BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 12 maja 2020 r.

13.05. 2020- praca zdalna

Na wiosennej łące  4,5,6- latki

„Z kamerą wśród pszczół”. Dowiesz się jak mieszkają, pracują, co jedzą – słowem – jak żyją pszczoły. Zapraszamy na zwiedzanie ula!

  1. Jak narysować pszczołę zadanie dla 4- l

2. zadanie dla  4- latków- Wycinanie kół z kolorowych kartek. Tworzenie kompozycji kwiatowych.
Dla  dziecka: kartka w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczki, ołówek,
szablony kół.
Rodzic układa na stole kartki oraz szablony kół. Dziecko odrysowuje na kolorowych kartkach koła,
a następnie je wycina. Układa z kolorowych kół na białej kartce dowolne kompozycje
kwiatowe.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi : 4- latki
Kwiaty na łące.
Krążek w kolorze żółtym.
Dziecko to kwiaty , które rosną na łące. Dziecko stoi, z rękami opuszczonymi wzdłuż
tułowia. Rodzic pokazuje żółty krążek symbolizujący słońce. Kwiaty rozkwitają – dziecko stoi na
jednej nodze, unosi powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, a następnie do góry.
R. opuszcza krążek – słońce zachodzi. Dziecko opuszcza wolno ręce, układa je wzdłuż
tułowia, ponownie staje na dwóch nogach. Następuje zmiana nóg.
Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania –
Wiosenne zabawy na łące.
Jedna piłka dla rodzica i dziecka.
Dziecko dobiera się w parę z rodzicem. Dziecko trzymające piłkę rzuca ją do partnera,
klaszcze w dłonie i łapie piłkę, którą odrzuca mu partner.
Ćwiczenia logorytmiczne : 5,6 latki
Rób to, o czym mówi wiersz.
.
Dziecko porusza się razem z rodzicem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego wierszyka.
Następnie porusza się samo podczas recytacji przez R.
Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa,
piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
i wyciągnij w górę nogę.
Utrwalanie piosenki „Wiosna na łące”-  5,6- latki
Zabawy przy piosence
„Wiosna na łące”
Ćwiczenia rozwijające aparat ruchu w rytmie akompaniamentu na dowolnym instrumencie.
Dziecko maszeruje po okręgu koła, biega na palcach, przeskakuje z nogi na nogę, wykonuje
skoki obunóż; podczas przerwy w muzyce: robi skok w przód, dwa kroki w tył; skok
w przód, skok w tył, obrót wokół siebie.
Zabawa z piosenką
Wiosna na łące
Nagranie piosenki, odtwarzacz CD.
Zwrotka I
Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce( dziecko płynnie przechodzi z przysiadu do pozycji stojącej)
Refren:
Ptaki trele wyśpiewują ( dziecko podaje sobie ręce z rodzicem, maszerują w lewą stronę, zatrzymują się, poruszają dłońmi uniesionymi w górę,
świeci ciepłe słońce,        – wykonują obrót wokół siebie, wykonują ukłon)
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
Zwrotka II
Świerszcz zielone stroi skrzypce, ( bieg drobnymi kroczkami, dziecko zatrzymuje się, naśladuje ruchy skrzydeł)
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.( dziecko wykonuje dwa podskoki obunóż,)
Refren:
Ptaki trele wyśpiewują, ( podanie rąk z rodzicem, marsz w prawą stronę, obroty wokół siebie)
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
( ukłon do środka koła,)
Zwrotka III
Tak się wszyscy cieszą wiosną,( ręce na biodrach, podskoki w miejscu
tańczą i śpiewają, (dziecko miarowo klaszcze)
nawet krecik wyszedł z norki,( bieg w miejscu drobnymi kroczkami, dłonie – łapki kreta dziecko trzyma przed sobą)
z myszką pląsa żwawo.
(małymi kroczkami wykonuje obrót wokół siebie,)
Refren:
Ptaki trele wyśpiewują, ( podanie rąk z rodzicem, marsz w prawą stronę)
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.( zatrzymanie, obroty wokół siebie)
Wiosna już na łące!
( wykonanie  ukłonu do środka koła.)
Wesołej zabawy!
Ćwiczenia w czytaniu – uzupełnianie literami luk w wyrazach. 5,6 l
Dla dziecka: wyrazy z brakującymi literami, litery.
Rodzic przygotowuje wyrazy z brakującymi literami oraz litery. Dziecko uzupełnia luki
literami i odczytuje wyrazy. Np.:
biedro…ka
(n),
jas…ier
(k),
t…awa
(r),
aba
(ż),
k r… t
(e)..