BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 23 marca 2020 r.

Witam wszystkie Obłoczki i Rodziców 🙂

  1. Zapraszam do wspólnej zabawy:

    https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

  2. Kotki marcowe”– posłuchajcie wiersza J. Kulmowej.

    Kotki marcowe

    Joanna Kulmowa

    Na wierzbie

    nad samym rowem-

    srebrne kotki marcowe.

    Na deszczu i na słocie

    srebrnieją im futra kocie.

    Plucha

    i zawierucha.

    Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.

    Ale kotki marcowe nie piszczą.

    Huśtają się na gałązkach.

    Mruczą:

    – Nareszcie wiosna!

    I sierść mają coraz srebrzystą.

Porozmawiajcie z dziećmi na temat wysłuchanego utworu. Proponowane pytania:

  • O czym jest wiersz?

  • O jakich kotkach była mowa w wierszu?

  • Jaki kolor mają kotki na wierzbie?

  • Czy wiecie, jak inaczej można nazwać te kotki?

  1. Kotki na gałązkach”– zabawa sensoryczna.

    Rodzic prezentuje dzieciom gałązki wierzbowe z baziami. Dzieci oglądają je, dotykają, mogą pogłaskać nimi swoje policzki, określają jakie są bazie w dotyku: miękkie, miłe, puszyste. Dzieci określają także ich kolor, wielkość. Następnie dzieci w domu szukają przedmiotów, które w dotyku przypominają bazie 🙂

    https://f2.photoblog.pl/fbl-2019/201903/175669971.jpg

  2. Koty i kotki”– zabawa orientacyjno-porządkowa.

    Dzieci poruszają się w rytm dowolnej muzyki. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i słuchają uważnie Rodziców. Na hasło: Koty! Dzieci naśladują koty- zwierzęta: chodzą na czworakach, mogą robić koci grzbiet.

  3. Bazie”– praca plastyczno- techniczna.

    Wykonanie gałązek z baziami. Dzieci malują farbą linie- gałązki, a następnie przyklejają kulki waty lub bibuły.

Pozdrawiam,

Magdalena Bartkowiak