BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 26 czerwca 2020 r.

Witamy wszystkie Obłoczki i Rodziców.

Mamy nadzieję, że jesteście gotowi, bo zaczynamy kolejne zabawy.

A oto propozycja na dzisiaj:

1.„Powitanka”– stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.

Zapraszamy do wspólnej zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

2. „Rybka”– doskonalenie grafomotoryki. Rodzic prezentuje, jak w prosty sposób narysować rybkę – dwa łuki przecinające się z jednej strony. Można też skorzystać z dołączonych załączników 🙂 Dzieci samodzielnie próbują wyklejać rysunek, ozdabiają rybkę według własnych pomysłów: kredkami lub plasteliną.

3. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną:

Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1173239/wiosenna-gimnastyka

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych– rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, skoczności,, zwinności i zręczności.

„Berek żuraw” – dzieci swobodnie biegają, Rodzic jest berkiem. Gdy berek zbliża się do danej osoby, musi ona podnieść jedną nogę do góry.

„Rajd rowerowy” – dzieci leżą na plecach i naśladują jazdę rowerem do słów wierszyka

Jedzie rowerek na spacerek, na słoneczko na wiaterek! Jaki z tyłu ma numerek? Uderzamy nóżką o nóżkę np. 3, zgodnie z numerem roweru.

„Łodzie” – Rodzic rozdaje kocyki. Dziecko siada w klęku na złożonym na połowę kocyku-łodzi, rączki to wiosła. Dzieci płyną w wakacyjną podróż, odpychając się od podłogi.

„Zamki z piasku” – dzieci z gąbkowych przedmiotów budują zamek. Układają ciekawe wieżyczki, mogą z różnych pomocy gimnastycznych np. piłek, skakanek tworzyć budowle.

„Pszczółki do ula” – dzieci biegają po pokoju, naśladują pszczoły dźwiękiem (bzz, bzz) i ruchem. Na komendę: Pszczółki na łące dzieci biegają po całej sali. Na komendę: Pszczółki do ula dzieci chowają się do domków zrobionych z poduszek– siadają na poduszkach.

5. „Gdzie pojadę na wakacje?”wypowiedzi dzieci, doskonalenie umiejętności prawidłowego wypowiadania się pod względem artykulacyjnym i gramatycznym. Dzieci opowiadają o planach lub marzeniach wakacyjnych.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-w-parku.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-w-g%C3%B3rach.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-w-domu.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-nad-morzem.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-nad-jeziorem.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-nad-rzek%C4%85.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-na-wsi.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-w-mie%C5%9Bcie.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/PLANSZA-wakacje-w-lesie..pdf

6.Żaglówka” – praca plastyczna, doskonalenie umiejętności komponowania i naklejania.

Z dostępnych materiałów w domu np. nakrętek, skrawków materiałów, kartek itp. wykonajcie „Żaglówkę”.

7. „Razem z latem, Morskie przygody” – wspólne śpiewanie piosenek.

Morskie przygody

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Już od dawna o tym marzę,

żeby dzielnym być żeglarzem

i popłynąć w świat nieznany

przez trzy wielkie oceany! (x 2)

Może spotkam gdzieś syrenkę

i zaśpiewam z nią piosenkę.

Latającą znajdę rybę,

pogawędzę z wielorybem. (x 2)

Ponurkuję z morskim żółwiem,

bo nurkować bardzo lubię.

A rekina minę grzecznie,

bo to zwierzę niebezpieczne. (x 2)

A gdy mama do mnie powie:

Czas, by wrócił twój żaglowiec.”

Zaraz wrócę, daję słowo,

i popłynę jutro znowu! (x 4)

https://www.youtube.com/watch?v=yeeDt5CfkP0

Pozdrawiamy i życzymy miłego weekendu 🙂

p. Magda i p. Aneta