Witamy Rodziców i Dzieci – 15.11.2021
W tym tygodniu rozmawiamy na temat jesiennej pogody. ( Deszcz, Ciemne chmury, Deszczowe kropelki, Listopadowy wiatr, Jesienne ubranie)
Dziecko dowie się, co oznacza „jesienna szaruga”. Nauczy się bacznie obserwować otoczenie i zjawiska pogodowe. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek o jesieni. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych , samodzielnie i wspólnie z rodzicami dot. tematyki jesieni oraz kalendarza pogody.
1. Słuchanie piosenki ” Deszczowe krople”
2. „Pada deszczyk”-zabawa paluszkowa.
Dziecko powtarza za Rodzicem rymowankę i próbuje zilustrować ją, wykonując odpowiednie ruchy, naśladując rodzica.
Dziecko:
Deszczyk pada, deszczyk pada, stuka palcami o dywan,
parasolka się rozkłada. tworzy parasolkę z palca wskazującego i dłoni,
Chmurki małe się spotkały kreśli w powietrzu kształty chmur,
i cichutko rozmawiały. dłonie naśladują rozmowę,
Deszczyk pada, mały, wielki, naśladuje palcami padający deszcz,
W kałuże zamienia kropelki. Uderza całymi dłońmi o dywan
3. „Jesienna garderoba”- praca z obrazkiem.
Opisywanie przez dziecko elementów jesiennej garderoby.
Np. Jesienią trzeba pamiętać o ubraniu/zabraniu parasola, ponieważ….
4. Karty pracy- połącz w pary kolorowe parasolki
5. „Co pływa, co tonie?”- wykonanie eksperymentu z wykorzystaniem wody.
Co pływa, co tonie?” – wykonanie eksperymentu z wykorzystaniem wody. Dziecko siedzi przy stoliku. Na stoliku są dwa przezroczyste pojemniki: jeden z wodą, drugi z przedmiotami, które dzieci będą wrzucać do pojemników z wodą. Rodzic prosi, by dziecko po kolei oglądało przygotowane obiekty
i określało ich cechy: małe, duże, ciężkie, lekkie, twarde, miękkie, cienkie, grube ( dziecko z pomocą
R. może także podawać nazwę materiału, z jakiego są zrobione wybrane obiekty, np. drewno, papier,
plastik). Następnie dzieci wrzucają kolejno przedmioty do przezroczystego pojemnika z wodą
i obserwują, które z nich opadają na dno, a które utrzymują się na powierzchni wody. R. pomaga dziecku wyciągnąć właściwe wnioski – że cięższe przedmioty opadają na dno, a lżejsze utrzymują się na powierzchni wody. Pomoce- przezroczyste pojemniki z wodą oraz z małymi przedmiotami ( np. spinacze biurowe, monety, plastelina, chmurka z papieru, kasztan, szyszka, listek, pióro)
Pozdrawiam serdecznie
Pani Jola