Nasze tematy kompleksowe:
- Jak jesienią dbać o zdrowie.
- Kto może być nauczycielem.
- W co się bawi z nami jesienny wiatr?
- Jakie plany na jesień mają zwierzęta?
Zamierzenia dla 5-latków:
- Rozwijanie mowy.
- Zapoznanie z pracą lekarza (różnych specjalności).
- Omówienie piramidy zdrowego żywienia, kształtowanie nawyków prozdrowotnych.
- Omówienie znaczenia wiatru w życiu roślin i ludzi.
- Poszerzanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt.
- Poznanie ekosystemu leśnego.
- Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
- Poznanie cech kwadratu, rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
- Porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów np: poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie.
- Odkrywanie zapisu cyfr:1,2,3,4.
- Budzenie zainteresowania literami.
- Stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy.
- Wyodrębnianie w słowach sylab; liczenie ich, tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
- Rozwijanie sprawności fizycznej.
- Zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach.
- Uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru.
- Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- Bezpieczne posługiwanie się nożyczkami.
- Prezentowanie własnych wytworów, dokonanie samooceny ich wykonania.
- Przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłków.
- Dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
- Dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
Zamierzenia dla 4-latków:
- Zapoznanie ze sposobem przygotowywania przetworów na zimę.
- Powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
- Korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszących dźwięków, rozpoznawanie również za pomocą wzroku, dotyku.
- Stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami.
- Rozumienie sposobów przystosowania zwierząt do środowiska, w którym występują.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej.
- Wypowiadanie się prostymi zdaniami.
- Uczestniczenie w zabawach ruchowych, przebywanie na świeżym powietrzu.
- Wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji.
- Spożywanie zdrowej żywności.
- Przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
- Nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
- Rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.