BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 czerwca 2021 r.

Tydzień 1

Jak zostać sportowcem.

3- latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie motoryki małej
  • kształtowanie właściwego chwytu kredki
  • doskonalenie umiejętności komunikowania potrzeb fizjologicznych
  • wspomaganie w rozwijaniu umiejętności samoobsługowych
  • rozwijanie świadomości własnego ciała

Obszar emocjonalny:

  • kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach porażki lub zwycięstwa
  • wdrażanie do rozumienia emocji swoich oraz innych dzieci

Obszar społeczny:

  • wdrażanie do porozumiewania się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • uświadomienie dzieciom znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka
  • kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych

Obszar poznawczy:

  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela
  • wdrażanie do wypowiadania się na konkretny temat
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy sportów letnich
  • kształtowanie umiejętności skupiania uwagi
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
  • kształtowanie umiejętności przedstawiania informacji za pomocą gestu, mimiki, ruchu

4- latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
  • kształtowanie nawyków prozdrowotnych poprzez aktywność na świeżym powietrzu
  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych, plastycznych i graficznych

Obszar emocjonalny:

  • rozwijanie kontaktów społecznych u dzieci podczas zabawy
  • wdrażanie do dostrzegania emocji swoich i innych osób
  • wzmacnianie odporności psychicznej poprzez ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej

Obszar społeczny:

  • wdrażanie do współdziałania z grupą podczas różnych zabaw i zadań
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zajęć i zabaw
  • wzmacnianie samoświadomości

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania utworów literackich
  • rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
  • poszerzanie wiadomości nt. dyscyplin sportowych
  • utrwalenie wyglądu i nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt
  • rozwijanie percepcji wzrokowej

Tydzień 2

I oto przyszło lato…

3-latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach zorganizowanych w ogrodzie przedszkolnym
  • rozwijanie motoryki całego ciała
  • doskonalenia analizy wzrokowej i słuchowej

Obszar emocjonalny:

  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z przeżywaniem trudnych emocji
  • odkrywanie piękna i złożoności środowiska przyrodniczego

Obszar społeczny:

  • wdrażanie do współpracy z rówieśnikami w osiąganiu wspólnego celu
  • wdrażanie do respektowania zasad współżycia w grupie
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie umiejętności szeregowania, przeliczania i klasyfikowania przedmiotów
  • zapoznanie ze zwierzętami i roślinami żyjącymi na łące
  • poznanie nazw kilku owoców
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • rozwijanie inwencji twórczych dziecka
  • doskonalenie umiejętności wokalnych
  • wyzwalanie wszechstronnej aktywności dzieci

4-latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała
  • rozwijanie czynności samoobsługowych związanych ze spożywaniem posiłków
  • rozwijanie percepcji dotykowej

Obszar emocjonalny:

  • dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
  • kształtowanie umiejętność radzenia sobie z przegraną

Obszar społeczny:

  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • obdarzanie uwagą osoby dorosłe
  • współdziałanie z dziećmi w zabawie

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonego kryterium
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie logicznego myślenia przez rozwiązywanie zagadek
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji przyrodniczych
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni

Tydzień 3

Odwiedzamy zwierzęta na wsi.

3-latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • kształtowanie umiejętności komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • usprawnianie aparatu mowy
  • rozwijanie wrażliwości sensorycznej

Obszar emocjonalny:

  • uświadamianie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania
  • rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

Obszar społeczny:

  • kształcenie szacunku do ludzi i przyrody
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę
  • kształcenie umiejętności przeliczania elementów
  • kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania
  • bogacenie czynnego i biernego słownictwa dziecka
  • rozwijanie kreatywnego myślenia
  • rozwijanie poczucie rytmu i umiejętności wokalnych

4-latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie sprawności fizycznej oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych, gimnastycznych
  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prostych ćwiczeń paluszkowych, prac plastycznych, technicznych

Obszar emocjonalny:

  • doskonalenie umiejętności werbalizowania swoich myśli i uczuć
  • rozwijanie umiejętności rozmawiania o swoich emocjach

Obszar społeczny:

  • kształtowanie postaw prospołecznych i czerpania radości ze wspólnego działania i zabawy
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie

Obszar poznawczy:

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania ze względu na określone cechy
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących gospodarstwo wiejskie
  • poznanie produktów pochodzenia zwierzęcego oraz ich wartości
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała oraz orientacji przestrzennej
  • poznanie podstawowych czynności jakie wykonuje rolnik
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie

Tydzień 4

Hej, na wakacje czas!

3-latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • usprawnianie aparatu mowy

Obszar emocjonalny:

  • rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną
  • wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu
  • kształtowanie postawy badawczej wobec świata

Obszar społeczny:

  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad, obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
  • wdrażanie do respektowania zasad zabawy w grupie
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach

Obszar poznawczy:

  • wdrażanie do wypowiadania się na konkretny temat
  • wdrażanie do posługiwania się określeniami, dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni i na płaszczyźnie
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i naukowych – poznawanie niektórych właściwości magnesu za pomocą doświadczeń i obserwacji
  • kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania
  • bogacenie czynnego i biernego słownictwa dziecka
  • kształcenie umiejętności odróżniania i nazywania różnych środków lokomocji
  • rozwijanie twórczego myślenia
  • rozwijanie poczucie rytmu i umiejętności wokalnych
  • uświadamianie zagrożeń, wynikających z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży

4-latki

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • doskonalenie sprawności ruchowej, motoryki dużej i małej
  • kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała

Obszar emocjonalny:

  • wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej
  • rozwijanie empatii uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

Obszar społeczny:

  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie
  • wdrażanie, respektowanie oraz tworzenie zasad zabawy i współdziałania w grupie
  • wdrażanie do zgodnej współpracy w grupie i odczuwania radości ze wspólnej zabawy

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie swobodnej ekspresji słownej i wyobraźni podczas podejmowania różnorodnych działań
  • wzbogacanie wiedzy i słownictwa związanego z podróżami
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania ze względu na różne kryteria
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • rozwijanie spostrzegawczości
  • rozwijanie percepcji dotykowej
  • doskonalenie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie ciekawości poznawczej