BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 maja 2023 r.

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na maj

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 6-latków:

Temat tygodnia: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie? 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie się z rodzinną miejscowością,
  • zapoznanie się z miejscami użyteczności publicznej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • poznawanie wybranych zabytków w Europie,
  • zapoznanie się z wybranymi zabytkami na świecie,
  • zaprojektowanie i wykonanie makiety miasta,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.

Temat tygodnia: Czyim domem jest łąka?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
  • zdobywanie wiedzy o motylach,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie orientacji czasowo – przestrzennej,
  • poszerzanie wiedzy o pszczołach,
  • zapoznanie z wybranymi roślinami i zwierzętami żyjącymi na łące,
  • tworzenie karty zielnika,
  • wzbogacenie słownictwa związanego z przyrodą.

 

Temat tygodnia:  Jak daleko pada jabłko od jabłoni?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • prezentowanie wiedzy osobistej o mamie,
  • zapoznanie z sześcianem,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i sprawności ruchowej,
  • dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny,
  • budzenie szacunku do rodziców,
  • zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.

Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z pojęciem przyjaźni,
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej stopnia pokrewieństwa,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,
  • kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
  • dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi pochodzącymi z różnych krajów,
  • tworzenie prostych zagadek,
  • integrowanie się dzieci.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 5-latków:

Temat tygodnia: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie zainteresowania literami,
  • zapoznanie z miejscami użyteczności publicznej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • poznawanie wybranych atrakcji turystycznych Europy,
  • zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie,
  • wykonanie pracy plastyczno – technicznej.

Temat tygodnia: Czyim domem jest łąka?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
  • utrwalenie poznanych liter,
  • poszerzanie wiedzy o roślinach i zwierzętach,
  • doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie umiejętności poruszania się w rytmie walczyka,
  • poszerzanie wiedzy o pszczołach,
  • rozwijanie postawy badawczej,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

Temat tygodnia: Jak daleko pada jabłko od jabłoni?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • przeliczanie elementów,
  • wypowiadanie się na temat rodziny,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie umiejętności poruszania się w rytmie melodii piosenki,
  • dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny,
  • rozwijanie postawy badawczej,
  • budowanie relacji rodzinnych,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z pojęciem przyjaźń,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i szeregowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności,
  • kształtowanie postawy tolerancji,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 4-latków:

Temat tygodnia: Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie zainteresowań miejscem swojego zamieszkania – budynkami użyteczności publicznej i ich znaczeniem dla mieszkańców,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki,
  • integrowanie się z dziećmi podczas zabaw przy muzyce,
  • rozbudzanie zainteresowania ciekawymi miejscami w Europie,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznanie potrawy charakterystycznej dla kuchni włoskiej,
  • rozwijanie inwencji twórczej,
  • utrwalanie wiadomości na temat cech charakterystycznych dla miasta i dla wsi.

Temat tygodnia: Czyim domem jest łąka?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie i koncentracji uwagi,
  • wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • ćwiczenie motoryki małej i dużej podczas zabaw,
  • doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • poznawanie właściwości miodu,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
  • kształtowanie opiekuńczej postawy w stosunku do świata przyrody,
  • wzbogacenie wiadomości przyrodniczych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie inwencji twórczej.

Temat tygodnia: Czego życzę rodzicom?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • uświadomienie ważnej roli rodziny i matki w życiu dziecka,
  • rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
  • wyjaśnienie roli ojca w rodzinie,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,
  • rozwijanie zdolności do obdarzania uwagą drugiej osoby,
  • wzbogacanie słownictwa o określenia związane z wyglądem postaci,
  • zachęcanie do podejmowania prostych prac domowych z rodzicami,
  • stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowywania niespodzianki dla rodziców,
  • rozwijanie umiejętności manualnych oraz pamięci przez odtwarzanie wyglądu rodziców,
  • rozwijanie logicznego myślenia.

Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • zapoznanie z ogniem jako żywiołem,
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych,
  • rozwijanie sprawności ruchowych,
  • rozwijanie płynności i zwinności ruchów,
  • kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie aktywności twórczej,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • poznawanie sposobu obchodzenia Dnia Dziecka w Polsce,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • kształtowanie pozytywnej postawy wobec rówieśników.