BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 2 kwietnia 2020 r.

02.04.2020 – praca zdalna

Opowieść ruchowa- „wiosna”, podczas nagrania dowolnej muzyki, obrazowanie tekstu ruchem

4,5,6latki- dziecko stara się obrazować tekst ruchem słuchając muzyki:

Rodzic mówi:

1.wiosna wychodzi na spacer- dziecko kładzie ręce na biodra, maszeruje

2.kiedy dotyka ziemi, pojawiają się kwiaty- dziecko wykonuje przysiady, dotykając dłońmi dywanu

3.trochę się zmęczyła, przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć- dziecko przechodzi do leżenia na plecach

4.głęboko oddycha, wciągając pachnące świeżą ziemia powietrze-  dziecko wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami

5.jak przyjemnie , szkoda, że muszę iść dalej, zobaczę co słychać w sadzie- dziecko wyciąga nogi przed siebie, rozsuwa lekko na boki, przeciąga się, unosi ręce w górę, na boki

6.wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki, niech wypełnią swym śpiewem okolicę- dziecko wykonuje podskoki, obroty, wyciąga ręce w górę

7.muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni- dziecko wykonuje kilka podskoków obunóż w przód

8.teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków- leki rozkrok, dziecko nie odrywa nóg od podłogi, wykonuje skręty tułowia, nastawiając raz jedno ucho, raz drugie ucho

9.pora wracać do domu, zanim to zrobię porozmawiam z drzewami- dziecko pozostaje w pozycji leżącej, kołysze rękami w dowolnych kierunkach, równocześnie naśladując szum drzew( z różnym natężeniem)

Rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania przyrodą poprzez rozmowy o wiosennych powrotach ptakach, oglądanie książek i albumów, zachęcanie do dzielenia się spostrzeżeniami na ich temat, słuchanie ciekawostek na ich temat

4-latki- ćw. słuchu fonematycznego, przygotowujemy różne obrazki, w tym obrazki przedstawiające ptaki i owady, rodzic mówi słowa z podziałem na sylaby, dziecko odszukuje obrazek,którego nazwę usłyszy np. mu-cha, jas- kół- ka itd.

6- latki- zabawa plastyczna – wiosenne słońce ( żółty papier i pomarańczowy papier, kartka w kształcie słońca, klej)

wydzieranie koła i pasków- promyków słońca- z żółtego papieru i z pomarańczowego papieru, przyklejanie ich na kartce w kształcie słońca.