Witam Rodziców i Dzieci– 17.11.2021
1. Słuchanie piosenki ” Deszczowe krople”. Dziecko słucha, następnie wyklaskuje razem z R. słowa:( z podziałem na sylaby) De/ szczyk/ ka/ pie / kap/ kap/ kap/kap… itd. Refren piosenki dzieci śpiewają rytmicznie stukając dłońmi o podłogę.
2. ” Deszczyk”-zabawa dydaktyczna według Doroty Dziamskiej, edukacja przez ruch. Ćwiczenia
grafomotoryczno-rytmiczne, rysowanie kresek – deszczu. Dziecko stoi przy stoliku, na którym znajduje się duża kartka białego papieru przymocowana taśmą oraz pojemnik z kredkami pastelowymi
w różnych odcieniach niebieskiego. W rytm muzyki dziecko rysuje kreski (z góry na dół) na całej powierzchni kartki. Gdy muzyka cichnie, R. prosi, by dziecko przesunęło się o jedno miejsce . Rodzic wykonuje to ćwiczenie razem z dzieckiem.
Zabawa trwa tak długo, aż kartka białego papieru zapełni się kreskami.
Na koniec R. rozdaje dzieciom białe chmurki z waty (wykonane podczas wczorajszego zajęcia)
do naklejenia na kartkę.
Pomoce: duża kartka białego papieru, taśma klejąca, kredki pastele ( odcienie niebieskiego), chmurki z waty, klej.
3. „Kałuża” – zabawa przy muzyce. R. rozkłada na podłodze gazety, które będą pełnić role kałuż. Na
dźwięk muzyki dziecko swobodnie biega. Gdy muzyka cichnie, R. prosi, by dziecko wykonywało wymienione czynności: bieg między kałużami, marsz, skoki przez kałuże, omijanie. Następnie R. prosi, by dziecko zwijało gazety w kule. Z powstałych kul dziecko układa drogę, po której przechodzi boso (wykonując tym samym masaż stóp). • gazety, CD
4. ” Omiń kałużę”– zabawa ruchowa przy piosence. Na dywanie rozłożone różne kształty kałuż, dziecko tańcząc przekracza i omija kałuże, starając się do niej nie wpaść.
5. Eksperyment ” Deszczowa chmura” – zaproszenie do wspólnego wykonania eksperymentu. Przyjemnej zabawy.
6. ” Kropelki małe i duże”– zabawa matematyczna. Rozdajemy dziecku kontury kropelek- sześć kropelek małych i sześć dużych. Prosimy , by dziecko oddzieliło kropelki małe od dużych. Dziecko na dowolnej chmurce układa kropelki deszczu w odpowiedniej kolejności: mała- duża.
(przypominamy, że działa nasz grupowy e- mail: i tam możecie napisać co u Was słychać i przysyłać np. zdjęcia prac dzieci)