11.05.2020- praca zdalna
4,5,6 l
1.Poznajemy cykl rozwojowy motyla oraz 2.Oglądamy zdjęcia motyli, zapoznanie się z nazwami niektórych motyli.
4- latki, praca plastyczna z wykorzystaniem farb pt. ” Majowa łąka”
5,6 l- praca plastyczna ” Motylki z papieru’
5,6 l
Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy
Mieszkańcy łąki
.
1. Wiosną i latem się pojawia,
kiedy ranek nastaje
jej kropelki są na kwiatkach,
listkach i na trawie.
(rosa)
2. Na niebie jej barwy
pięknie się mienią,
jak most ogromny
łączy niebo z ziemią.
(tęcza)
3. Błyszczący na jej plecach
płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony.
(biedronka)
4. Rozciąga policzki
jak woreczki małe.
Zimowe zapasy
przenosi w nich całe.
Na czas mroźnej zimy,
gromadzi je w norze.
Ma miłe futerko,
znacie go może?
(chomik)
5.Ma barwne skrzydła,
fruwa nad łąką
i bardzo lubi,
gdy świeci słonko.
(motyl)
Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje.
Na plecach nosi ciężary,
kopiec wielki buduje.
(mrówka)
4- latki 1.Rozpoznawanie i nazywanie roślin i zwierząt – mieszkańców łąki ( biedronka, motyl, mrówka) 2. Oglądanie filmów i książek o tematyce przyrodniczej.
Wiosenna łąka. Jakie owady można spotkać na łące? Co one tam robią?
3.Zestaw zabaw ruchowych
•
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Motyle na łące.
Przygotowanie dla dziecka szarfy i krążka w kolorach: zielonym, czerwonym, niebieskim, żółtym,
odtwarzacz CD, nagranie skocznej melodii w żywym tempie.
Rodzic wręcza dziecku szarfę. Rozkłada na sali krążki – kwiaty. Dziecko (motyl) porusza
się między kwiatami przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce motyl siada
skrzyżnie na kwiatku w kolorze zgodnym z kolorem swojej szarfy.
•
Zabawa bieżna
Majowe piosenki.
Tamburyn, szarfa w kolorze zielonym i szarfa w kolorze niebieskim.
Dziecko, będzie żabą. Rodzic oznacza je zieloną szarfą. Żaba staje z boku pokoju
w środku koła ułożonego z niebieskiej szarfy (stawu). Następnie dziecko – pszczoła – biega po
dywanie – łące, w jednym kierunku. Naśladuje rękami ruch skrzydeł pszczoły. Wypowiada
dźwięki:
bzzz,
bzzz.
•
Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku –
Żabie skoki.
Dla dziecka szarfa w dowolnym kolorze, tamburyn, kartoniki z narysowanymi na
nich sylwetami kwiatów (od 1 do 5).
Rodzic układa na podłodze szarfy (w kształcie koła) w różnych kolorach – kwiaty. Dziecko (żabka)
przy dźwiękach tamburynu skaczą pomiędzy kwiatami. Na przerwę w grze R podnosi do
góry kartonik z narysowanymi na nim sylwetami kwiatów (od 1 do 5). Dziecko zatrzymuje
się przy dowolnej szarfie – kwiatku. Wskakuje na kwiatek (do środka szarfy) tyle razy, ile
kwiatków znajduje się na kartoniku.
•
Zabawa ruchowa z elementem równowagi –
Kwiaty na łące.
Krążek w kolorze żółtym.
Dziecko i rodzic są kwiatami, które rosną na łące. Stoją w rozsypce, z rękami opuszczonymi wzdłuż
tułowia. R pokazuje żółty krążek symbolizujący słońce. Kwiaty rozkwitają – dziecko staje na
jednej nodze, unosząc powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, a następnie do góry.
opuszcza krążek – słońce zachodzi. Dziecko opuszcza wolno ręce, układa je wzdłuż
tułowia, ponownie staje na dwóch nogach. Następuje zmiana nóg.
•
Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania –
Wiosenne zabawy na łące.
Jedna piłka dla rodzica i dziecka, dobieramy się w pary, zabieramy piłki. Dziecko trzyma piłkę ,rzuca ją do rodzica lub rodzeństwa,
klaszcze w dłonie i łapie piłkę, którą odrzuca mu partner.