Witam Rodziców i Dzieci
Dzisiaj jest poniedziałek i kolejny tydzień naszych wspólnych zajęć. A więc zaczynamy nowy temat. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach . Na pewno każdy z Was ma swojego ulubionego zwierzaka, a może niektórzy z Was mają zwierzęta w domu, którymi się opiekują. Mam nadzieje , że przez ten tydzień poznacie nowe zwierzaki.
Zachęcam Rodziców i dzieci do dzielenia się swoimi działaniami z domu ( przypominam , że działa nasz grupowy mail : gwiazdki2020@gmail.com ) i tam możecie napisać co u Was słychać i przysyłać np. zdjęcia prac dzieci ).
Dziękujemy za już przysłane relacje- Brawo dla Was!!!
Zapraszam Was na nasze zajęcia- jeżeli jesteście gotowi, to zaczynamy!!!
Temat: Zwierzęta – Mój przyjaciel kot.
1. Powitanie i rozgrzewka na dobry dzień- Przybijcie sobie piąteczkę
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM&t=21s
2 . Wysłuchanie wiersza – Kot
W małym koszyczku leży podusia,
a na podusi
coś się porusza.
Ma małe uszka
i nosek mały,
a na dodatek
w futerku cały.
Gdybyś mu mleczka
w spodeczku dał,
to się przeciągnie
i powie – miauuu,
wyjdzie z koszyczka,
mleczko wypije
i brudny pyszczek
łapką umyje.
- o kim mowa jest w wierszyku?
- rozmowy na temat kotów połączone z oglądaniem ilustracji – dzieci dzielą się swoimi obserwacjami, doświadczeniami związanymi z kotami
„Kochajmy zwierzęta” – rozmowa z dziećmi
- Co robi, jak się zachowuje ktoś, kto kocha zwierzęta?. Podczas rozmowy można zwrócić uwagę na problem bezdomnych zwierząt, schronisk oraz tego, że zwierzęta to nie zabawki i wymagają opieki przez cały czas.
3. Ciekawostki o kotach:
- posłuchajcie jak koty mruczą i dlaczego to robią – https://www.youtube.com/watch?v=yh8dtNHbGHE
- jak dbać o kota – https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/Jak-dba%C4%87-o-kota.pdf
- ciekawostki o kotach – https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/kocie-ciekawostki.pdf
- koci słownik – https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/koci-s%C5%82ownik….pdf
- co mówi Twój kot? – https://www.youtube.com/watch?v=O9dR4KXx8GY
- Kot spędza średnio 2/3 doby na drzemce. Oznacza to, że dziewięcioletni kot przespał całe sześć lat swojego życia.
- Koty blisko 1/3 czasu, w którym nie śpią, wykorzystują na mycie się.
- W przeciwieństwie do psów, koty nie rozpoznają słodkiego smaku.
- Koty z łatwością wdrapują się na drzewa, lecz zejście powrotem na ziemię stanowi dla nich problem. Haczykowate pazurki wygięte są tylko w jedną stronę, dlatego zejście z drzewa musi odbywać się w tej samej pozycji co wejście, tj. łebkiem w górę.
- Koty wydają z siebie ok. 100 różnych dźwięków , psy natomiast tylko ok. 10.
- Koci słuch jest lepszy niż słuch psa.
- Koty mają zazwyczaj po 12 wąsów z każdej strony pyszczka.
- Koty nie mają obojczyka. Ten „brak” sprawia, że mogą wciskać się we wszystkie szczeliny, przez które może przejść ich głowa
- Każdy koci nos jest tak unikalny, jak linie papilarne u człowieka
- Kot nie widzi tego, co znajduje się bezpośrednio przed jego nosem.
4. Kocia gimnastyka
Zapraszam Was do wykonania paru ćwiczeń – zamieniamy się dzisiaj w koty.
Zadaniem dzieci jest naśladowanie ruchów kota (mogą Wam w tym pomóc plansze )
A może sami wymyślicie kilka ćwiczeń???
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/11/KOCIA-GIMNASTYKA-1.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/11/KOCIA-GIMNASTYKA-2.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/11/KOCIA-GIMNASTYKA-3.pdf
5. Praca z książką – Tropiciele Pięciolatka
- otwórzcie książki Tropiciele ( karty pracy , część 4 str .13 )
- Zadanie – powiedz, co widzisz na zdjęciu w ramce z lewej strony. Pokoloruj tyle kwadratów, ile jest sylab w słowie zebra. Przyklej nalepkę z wyrazem zebra. Jaką głoskę słyszysz na początku tego słowa? Spróbuj przeczytać wyraz. Powiedz, co przedstawiają obrazki. Umieść nalepki z napisami w odpowiednich miejscach. Spróbuj przeczytać napisy.
- rysuj w tunelu
6. Kto znajdzie kotka ?
Zabawa dydaktyczna, ćwiczenie spostrzegawczości i określenia położenia kota w przestrzeni. Kotek Psotek lubi się bawić w chowanego. Dzieci zamykają oczy. Rodzic ustawia kotka w różnych miejscach. Na sygnał dzieci otwierają oczy i opisuje położenie kota.
7. Posłuchajcie piosenek o kotach
- wspólny taniec do piosenki ,
- może nauczycie się słów piosenki – My jesteśmy kotki dwa
- odzwierciedlanie jej treści ruchem. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=Ocum8_R756w
https://www.youtube.com/watch?v=qEcOXAShsMs
8. Praca plastyczna – Mój kot
Mam dla Was propozycję, abyście narysowali kota ( tak jak umiecie i potraficie ).
Możecie też posłuchać wierszyka o kocie i spróbujcie go narysować – https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o&t=29s
Do zobaczenia jutro
Trzymajcie się ciepło – Pani Kasia
P.S
A na popołudnie mam dla Was bajkę o kotkach pt.Kot – O – Ciaki. Przyjemnego oglądania.