pomiędzy nimi jest dróżka – dzieci przechodzą. Rodzic kładzie szeroką taśmę – dzieci przechodzą po niej, stawiając stopę za stopą. Rodzic układa z szalika ścieżkę– dzieci przechodzą po niej. Asekurujemy i pomagamy dziecku 🙂

8. „Wycinanki” – doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami. Swobodne wycinanie różnorodnych form, zwrócenie szczególnej uwagi na bezpieczeństwo.

Pozdrawiamy,

p. Magda i p. Aneta