BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 listopada 2021 r.

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na listopad

 

Temat: Moja rodzina

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) dla 4-latków:

  • nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z członkami swojej rodziny,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
  • poznawanie właściwości magnetycznych magnesu,
  • budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • podawanie cech rodziców,
  • uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Temat: Mój dom

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) dla 4-latków:

  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
  • zwracanie uwagi na architekturę, dostrzeganie różnic w wyglądzie domów,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • opanowanie tekstu i melodii nowej piosenki,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • zgodne współdziałanie z innymi dla osiągnięcia wybranego celu,
  • rozwijanie reakcji na sygnał,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • określanie miejsca spółgłoski t w słowie, zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
  • utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.

 

Temat: Moje prawa i obowiązki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) dla 4-latków:

  • poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny,
  • zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków,
  • rozwijanie reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez N.,
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętania poleceń;
  • nabywanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • uświadamianie dzieciom ich praw,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • poznawanie cech trójkąta,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • utrwalenie kroku poloneza,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych praw dziecka,
  • przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
  • poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
  • zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka.

 

Temat: Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) dla 4-latków:

  • zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i spokojnego zachowania się podczas ich brania,
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • zapoznawanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń,
  • nabywanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie nawyków higienicznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do zdrowego stylu życia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do dbania o czystość,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie aparatu głosowego,
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
  • przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
  • uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
  • uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
  • zachęcanie do dbania o zęby,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.