Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców 🙂
-
Zapraszam do wspólnej zabawy:
-
„Kotki marcowe”– posłuchajcie wiersza J. Kulmowej.
Kotki marcowe
Joanna Kulmowa
Na wierzbie
nad samym rowem-
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
– Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz srebrzystą.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat wysłuchanego utworu. Proponowane pytania:
-
O czym jest wiersz?
-
O jakich kotkach była mowa w wierszu?
-
Jaki kolor mają kotki na wierzbie?
-
Czy wiecie, jak inaczej można nazwać te kotki?
-
„Kotki na gałązkach”– zabawa sensoryczna.
Rodzic prezentuje dzieciom gałązki wierzbowe z baziami. Dzieci oglądają je, dotykają, mogą pogłaskać nimi swoje policzki, określają jakie są bazie w dotyku: miękkie, miłe, puszyste. Dzieci określają także ich kolor, wielkość. Następnie dzieci w domu szukają przedmiotów, które w dotyku przypominają bazie 🙂
-
„Koty i kotki”– zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci poruszają się w rytm dowolnej muzyki. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i słuchają uważnie Rodziców. Na hasło: Koty! Dzieci naśladują koty- zwierzęta: chodzą na czworakach, mogą robić koci grzbiet.
-
„Bazie”– praca plastyczno- techniczna.
Wykonanie gałązek z baziami. Dzieci malują farbą linie- gałązki, a następnie przyklejają kulki waty lub bibuły.
Pozdrawiam,
Magdalena Bartkowiak