BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 11 października 2022 r.

Nasze tematy kompleksowe:

  1. Jak jesienią dbać o zdrowie.
  2. Kto może być nauczycielem.
  3. W co się bawi z nami jesienny wiatr?
  4. Jakie plany na jesień mają zwierzęta?

Zamierzenia dla 5-latków:

  • Rozwijanie mowy.
  • Zapoznanie z pracą lekarza (różnych specjalności).
  • Omówienie piramidy zdrowego żywienia, kształtowanie nawyków prozdrowotnych.
  • Omówienie znaczenia wiatru w życiu roślin i ludzi.
  • Poszerzanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt.
  • Poznanie ekosystemu leśnego.
  • Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Poznanie cech kwadratu, rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • Porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów np: poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie.
  • Odkrywanie zapisu cyfr:1,2,3,4.
  • Budzenie zainteresowania literami.
  • Stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy.
  • Wyodrębnianie w słowach sylab; liczenie ich, tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach.
  • Uczestniczenie w sytuacjach stwarzających możliwość wyboru, przewidywanie skutków zachowań, zwracanie uwagi na konsekwencje wynikające z danego wyboru.
  • Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Bezpieczne posługiwanie się nożyczkami.
  • Prezentowanie własnych wytworów, dokonanie samooceny ich wykonania.
  • Przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłków.
  • Dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
  • Dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.

Zamierzenia dla 4-latków:

  • Zapoznanie ze sposobem przygotowywania przetworów na zimę.
  • Powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem.
  • Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
  • Korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszących dźwięków, rozpoznawanie również za pomocą wzroku, dotyku.
  • Stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami.
  • Rozumienie sposobów przystosowania zwierząt do środowiska, w którym występują.
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej.
  • Wypowiadanie się prostymi zdaniami.
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych, przebywanie na świeżym powietrzu.
  • Wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji.
  • Spożywanie zdrowej żywności.
  • Przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania poleceń.
  • Nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
  • Rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.