BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 30 marca 2021 r.

Dzień dobry Rodzice, dzień dobry dzieci 🙂 Dzisiaj zapraszamy Was na spotkanie z Wielkanocnym zajączkiem 🐇

Zajączek Wielkanocny

do drzwi domku zapukał,

z koszyczkiem pełnym jajek

wesołych dzieci szukał.

1.Taniec dla dzieci „Gumi Miś”, „Król Lew”. Na początek proponujemy Wam zabawę przy muzyce. Jesteście gotowi? Zatem zaczynamy 🙂

2.”Gimnastyka buzi i języka z zajączkiem” – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego (TUTAJ).

3. „Śladami zajączka” – słuchanie wiersz A. Bober

Od samego rana niezłe zamieszanie.

Ktoś tu przeskakuje, calutkie mieszkanie.

Śladami zajączka dzieci wyruszyły,

że znajdą prezenty bardzo się cieszyły.

Kilka kroków w przód, czasem w lewo, w prawo,

szukają podarków przedszkolaki żwawo.

A zajączek cicho, za oknem przycupnął,

rudą marcheweczkę w międzyczasie chrupnął.

Pełen podziwu, dla tych małych ludzi,

żeby znaleźć prezent, każdy z nich się trudzi.

Ale to nie prezent dziś jest najważniejszy,

to czas z najbliższymi bowiem jest cenniejszy.

Bo wspólna zabawa, wspólne przebywanie,

na długo w pamięci wszystkich pozostanie.

4. Rozmowa na temat wiersza.

Kto ukrył prezenty w domu dzieci?

– Skąd dzieci wiedziały, że był zajączek?

– Czy w święta najważniejsze są prezenty, które dostajemy?

– Co oprócz dostawania prezentów, lubisz w świętach najbardziej?

5. „Poszukiwania prezentu od zajączka” – zabawa ruchowa.

Rodzic chowa w pokoju ulubioną zabawkę dziecka. Informuje, że to ćwiczenia przed jedną z wielkanocnych tradycji, kiedy to po śniadaniu wielkanocnym dzieci wyruszają na poszukiwanie prezentów, które zostawił gdzieś w domu lub w ogrodzie zajączek wielkanocny.

Wariant 1

Dziecko będzie musiało poruszać się tak, jak wskaże rodzic, np.:

– 5 kroków do przodu,

– 1 krok w lewo,

– 2 kroki w prawo,

– 2 kroki do tyłu, itd.

Wariant 2

Rodzic układa ślady zajączka w dowolnej konfiguracji, ale tak, by w efekcie końcowym prowadziły do zabawki.

Dziecko chodzi po śladach mówiąc, jak się porusza, np.:

– idę do przodu, do przodu, do przodu,

– idę w lewo,

– idę w prawo, itd.

6. „Zajączek” – praca przestrzenna.

Zobaczcie filmiki. Może spróbujecie zrobić podobnego zajączka.

7. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Pięć zajączków małych kica po polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica po polanie.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica po polanie.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica po polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych, kica po polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

8. „List do zajączka”.

Napiszcie list do zajączka.

Dzieci wycinają z gazet reklamowych lub katalogów obrazki o tym, co chciałyby dostać od zajączka w prezencie.

Mogą też samodzielnie narysować swój wymarzony, świąteczny prezent.

Listu do zajączka nie wysyłamy, tylko chowamy pod wiklinowym koszyczkiem przygotowanym na święconkę.

Wieczorem, gdy dzieci już zasną, zajączek przychodzi i zabiera list 😉

 

Udanej zabawy i trzymajcie się cieplutko 🙂

pani Ania i pani Ewa

PS

Szanowni Rodzice, drogie „Słoneczka”. Jeżeli macie ochotę podzielić się z nami tym, co robicie w domach ( gry, zabawy, ćwiczenia, działalność twórcza ) to zachęcamy Was do przesyłania zdjęć na grupowy adres e-mail sloneczka3@tlen.pl

DZIĘKUJEMY