BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 10 września 2021 r.

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc  wrzesień 

 

W miesiącu wrześniu   będziemy   realizować następujące tematy :

  1. W przedszkolu .
  2. Wakacyjne wspomnienia.
  3. Jesteśmy bezpieczni .
  4. Dbamy o siebie i o środowisko. 

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i  pozostałymi dziećmi.
  • Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci.
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
  • Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu.
  • Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
  • Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
  • Zwracanie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
  • Zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą.
  • Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
  • Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę.
  • Zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
  • Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
  • Zapoznanie z pracą policjanta jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
  • Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię.
  • Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
  • Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło.
  • Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie.
  • Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej- rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw pojazdów, które te dźwięki wydają.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała.
  • Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
  • Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia, utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą, uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych.
  • Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne.
  • Podawanie nazw i wskazywanie części twarzy, dostrzeganie różnic i podobieństw między twarzami.
  • Uczenie się wykonywania czynności porządkowych.
  • Wdrażanie do odkładania zabawek na ich stałe miejsca.
  • Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy na powitanie –   Powitanka , Gimnastyka , Jeżyk – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy przy muzyce- ruchowo-rytmiczne- rozwijające motorykę dużą, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności ilustrowania muzyki rytmem.
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez nauczycielkę , zabawy słowne, zagadki, zabawy z rymowankami- rozwijanie mowy poprzez odpowiadanie na pytania, nauka uważnego słuchania, nabywanie wiedzy ogólnej.
  • Obserwacja środowiska przyrodniczego.