BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 kwietnia 2022 r.

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc kwiecień.

Temat tygodnia: Wiosenne powroty

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • zapoznawanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski,

  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych ptaków, ich budowy i upierzenia,

  • rozwijanie spostrzegawczości i wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej,

  • doskonalenie aparatu mowy,

  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,

  • wzbogacenie wiadomości na temat wyglądu i zwyczajów bociana,

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

  • wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów ptaków wiosną,

  • rozwijanie umiejętności matematycznych,

  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,

  • wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków,

  • zapoznanie z pierwszymi motylami spotykanymi wiosną,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • utrwalanie wiadomości na temat ptaków,

  • aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,

  • poznawanie nazw ptaków,

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów,

  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • układanie działań do podanych zadań,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • utrwalanie poznanej piosenki,

  • rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi,

  • rozwijanie mowy,

  • budzenie zainteresowania przyrodą,

  • zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu,

  • zintegrowanie dzieci,

  • zapoznanie z wyglądem szpaka.

Temat tygodnia: Wielkanoc

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,

  • zachęcanie do wypowiadania się w grupie,

  • współdecydowanie o aranżacji sali przedszkolnej,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • zapoznanie z tradycją malowania pisanek,

  • rozbudzanie ciekawości poznawczej,

  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • reagowanie na ustalone sygnały: słowne i muzyczne,

  • określanie kierunków ruchu,

  • rozwijanie umiejętności rachunkowych,

  • rozwijanie sprawności ruchowej,

  • utrwalanie umiejętności ustawiania się w parach, w rzędzie,

  • wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,

  • rozwijanie mowy,

  • zachęcanie do podejmowania działalności plastycznej,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,

  • poznawanie zwyczajów wielkanocnych,

  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słów,

  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,

  • poznawanie różnych pisanek,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • składanie i zaginanie papieru według instrukcji,

  • poznawanie budowy i właściwości jajka,

  • zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,

  • zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,

  • przygotowanie prostych potraw z jajek,

  • zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,

  • zapoznanie z pracą rolnika,

  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • zwracanie uwagi na wykorzystanie całej powierzchni kartki podczas rysowania,

  • utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych,

  • zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie osobników – dorosłego i młodego,

  • rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewania piosenki,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie sprawności ruchowej,

  • rozwijanie szybkiej reakcji na sygnał,

  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,

  • wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt wiejskich,

  • rozwijanie umiejętności działania zgodnie z instrukcją słowną,

  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,

  • przełamywanie nieśmiałości i lęku przed wystąpieniami publicznymi.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,

  • poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,

  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,

  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • rozwijanie umiejętności mierzenia,

  • mierzenie długości stopami, krokami,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,

  • rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • poznawanie nowej techniki plastycznej,

  • poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,

  • utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,

  • zachęcanie do wspólnego działania,

  • poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania.

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,

  • kształtowanie postawy proekologicznej,

  • rozwijanie umiejętności samodzielnego wypowiadania się,

  • zachęcanie do obserwowania przyrody,

  • rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,

  • rozwijanie zdolności skupienia uwagi,

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,

  • zachęcanie do uprawiania roślin,

  • rozwijanie koncentracji i spostrzegawczości wzrokowej,

  • rozwijanie umiejętności matematycznych,

  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,

  • rozwijanie sprawności ruchowej,

  • zachęcanie do dbania o środowisko,

  • poznawanie właściwości fizycznych wybranych odpadów,

  • kształtowanie nawyków ekologicznych,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i sprawności manualnej,

  • utrwalanie wiadomości na temat sposobów ochrony przyrody,

  • rozwijanie umiejętności rachunkowych.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,

  • kształtowanie postaw proekologicznych,

  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,

  • utrwalanie poznanych liter,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności manualnych,

  • zachęcanie do segregowania śmieci,

  • zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,

  • wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,

  • zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,

  • wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.