BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 13 grudnia 2021 r.

Witamy Rodziców i Dzieci- praca zdalna, 14,12

Wkrótce czas świąt nadejdzie,
wielkie porządki w przedszkolu.
W oknach piękne witraże,
girlandy wiszą w holu.
Łańcuchy, bombki złocone
w blasku lampek się mienią,
zdobione pięknym blaskiem,
złotem i czerwienią […]
Dzieci odpowiadają na pytania R: Dlaczego w przedszkolu są wielkie porządki?; Jak udekorowane
jest przedszkole?; Co to są girlandy?; Co to są łańcuchy?; Gdzie wieszamy girlandy?.

choinka6 choinka3

Karty pracy liczenie- zabawa matematyczna, narysuj odpowiednią ilość kresek przy obrazkach

„Kolorowe łańcuchy” – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie łańcucha z wcześniej przygotowanych pasków kolorowego papieru. R. pokazuje dzieciom, w jaki sposób należy sklejać ogniwa łańcucha
i w jakiej kolejności. Dzieci obserwują R. i podpowiadają, jaki kolejny pasek należy dołączyć do łańcucha. W ten sposób powstanie łańcuch dwu- lub trzykolorowy. Następnie dzieci wykonują swoje łańcuchy zgodnie z podanym wzorem (rytmem). • paski z kolorowego papieru w dwóch lub trzech kolorach, kleje

Czekamy na Wasze pomysły!

„Łańcuchy i girlandy” – zabawa dydaktyczna. Porównywanie długości i stosowanie określeń
długi, krótki. Dzieci oglądają wykonane łańcuchy i girlandy. Próbują określić, które są
długie, a które krótkie (poprzez nałożenie ich na siebie). R. wskazuje dwa łańcuchy i pyta: Który
z nich jest długi, a który krótki?. Dzieci odpowiadają, następnie R. proponuje: Sprawdźmy, czy
dobrze odpowiedzieliście. Przykłada jeden łańcuch do drugiego, wskazuje dłuższy i mówi: Ten
łańcuch jest długi. Następnie wskazuje krótszy i mówi: Ten łańcuch jest krótki. Rozdaje
dziecku po dwa sznureczki różnej długości i prosi, by sprawdziły, który sznurek jest długi, a który
krótki. Jeśli dzieci dobrze sobie z tym radzą i nie są zmęczone, można pokazać im, w jaki sposób
sprawdza się długość łańcuchów bez przykładania ich do siebie. Posłuży do tego sznurek. R. przykłada sznurek do jednego łańcucha, obcina sznurek w odpowiednim miejscu i mówi: Teraz sznurek i łańcuch są tej samej długości. Następnie przykłada sznurek do drugiego łańcucha. Wspólnie z dziećmi ustala, który z nich jest krótki, a który długi. • łańcuchy, girlandy, po dwa sznurki (długi i krótki)
dla każdego dziecka, sznurek

Pozdrawiam serdecznie
pani Jola
Zapraszamy Rodziców i dzieci do dzielenia się swoimi działaniami z domu
(przypominamy, że działa  nasz grupowy e- mail: i  tam możecie napisać co u Was słychać i przysyłać np. zdjęcia prac dzieci)