Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na maj
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 6-latków:
Temat tygodnia: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie się z rodzinną miejscowością,
- zapoznanie się z miejscami użyteczności publicznej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- poznawanie wybranych zabytków w Europie,
- zapoznanie się z wybranymi zabytkami na świecie,
- zaprojektowanie i wykonanie makiety miasta,
- rozwijanie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.
Temat tygodnia: Czyim domem jest łąka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
- zdobywanie wiedzy o motylach,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie orientacji czasowo – przestrzennej,
- poszerzanie wiedzy o pszczołach,
- zapoznanie z wybranymi roślinami i zwierzętami żyjącymi na łące,
- tworzenie karty zielnika,
- wzbogacenie słownictwa związanego z przyrodą.
Temat tygodnia: Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- prezentowanie wiedzy osobistej o mamie,
- zapoznanie z sześcianem,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie słuchu muzycznego i sprawności ruchowej,
- dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny,
- budzenie szacunku do rodziców,
- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
- rozwijanie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.
Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z pojęciem przyjaźni,
- utrwalenie wiedzy dotyczącej stopnia pokrewieństwa,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,
- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi pochodzącymi z różnych krajów,
- tworzenie prostych zagadek,
- integrowanie się dzieci.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 5-latków:
Temat tygodnia: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie zainteresowania literami,
- zapoznanie z miejscami użyteczności publicznej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- poznawanie wybranych atrakcji turystycznych Europy,
- zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie,
- wykonanie pracy plastyczno – technicznej.
Temat tygodnia: Czyim domem jest łąka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
- utrwalenie poznanych liter,
- poszerzanie wiedzy o roślinach i zwierzętach,
- doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wyrabianie umiejętności poruszania się w rytmie walczyka,
- poszerzanie wiedzy o pszczołach,
- rozwijanie postawy badawczej,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Temat tygodnia: Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- przeliczanie elementów,
- wypowiadanie się na temat rodziny,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wyrabianie umiejętności poruszania się w rytmie melodii piosenki,
- dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny,
- rozwijanie postawy badawczej,
- budowanie relacji rodzinnych,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z pojęciem przyjaźń,
- utrwalanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania i szeregowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności,
- kształtowanie postawy tolerancji,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 4-latków:
Temat tygodnia: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie zainteresowań miejscem swojego zamieszkania – budynkami użyteczności publicznej i ich znaczeniem dla mieszkańców,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- opanowanie melodii i tekstu piosenki,
- integrowanie się z dziećmi podczas zabaw przy muzyce,
- rozbudzanie zainteresowania ciekawymi miejscami w Europie,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznanie potrawy charakterystycznej dla kuchni włoskiej,
- rozwijanie inwencji twórczej,
- utrwalanie wiadomości na temat cech charakterystycznych dla miasta i dla wsi.
Temat tygodnia: Czyim domem jest łąka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- rozwijanie i koncentracji uwagi,
- wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
- rozwijanie umiejętności rachunkowych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- ćwiczenie motoryki małej i dużej podczas zabaw,
- doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
- poznawanie właściwości miodu,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- kształtowanie opiekuńczej postawy w stosunku do świata przyrody,
- wzbogacenie wiadomości przyrodniczych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie inwencji twórczej.
Temat tygodnia: Czego życzę rodzicom?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- rozwijanie mowy,
- uświadomienie ważnej roli rodziny i matki w życiu dziecka,
- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
- wyjaśnienie roli ojca w rodzinie,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,
- rozwijanie zdolności do obdarzania uwagą drugiej osoby,
- wzbogacanie słownictwa o określenia związane z wyglądem postaci,
- zachęcanie do podejmowania prostych prac domowych z rodzicami,
- stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowywania niespodzianki dla rodziców,
- rozwijanie umiejętności manualnych oraz pamięci przez odtwarzanie wyglądu rodziców,
- rozwijanie logicznego myślenia.
Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- zapoznanie z ogniem jako żywiołem,
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie umiejętności rachunkowych,
- rozwijanie sprawności ruchowych,
- rozwijanie płynności i zwinności ruchów,
- kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,
- rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie aktywności twórczej,
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- poznawanie sposobu obchodzenia Dnia Dziecka w Polsce,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie pozytywnej postawy wobec rówieśników.