BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 15 listopada 2021 r.

Witamy Rodziców i Dzieci – 15.11.2021

W tym tygodniu rozmawiamy na temat jesiennej pogody. ( Deszcz, Ciemne chmury, Deszczowe kropelki, Listopadowy wiatr, Jesienne ubranie)

Dziecko dowie się, co oznacza „jesienna szaruga”. Nauczy się bacznie obserwować otoczenie i zjawiska pogodowe. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek o jesieni. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych , samodzielnie i wspólnie z rodzicami dot. tematyki jesieni oraz kalendarza pogody.

1.  Słuchanie piosenki ” Deszczowe krople”

2. „Pada deszczyk”-zabawa paluszkowa.

Dziecko powtarza za Rodzicem rymowankę i próbuje zilustrować ją, wykonując  odpowiednie ruchy, naśladując rodzica.

Dziecko:

Deszczyk pada, deszczyk pada,                 stuka palcami o dywan,

parasolka się rozkłada.                             tworzy parasolkę z palca wskazującego i dłoni,

Chmurki małe się spotkały                        kreśli w powietrzu kształty chmur,

i cichutko rozmawiały.                              dłonie naśladują rozmowę,    

Deszczyk pada, mały, wielki,                    naśladuje palcami padający deszcz,

W kałuże zamienia kropelki.                     Uderza całymi dłońmi o dywan

 

3. „Jesienna garderoba”- praca z obrazkiem.

Opisywanie przez dziecko elementów jesiennej garderoby.

Np. Jesienią trzeba pamiętać o ubraniu/zabraniu parasola, ponieważ….

 

 

4. Karty pracy- połącz w pary kolorowe parasolki

parasole pary

5. „Co pływa, co tonie?”- wykonanie eksperymentu z wykorzystaniem wody.

Co pływa, co tonie?” – wykonanie eksperymentu z wykorzystaniem wody. Dziecko siedzi  przy stoliku. Na  stoliku są dwa przezroczyste pojemniki: jeden z wodą, drugi z przedmiotami, które dzieci będą wrzucać do pojemników z wodą. Rodzic prosi, by dziecko po kolei oglądało przygotowane obiekty
i określało ich cechy: małe, duże, ciężkie, lekkie, twarde, miękkie, cienkie, grube ( dziecko z pomocą
R. może także podawać nazwę materiału, z jakiego są zrobione wybrane obiekty, np. drewno, papier,
plastik). Następnie dzieci wrzucają kolejno przedmioty do przezroczystego pojemnika z wodą
i obserwują, które z nich opadają na dno, a które utrzymują się na powierzchni wody. R. pomaga dziecku wyciągnąć właściwe wnioski – że cięższe przedmioty opadają na dno, a lżejsze utrzymują się na powierzchni wody. Pomoce- przezroczyste pojemniki z wodą oraz z małymi przedmiotami ( np. spinacze biurowe, monety, plastelina, chmurka z papieru, kasztan, szyszka, listek, pióro)

Pozdrawiam serdecznie

Pani Jola