Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.
Mamy nadzieję, że jesteście gotowi bo zaczynamy kolejne zabawy.
A oto propozycja na dziś:
1.„Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
Zapraszamy do wspólnej zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
2.Eksperymenty z kolorami – obserwowanie procesu tworzenia się nowych barw, dostrzeganie odcieni, podawanie nazw kolorów.
Na dywanie rozłożona jest folia malarska, biały brystol A2. Rodzic za pomocą atomizera nakłada na brystol kolory podstawowe, zachęca dzieci do obserwacji, co się dzieje, gdy kolory się połączą. Dzieci siadają przy stole, mają do dyspozycji plastikowe talerzyki, waciki, które Rodzic nawilża czystą wodą (za pomocą atomizera), rozwodnione farby w kolorach podstawowych w kubeczkach. Dzieci dużymi pędzlami nanoszą kolory na waciki, obserwują efekty tych działań, podają nazwy kolorów, określają ich nasycenie.
3.Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:
Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1173239/wiosenna-gimnastyka
4.„Przepis na tęczę” – poznawanie zjawisk atmosferycznych, rozpoznawanie kolorów tęczy, rozwijanie pamięci.
Rodzic rozkłada przed sobą białą kartkę, pojemniczki z pociętą krepiną w kolorach tęczy (w jednym pojemniku znajduje się krepina w jednym kolorze) i recytuje wiersz:
Przepis na tęczę
Agnieszka Frączek
Weź bukiecik polnych wrzosów, (Rodzic rozsypuje łukiem fioletowe skrawki krepiny)
dzbanek chabrowego sosu, (Rodzic rozsypuje łukiem granatowe skrawki krepiny)
szklankę nieba wlej pomału,
garść niebieskich daj migdałów, (Rodzic rozsypuje łukiem niebieskie skrawki krepiny)
dorzuć małą puszkę groszku,
nać pietruszki wsyp (po troszku!), (Rodzic rozsypuje łukiem zielone skrawki krepiny)
włóż pojęcia dwa zielone
i zamieszaj w prawą stronę.
Dodaj skórkę od banana,
łąkę mleczy i stóg siana, (Rodzic rozsypuje łukiem żółte skrawki krepiny)
szczyptę słońca, dziury z serka
i cytryny pół plasterka.
Weź jesieni cztery skrzynki,
zapach świeżej mandarynki, (Rodzic rozsypuje łukiem pomarańczowe skrawki krepiny)
pompon od czerwonych kapci,
barszcz z uszkami (dzieło babci)…
Jeszcze maków wrzuć naręcze
i gotowe… (Rodzic rozsypuje łukiem czerwone skrawki krepiny)
Widzisz tęczę?
Zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:
– Z czego w wierszyku powstała tęcza?
– Jak naprawdę powstaje tęcza?
– Jak nazywają się kolory, które można zobaczyć w tęczy?
5,„Tęcza dla dzieci malowana”– obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
6.„Tęczowy taniec” – rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenia rozmachowe rąk.
Dzieci otrzymują długie paski krepiny ok. 1,5 m. Poruszają się zgodnie z muzyką. Na hasło: Tęcza rysują zamaszystymi ruchami łuki nad sobą, obserwują zachowanie się pasków.
https://www.youtube.com/watch?v=5kJKnuffZEQ
7.„Tęcza” – pośrednie poznawanie zjawisk przyrodniczych, poszerzanie wiedzy na temat barw. Dzieci podają nazwy kolorów tęczy, wskazują palcem miejsca nad i pod. Kończą kolorowanie tęczy lub wylepiają plasteliną, rysują kwiaty pod tęczą, a nad tęczą ptaki.
https://i.pinimg.com/564x/36/3a/ba/363aba3f57d4d683e5493bd3aec61d7d.jpg
8.Zabawy podczas spaceru – Bańki mydlane – zabawy z elementem ćwiczeń oddechowych, próby dostrzegania kolorów tęczy w bańkach.
9.„Przywitaj przyjaciela” – zabawa bieżna.
Dzieci witają się z Rodzicami w wybrany przez siebie sposób. Mówią sobie coś miłego, na hasło: Do zobaczenia rozbiegają się po pokoju, ostrożnie omijają w biegu przeszkody. Na hasło: Spotkanie odnajdują Rodziców i witają się. Zabawę należy powtórzyć kilkukrotnie.
10.„Kolory tęczy” – gra matematyczna, przeliczanie w zakresie 1–6, odwzorowywanie zbiorów liczbowych.
Na stoliku przyczepione są dwa kartony, na każdym jest narysowany łuk tęczy (paski). Na początku każdego paska naklejone jest kółko z odpowiednim kolorem. Przy stoliku leżą tacki z kółkami w kolorach tęczy. Zabawa polega na toczeniu dużej kostki i odczytaniu liczby oczek. Tyle można przyczepić kół do tęczy. Zabawa trwa tak długo, dopóki nie uda się zapełnić całej tęczy.
Pozdrawiamy,
p. Magda i p. Aneta