BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 29 lutego 2024 r.

   

DRODZY RODZICE 🙂

W marcu proponujemy dzieciom następujące tematy kompleksowe:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

1. OZNAKI WIOSNY

2. WSZYSTKO ROŚNIE

3. PRACOWITA WIOSNA

4. ŚWIĘTA WIELKANOCNE

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.

Nabywanie odporności poprzez pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.

Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.

Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na podstawie obserwacji.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.

Kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji za pomocą znaków, symboli.

Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.

Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.

Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.

Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.

Zestaw zabaw porannych nr: 13, 14.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr: 13, 14.

CO NAS CZEKA W MARCU – WYDARZENIA:

  • 08.03. (piątek) – koncert Pro Sinfonika. Prosimy, aby dzieci w tym dniu były odświętnie ubrane.
  • 08.03. (piątek) – DZIEŃ KOBIET.
  • 20.03. (środa) – DZIEŃ WODY. Prosimy, aby dzieci w tym dniu ubrane były na niebiesko.
  • 22.03. (piątek) – DZIEŃ WIOSNY. Prosimy, aby dzieci w tym dniu miały na sobie akcent wiosenny, np. zielony kolor.
  • 27.03. (środa) – ŚNIADANKO WIELKANOCNE I ZAJĄC. Prosimy, aby dzieci w tym dniu były odświętnie ubrane.
  • Nasze urodzinki – organizacja urodzin w grupie wg kalendarza urodzin dzieci.
  • Zbieramy plastikowe nakrętki dla potrzebujących dzieci.
  • Udział w programie edukacji i aktywizacji sportowej dzieci: „ZDROWO I SPORTOWO”.
  • Udział w Ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”. Zapraszamy Rodziców oraz Dziadków do czytania dzieciom w naszej grupie. Na wspólne czytanie można umówić się u Pań nauczycielek w grupie.