BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 22 kwietnia 2020 r.

Segregujemy śmieci- bajka edukacyjna

22.o4.2020 – praca zdalna

4,5,6, latki słuchamy wiersza, uświadamiamy sobie, jak troszczyć się o tę piękną, niebieską planetę, jaką jest Ziemia

Piosenkahttps://youtu.be/uJBvuP8jEzs

Ziemia, błękitna, piękna planeta. Tu szumią lasy, tu płynie rzeka. I możesz zwiedzić wszystkie jej kraje. Poznać tam ludzi i ich zwyczaje.

Ale pamiętaj o nią się troszczyć! Nie śmiecić w parku, zwierząt nie płoszyć. Nie marnuj wody i dbaj o lasy.

Bo nadejść mogą tak trudne czasy, że nam zabraknie wody i ptaków, kwiatów i pandy, wielu zwierzaków.

Recykling,

Śmieci wykorzystuje, to dla nas dzisiaj ważne zadanie. I czyste rzeki, to ważna sprawa!. To nie są żarty, to nie zabawa.

Bo gdy o czystość dbać nie będziemy, to na śmietniku Ziemię znajdziemy.

 

Przykazania małego przyrodnika

  • Kochaj przyrodę
  • Szanuj zieleń
  • Nie zaśmiecaj środowiska
  • Oszczędzaj wodę
  • Chroń lasy

MÓJ DOM, MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MOJA PLANETA – PRACA PLASTYCZNA

Opowiedz , jak wygląda miejscowość, w której mieszkasz. Czy w okolicy, którą zamieszkujesz, znajdują się wysokie budynki, czy małe, malownicze domy?. Pokaz na m swój „dom” i przedstaw go w najbardziej oryginalny sposób. Dziecko wybiera co chce zaprezentować: przedszkole, dzielnicę, miasto itp.

Jedynym kryterium jest wykonanie pracy z materiałów, które da się powtórnie wykorzystać. Możesz zrobić makietę, kolaż, projekt gry czy scenkę. Podziel się swoim pomysłem, twórczością i miłością do naszej planety.

Przygotowana tematyka ma na celu uświadomienie dzieciom, jak ważne jest ograniczenie wytwarzania odpadów oraz ich przetwarzanie.

Wszystko może się przydać! Nie wyrzucaj tego!

TWÓRZMY ŚWIAT, W KTÓRYM DLA KAŻDEGO ZNAJDZIE SIĘ MIEJSCE.

4-latki-Stemplowanie palcem na temat: Kwitnący ogród ( materiały:kartka z narysowaną trawą i łodygami kwiatów, kolorowa farba, sznurek, spinacze do bielizny)

Dziecko macza palec w kolorowych farbach i kończy obrazek. Domalowuje inne elementy przyrody, np.motyle, słońce, chmury, drzewa. Po umyciu rąk z pomocą dorosłego dziecko zawiesza gotową pracę na sznurku za pomocą spinaczy do bielizny w wyznaczonym wspólnie miejscu.

Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne- klocki drewniane, plastikowe, dostępne w domu, według własnego pomysłu dziecko tworzy ogródek.