DRODZY RODZICE 🙂
W miesiącu maju proponujemy dzieciom następujące tematy kompleksowe:
Tydzień XXXIII. Majowe święta
-
poznanie polskich symboli narodowych, rozwijanie motoryki małej, utożsamianie się ze swoją ojczyzną
-
rozpoznawanie symboli narodowych, poznanie „Mazurka Dąbrowskiego”, kształtowanie postawy patriotycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych
-
utrwalenie umiejętności odtwarzania rytmów i przeliczania, rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami, kształtowanie umiejętności wnioskowania
-
nauka prostego kroku krakowiaka, wdrażanie do poruszania się krokiem dostawnym po obwodzie koła, nauka piosenki, ukazanie wartości, jakie niosą za sobą tradycje regionu, kształtowanie postawy otwartości na tradycje regionu
-
utrwalenie wiedzy o Polsce i polskich symbolach narodowych, rozwijanie umiejętności manualnych i sprawności fizycznej
Tydzień XXXIV. Od pomysłu aż po dach
-
zapoznanie z pojęciem współpraca, uzmysławianie wartości domu, rozwijanie zdolności artykulacyjnych, doskonalenie umiejętności współpracy
-
zapoznanie z pracą murarza, rozwijanie umiejętności językowych i motoryki małej, wdrażanie do zgodnej współpracy
-
poznanie domów niektórych zwierząt, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmów i przeliczania, kształtowanie szacunku dla zwierząt
-
uwrażliwianie na muzykę klasyczną, rozwijanie motoryki małej, wdrażanie dzieci do uczestnictwa w zabawach ruchowych przy muzyce
-
utrwalenie informacji o domach ludzi i zwierząt, rozwijanie percepcji słuchowej i zdolności manualnych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej
Tydzień XXXV. Święto Rodziny
-
poznanie piosenki „Nie chcę cię znać”, utrwalanie nazw emocji, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i budowania poprawnych wypowiedzi, kształtowanie postawy szacunku
i życzliwości dla innych -
globalne czytanie wyrazów: mama, tata, poznanie nazw członków rodziny, uświadomienie dzieciom wartości rodziny
-
rozwijanie umiejętności przeliczania i określania, czego jest mniej, więcej i tyle samo, rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do pomagania członkom rodziny
-
poznanie piosenki „Święto Rodziny”, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie tolerancji dla innych upodobań, rozwijanie obszaru ruchowego
-
utrwalenie wiadomości na temat rodziny i jej członków, kształtowanie sprawności ruchowej i umiejętności sensorycznych, rozwijanie umiejętności obdarowywania bliskich własnoręcznie przygotowanymi prezentami i czerpania z tego radości
Tydzień XXXVI. Jak powstaje…?
-
zapoznanie z różnymi zawodami, uświadomienie roli pracy jako źródła dochodu, zaznajomienie z możliwościami oszczędzania pieniędzy
-
zapoznanie z zawodem krawca, czytanie globalne wyrazów: nitka, igła, usprawnianie motoryki małej
-
zapoznanie z procesem powstawania nabiału, kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, wzbudzanie poszanowania dla zwierząt
-
utrwalenie znajomości nazw instrumentów, doskonalenie umiejętności śpiewania, uwrażliwianie na muzykę instrumentalną, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności motorycznych
-
zapoznanie z zawodem piekarza, poznanie produktów i procesu powstawania pizzy, rozwijanie umiejętności sensorycznych, utrwalenie wiadomości na temat zawodów, kształtowanie motoryki małej, doskonalenie umiejętności współpracy
W maju planujemy również:
DZIEŃ KOSMOSU – 16 maja (wtorek),
DZIEŃ PSZCZÓŁ – 22 maja (poniedziałek),
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA POŁĄCZONE Z DNIEM MAMY I TATY – 24 maja (środa),
DZIEŃ BOCIANA BIAŁEGO – 31 maja (środa).
pani Hania i pani Ewa