Zamierzenia dla 5,6-latków:
Tydzień XIII. Wiadomość z daleka
- poznanie zawodu listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach
- poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości, poznanie drukowanej i pisanej litery k, K, utrwalenie numeru alarmowego 112, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej
- zapoznanie z wyglądem monet, utrwalanie wyglądu cyfr, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie rozumienia wartości pieniądza, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie
- poznanie budowy piosenki, zapoznanie z trąbką – instrumentem dętym oraz symbolem Poczty Polskiej, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności
- poznanie tradycji związanych z mikołajkami, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), wzmacnianie poczucia własnej wartości
Tydzień XIV. Zima tuż-tuż…
- poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze i odpowiedzialnej zabawie
- zapoznanie z pojęciem: sadź (szadź), poznanie litery r, R drukowanej i pisanej, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie umiejętności wypowiadania się przez prace plastyczne, rozwijanie świadomego odbioru i oceny dzieł sztuki
- poznanie cyfry 6 pisanej i drukowanej, utrwalanie nazw figur geometrycznych, poznanie zjawiska tworzenia się śnieżynek (płatków śniegu), kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, miarowym, graficznym), rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole i samodzielnego wyznaczania ról
- poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
- poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości, budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach
Tydzień XV. Przygotowania do świąt
- poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
- poznanie zwyczajów związanych z Wigilią, utrwalanie poznanych liter drukowanych i pisanych, wielkich i małych, doskonalenie umiejętności czytania, rozwijanie słuchu fonematycznego, umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat, zachęcanie do kultywowania tradycji wigilijnych
- poznanie charakterystycznych potraw dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania, utrwalanie wyglądu cyfry 6, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
- poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce zwianej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu, tężyzny fizycznej, wrażliwości muzycznej
- poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych; rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych; zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych
Tydzień XVI. Hej, kolęda, kolęda!
- poznanie pojęcia „życzliwość” na podstawie tekstu opowiadania i różnych przykładów, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta
- poznawanie wartości obdarowywania innych, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich, rozwijanie wyobraźni plastycznej, zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach, czerpanie radości z obdarowywania innych
- utrwalenie nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, kwadrat, prostokąt, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych, w sali i w ogrodzie
- poznanie historii narodzin Pana Jezusa i wybranej pastorałki, utrwalenie słownictwa w języku angielskim dotyczącego świąt, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, rozwijanie tężyzny fizycznej, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
- utrwalanie wiadomości na temat świat Bożego Narodzenia; ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej; ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku


