Witajcie Rodzice i dzieci
Dzisiaj jest piątek , a więc ostatni dzień naszych zajęć o wodzie. Mam nadzieję , że przez ten tydzień dowiedzieliście się dużo ciekawych rzeczy o wodzie. A dziś kolejna propozycja dla Was Badacze Wody.
A więc zaczynamy.
Temat: Zanieczyszczona rzeka.
- Powitanie i rozgrzewka na dzień dobry: Biegamy – Skaczemy – Stop
https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI
2. Wysłuchanie wiersza J. Papuzińskiej ,,Chora rzeka”
Śniła się kotkowi rzeka,
Wielka rzeka, pełna mleka…….
Tutaj płynie biała rzeka.
Ale to jest chora rzeka.
Jak tu pusto!?
Drzewo uschło…..
Cicho tak –
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg, nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis: „Zakaz kąpieli”
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka
nie narzeka
tylko czeka, czeka, czeka , czeka, czeka , czeka …..
Rozmowa na temat treści wiersza, udzielanie odpowiedzi na pytania:
- Dlaczego tytuł wiersza brzmi „Chora rzeka”?
- Kto sprawił, że ta rzeka jest brudna?
- Dlaczego wszystkie zwierzęta wyprowadziły się z rzeki ?
- Zastanówcie się : na co chora rzeka czeka, czeka , czeka…..?
Może narysujecie swoje pomysły na kartce ?
3. Obejrzyjcie film edukacyjny – Zanieczyszczona rzeka
https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y l
lub dłuższa wersja filmu
https://www.myvi.top/id8h?v=3o78rdfomu3wimokisj7ye4rua
A potem porozmawiajcie z Rodzicami o tym , co zapamiętaliście z filmiku ( ćwiczenia w wypowiadaniu się , zapamiętywaniu )
Zastanów się w jaki sposób Ty oczyściłbyś rzekę z zanieczyszczeń?
– Co może zatruć rzekę? (mycie samochodów, wyrzucanie śmieci do wody, odprowadzanie ścieków, wylewanie nieczystości)
Zwrócenie uwagi na to, że trzeba szanować nie tylko wodę w rzekach, jeziorach, lecz także nie wolno zanieczyszczać lasów, gdyż są one źródłem czystego powietrza, miejscem życia wielu roślin i zwierząt.
4. Zabawa matematyczna – Policz ile jest ?
Kartkę papieru podziel na pół. Po prawej stronie kartki narysuj 7 granatowych kropelek wody, a po lewej stronie 5. Możecie wydrukować cyfry ( 5, 7 ) , które zamieściłam poniżej i ozdobić je według własnego pomysłu , albo sami napiszcie cyfry ( 5, 7 ). Policzcie ile razem jest kropelek.Utrwalcie sobie gdzie jest prawa i lewa strona .
Powodzenia.
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/5-…jpg
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/11/7-…jpg
5. Badacz Wody – wykonajcie doświadczenie z wodą
https://www.youtube.com/watch?v=Wz86NJsqeA4
https://www.youtube.com/watch?v=tMlPg1blSUo
6. Piosenka ,,Mamo , tato wolę wodę”– utrwalenie słów oraz melodii piosenki, zatańczcie tak jak podpowiada Wam muzyka
https://www.youtube.com/watch?v=ICf1erETbZU
7. Zabawa ruchowo – naśladowcza – Płynie woda.
Dzieci razem z Rodzicami, rodzeństwem, chwytają się za ręce – tworzą rzeczkę. Naśladowanie ruchem w jaki sposób może płynąć rzeczka.
Dobrej zabawy.
8 „Strażnicy wody”– wykonanie opaski na głowę z kropelką czystej, zdrowej wody.
Przypomnijcie sobie czego dowiedzieliście się o wodzie i wykonajcie pracę plastyczną.
Zadaniem dzieci jest narysować, pokolorować i wyciąć kropelkę, a następnie nakleić na opaskę. W tym momencie każde dziecko staje się „STRAŻNIKIEM WODY”, które ma za zadanie nie tylko troszczyć się o wodę, ale także przekazywać innym zdobytą wiedzę na temat wody.
9. Tabelka z kropelką – nie zapomnijcie dorysować sobie kolejną kropelkę za wykonanie zadania ( przypomnijcie sobie dni tygodnia).
Mam nadzieję , że ZDOBYLIŚCIE 5 KROPELEK WODY.
10. Pij wodę z Panią Kropelką – poproś mamę lub tatę , żeby dał Ci wodę do picia – Smacznego!!!
Do zobaczenia Mali Badacze
Trzymajcie się ciepło – Pani Kasia
P.S
Specjalnie dla Was PANI KROPELKA ode mnie :
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Woda.pdf