BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 14 grudnia 2021 r.

Witam Rodziców i Dzieci- praca zdalna, 15.12

„W fabryce bombek” – ćwiczenia oddechowe. Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim,
z wybranymi przez R. elementami słownictwa, np. nazwami kolorów (czerwony – red, niebieski – blue,
zielony – green, żółty – yellow), części twarzy (nos – nose, usta – mouth). R. przygotowuje
zwinięte w rulon i przewiązane sznureczkiem (by się nie rozwinęły) kartki A4 w czterech podstawowych
kolorach – po jednej. Dzieci siedzą na dywanie i wykonuje polecenia R.: Rozgrzewamy
w „ogniu” rurkę szklaną (dzieci, trzymając karty na dłoniach, dmuchają na nie, pamiętając o poprawnym
oddychaniu – wdech nosem, wydech ustami); Dmuchamy przez rurkę szklaną (każde dziecko jedną ręką
trzyma rurkę przy ustach i dmucha przez nią na rozłożoną drugą dłoń); Formujemy ozdoby z masy szklanej (dzieci rozwiązują sznurki, rozkładają kartki i ugniatają je w dłoniach); Chłodzimy bombki (dzieci kładą
papierowe kulki na dywanie, kładą się na brzuchu i dmuchają w bombki tak, by się przesunęły; R. mówi,
że na szklane bombki należy uważać i obchodzić się z nimi delikatnie, bo mogą się rozbić); Wkładamy do
chłodziarki (dzieci umieszczają kulki-bombki w koszu). • kartki A4 w kolorach podstawowych, sznureczki, koszyk

 „Bombki do pudełka” – zabawa dydaktyczna. Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim, z wybranymi przez R. elementami słownictwa: nazwami kolorów (patrz ćwiczenie z pierwszej
części dnia), przymiotnikami (mała – small / little, duża – big). R. prezentuje dzieciom różne bombki
na choinkę (dwie wielkości, cztery kolory). Dzieci określają, jakie są bombki. Dzielą je na małe i duże.
Następnie wymieniają kolory bombek. Ze względu na bezpieczeństwo R. chowa szklane bombki
i wyciąga kulki zrobione podczas porannej zabawy. Rozkłada cztery koła hula-hoop (każde w innym
kolorze). Przypomina, że rano dzieci robiły te bombki, a teraz należy je uporządkować kolorami, by
mogły trafić do sklepu. Wyciąga kulkę-bombkę z pudełka i pyta, do którego koła-pudełka należy
ją włożyć (klasyfikacja ze względu na kolor). Dzieci wskazują odpowiednie koło. Podobnie robi
z trzema kolejnymi kulkami. Następnie każde dziecko wyciąga z koszyka po jednej kulce i wkłada
do odpowiedniego koła hula-hoop. • bombki na choinkę w czterech kolorach i dwóch wielkościach, cztery
koła hula-hoop w czterech kolorach, kule papierowe w czterech kolorach

świąteczne domino

Drukujcie i bawcie się

domino bombki

domino bombki

 

„Ozdoby na choinkę” – wykonanie ozdób z masy solnej, rozwijanie ekspresji plastycznej i twórczego myślenia. Wprowadzenie radosnego przedświątecznego nastroju przez słuchanie kolęd, swobodne
rozmowy na temat świąt.
Przepis na masę solną.
Składniki do wyrobu małych modeli: szklanka mąki pszennej, 100 g mąki ziemniaczanej, szklanka
soli, około 150 ml wody.
Składniki do wyrobu dużych modeli: szklanka mąki, 2 szklanki soli, około 125 ml wody.
Połączyć wszystkie składniki i wyrobić je do uzyskania jednolitej konsystencji. Wodę należy dodawać stopniowo. Wykonane figurki można suszyć w piekarniku lub przy kaloryferze. masa solna
(mąka pszenna i ziemniaczana, sól, woda), CD z kolędami

Bombki oraz stożki styropianowe są o tyle bezpieczne dla malucha, że nie mogą się zbić. Jest też dużo możliwości ozdabiania ich, które można łatwo dobrać do możliwości dziecka.

Bombki można pomalować farbami – najlepiej akrylami, które są dobrze kryjące. Jeśli nie boisz się bałaganu, daj dziecku brokat do zdobienia: można go przyklejać na klej albo na niewyschniętą farbę. Bardziej cierpliwe dzieci można zachęcić do ozdabiania bombek cekinami albo koralikami, poprzez doczepianie ich szpilkami.

Stożki styropianowe warto najpierw pomalować zieloną farbą akrylową albo opleść np. zielonym materiałem czy sizalem, żeby wyglądały jak miniaturowe choinki. Później możecie przyczepiać dowolne ozdoby za pomocą szpilek: suszone cytryny, wstążki, koraliki, gwiazdki styropianowe, itp.

 

Udanych pomysłów