BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 31 marca 2020 r.

31.03.2020 – praca zdalna, Gdzie budować gniazdo?

Słuchanie opowiadania Lucyny Krzemienieckiej p.t. ” W szpaczej budce”

Obserwacja szpaków ( internet, albumy, ilustracje), dzieci dowiedzą się, że ptaki te przylatują wczesną wiosną i zajmują budki lęgowe, w których składają jasnoniebieskie jaja, zwykle od trzech do sześciu. Kiedy wyklują się młode, rodzice karmią je owadami. W maju pisklęta potrafią już latać. Wtedy szpaki tworzą wielkie stada, które szukają na łąkach dżdżownic, a latem zjadają w sadach owoce. Obserwacja budki lęgowej dla szpaków wyściełanej słomą i piórami.

4-latki zabawy konstrukcyjne, budowanie budek lęgowych dla ptaków, dzieci budują z klocków budki lęgowe dla ptaków, lub dzieci malują dłonie farbami i odciskają je na kartonie. W ten sposób powstają skrzydła. Potem domalowują pędzlem ogon, głowę, dziób.

6-latki zabawa twórcza- ptaki z figur, dziecko układa z klocków w kształcie figur geometrycznych wymyślone przez siebie ptaki, dziecko przelicza, ile klocków w kształcie danych figur zostało użytych. Rozwiązywanie zadań tekstowych, wybieramy 10 klocków

Na drzewie siedziało 7 wróbli( dziecko układa przed sobą klocki), potem przyleciały jeszcze 3 wróble. Ile wróbli siedzi teraz na drzewie? Dziecko układa działanie 7+3=10, liczy klocki

Na drzewie było 8 gołębi, przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały, dziecko odsuwa 8 klocków. Ile gołębi pozostało na drzewie? Dziecko układa działanie 8-8=0

W ten sposób dziecko rozwiązuje podobne zadania.

Mamo, Tato- ćwiczymy razem, propozycje ćwiczeń gimnastycznych, wspomaganie rozwoju dziecka

wirujący bączek- dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach

gorąca podłoga- bieg z wysokim unoszeniem kolan

na szczudłach- chodzenie na sztywnych nogach

przez tunel- dziecko przemieszcza się na czworakach pomiędzy nogami rodziców, stojącymi w rozkroku

przekładamy naleśnik- dziecko leży na brzuchu, przylega do podłoża, rodzic próbuje przewrócić je na drugą stronę

huśtawka- dziecko i rodzic trzymają się za ręce, wykonują przysiad, raz kuca jedna , raz druga osoba

wspólne ilustracje muzyki ruchem- ćwiczenia kreatywne, w rytm „tańczą ” poszczególne części ciała, najpierw ręce, potem nogi, głowa, ramiona, biodra i wreszcie całe ciało