BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 18 maja 2020 r.

Witam Rodziców i Dzieci 

 Dzisiaj jest poniedziałek i kolejny tydzień naszych wspólnych zajęć. A więc zaczynamy nowy temat. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach .  Na pewno każdy z Was ma swojego ulubionego zwierzaka, a może niektórzy z Was mają zwierzęta w domu, którymi się opiekują. Mam nadzieje , że przez ten tydzień poznacie nowe zwierzaki.

 

Zachęcam  Rodziców i dzieci do dzielenia się swoimi działaniami z domu  😉 ( przypominam , że działa nasz grupowy mail : gwiazdki2020@gmail.com ) i tam możecie napisać co u Was słychać i  przysyłać np. zdjęcia  prac dzieci ).

Dziękujemy  za już przysłane relacje- Brawo dla Was!!!

 

Zapraszam Was na nasze zajęcia- jeżeli jesteście gotowi, to zaczynamy!!!

 

Temat: Zwierzęta – Mój przyjaciel kot.

 

1. Powitanie i rozgrzewka na dobry dzień- Przybijcie sobie piąteczkę

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&t=21s

 

2 . Wysłuchanie wiersza – Kot

W małym koszyczku leży podusia,
a na podusi
coś się porusza.
Ma małe uszka
i nosek mały,
a na dodatek
w futerku cały.
Gdybyś mu mleczka
w spodeczku dał,
to się przeciągnie
i powie – miauuu,
wyjdzie z koszyczka,
mleczko wypije
i brudny pyszczek
łapką umyje
.

  • o kim mowa jest w wierszyku?
  • rozmowy na temat kotów połączone z oglądaniem  ilustracji – dzieci dzielą się swoimi obserwacjami, doświadczeniami związanymi z kotami

„Kochajmy zwierzęta” – rozmowa z dziećmi

  • Co robi, jak się zachowuje ktoś, kto kocha zwierzęta?. Podczas rozmowy można  zwrócić uwagę na problem bezdomnych zwierząt, schronisk oraz tego, że zwierzęta to nie zabawki i wymagają opieki przez cały czas.

 

3. Ciekawostki o kotach:

  • Kot spędza średnio 2/3 doby na drzemce. Oznacza to, że dziewięcioletni kot przespał całe sześć lat swojego życia.
  • Koty blisko 1/3 czasu, w którym nie śpią, wykorzystują na mycie się.
  • W przeciwieństwie do psów, koty nie rozpoznają słodkiego smaku.
  • Koty z łatwością wdrapują się na drzewa, lecz zejście powrotem na ziemię stanowi dla nich problem. Haczykowate pazurki wygięte są tylko w jedną stronę, dlatego zejście z drzewa musi odbywać się w tej samej pozycji co wejście, tj. łebkiem w górę.
  • Koty wydają z siebie ok. 100 różnych dźwięków , psy natomiast tylko ok. 10.
  • Koci słuch jest lepszy niż słuch psa.
  • Koty mają zazwyczaj po 12 wąsów z każdej strony pyszczka.
  • Koty nie mają obojczyka. Ten „brak” sprawia, że mogą wciskać się we wszystkie szczeliny, przez które może przejść ich głowa
  • Każdy koci nos jest tak unikalny, jak linie papilarne u człowieka
  • Kot nie widzi tego, co znajduje się bezpośrednio przed jego nosem.

4. Kocia gimnastyka

Zapraszam Was do wykonania paru ćwiczeń – zamieniamy się dzisiaj w koty.

Zadaniem dzieci jest naśladowanie ruchów kota (mogą Wam w tym pomóc plansze )     🙂

A może sami wymyślicie kilka  ćwiczeń???

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/11/KOCIA-GIMNASTYKA-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/11/KOCIA-GIMNASTYKA-2.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/11/KOCIA-GIMNASTYKA-3.pdf

 

5. Praca z książką – Tropiciele Pięciolatka

  • otwórzcie książki  Tropiciele ( karty pracy , część 4 str .13 )
  • Zadanie – powiedz, co widzisz na zdjęciu w ramce z lewej strony. Pokoloruj tyle kwadratów, ile jest sylab w słowie zebra. Przyklej nalepkę z wyrazem zebra. Jaką głoskę słyszysz na początku tego słowa? Spróbuj przeczytać wyraz. Powiedz, co przedstawiają obrazki. Umieść nalepki z napisami w odpowiednich miejscach. Spróbuj przeczytać napisy.
  • rysuj w tunelu

 

6. Kto znajdzie kotka ?

Zabawa dydaktyczna, ćwiczenie spostrzegawczości i określenia położenia kota w przestrzeni. Kotek Psotek lubi się bawić w chowanego. Dzieci zamykają oczy. Rodzic ustawia kotka w różnych miejscach. Na sygnał dzieci otwierają oczy i  opisuje położenie kota.

 

7. Posłuchajcie piosenek o kotach

  •  wspólny taniec do piosenki ,
  • może nauczycie się słów piosenki – My jesteśmy kotki dwa
  • odzwierciedlanie jej treści ruchem. Miłej zabawy 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=Ocum8_R756w

https://www.youtube.com/watch?v=qEcOXAShsMs

 

8. Praca plastyczna – Mój kot

Mam dla Was propozycję, abyście narysowali kota ( tak jak umiecie i potraficie ).

Możecie też posłuchać wierszyka o kocie i spróbujcie go narysować – https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o&t=29s

 

 

Do zobaczenia jutro

Trzymajcie się ciepło – Pani Kasia

 

P.S

A na popołudnie mam dla Was bajkę o kotkach pt.Kot – O – Ciaki. Przyjemnego oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=7N3zwMFwNi8